Audi TT Clubsport quattro: Čistý purizmus

Praktické vlastnosti ani strechu nehľadajte. Audi TT Clubsport Quattro je puristickou štúdiou, ktorá sa však dostane do malosériovej výroby.

23.05.2008 14:32
Audi TT Clubsport Quattro Foto:
Audi TT Clubsport je čistokrvný speedster, ktorý má ina symbolické čelné sklo.
debata

Miestom debutu novinky sa stal kultový zraz Volkswagenov pri rakúskom jazere Woerthersee. Práve tam sa totiž každý rok stretávajú fanúšikovia upravených  Volkswagenov. Akcia má „volkswagenovsky“ typické označenie – GTI Treffen.

Zraz sa stane pôdou na celosvetovú premiéru novinky s označením Audi TT Clubsport Quattro. Tá vychádza z minuloročnej štúdie puristického speedsteru s identickým názvom. Sériová verzia rovnako ako štúdia neráta s využitím strechy a aj čelné sklo možno označiť za symbolické. Podobne aj bočné okná majú skôr estetickú než praktickú funkciu.

Optické rozdiely na karosérii reprezentuje športový bodykit spolu s 19-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny. Tie sú obuté do extrémnych pneumatík s rozmerom 225/35 R19. Masívnejšie oblúky blatníkov ukrývajú širší rozchod kolies o 66 mm. Nárazník má výrazné nasávacie otvory, na predných svetlometoch nechýba ani dnes už typická LED diódová scenéria denných svetiel. Siluetu karosérie ešte dopĺňajú ochranné oblúky pre posádku. Nezabudlo sa ani na výsuvný spojler na zadnom veku.

Interiér podobný štúdii

Škrupinové športové sedadlá a atraktívny čierno-oranžový interiér čaká na dvojčlennú posádku. Potešia aj detaily. Napríklad tachometer ciachovaný do 300 km/h či športový volant so skosením na spodnej hrane, hliníkový dekor prakticky po celom interiéri.

Maximálny výkon 300 koní

O pohon sa stará známy štvorvalec 2,0 TFSI, ktorý je vyladený na maximálny výkon 221 kW (300 k). Spolupracuje s dvojspojkovou prevodovkou DSG označenou ako S – Tronic. Výkon motora sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom aktívneho pohonu quattro. Medzinápravový diferenciál aj v tomto prípade reprezentuje viaclamelová elektronicky riadená spojka Haldex.

Dynamické parametre výrobca zatiaľ nezverejnil, možno však očakávať zrýchlenie z 0 na 100 km/h na úrovni piatich sekúnd na maximálnu rýchlosť 250 km/h. O spoľahlivé zastavenie sa stará bohato nadimenzovaná brzdová sústava s kotúčovými brzdami s priemerom 340mm vpredu a 310 mm vzadu.

Dvesto kusov

Audi zatiaľ uverejnilo iba hmlisté informácie o možnej, zrejme iba malosériovej výrobe. Keďže však štúdia je postavená na aktuálnej technickej báze s veľkosériových komponentov, možno očakávať malosériovú výrobu tohto speedstera, maximálne však dvesto kusov. Prezentácia na známom automobilovom festivale vo Woerthersee má slúžiť na otestovanie možného záujmu o túto nevšednú verziu karosérie.

debata chyba
Články podľa značiek