Citroën C3 Picasso prišiel na slovenský trh

Citroën na náš trh oficiálne uviedol už svoje piate MPV, tentoraz s povedomým označením C3 Picasso. Rovnako ako väčší model C4 Picasso má aj horúca novinka ambície stať sa lídrom svojho segmentu. Okrem talentu uspokojiť rodinné nároky mu v tom má pomôcť aj rozumná cenová politika.

27.03.2009 14:35
Citroën C3 Picasso Foto:
Citroën C3 Picasso
debata

Hoci prichádza C3 Picasso na náš trh až teraz, svoju premiéru absolvoval kompaktný Citroën už vlani. Jeho moderne podané kubistické tvary preto nie sú prekvapením, navyše schádza z výrobných pásov výrobného závodu PSA v Trnave, takže mnohí motoristi mohli v okolí Bratislavy a Trnavy už pred časom na cestách vídať flotilu týchto testovacích vanov.

C3 Picasso ponúka nadštandardný vnútorný priestor. Foto: Citroën
Citroën C3 Picasso C3 Picasso ponúka nadštandardný vnútorný priestor.

Tvary karosérie vychádzajú predovšetkým z požiadaviek na maximálny vnútorný priestor, štylisti však odviedli kus dobrej práce a auto obliekli do príťažlivého kabáta. Zaujímavým prvkom charakteristickým pre veľkopriestorové autá je zdvojený A-stĺpik karosérie. Riešenie použité v C3 Picasso podstatným spôsobom zlepšuje výhľad a zároveň navodzuje pocit, že čelné sklo je klenuté do vonkajšej strany. Spolu s presklenou panoramatickou strechou tak môže najmenšie Picasso ponúknuť až 4,52 m2 presklenej plochy. Toto riešenie nijako neoslabuje torznú tuhosť karosérie, čo Citroën C3 Picasso dokázal pri nárazových testoch Euro NCAP. Zisk štyroch hviezdičiek pri sprísnenej metodike hodnotenia považuje výrobca za veľmi dobrý výsledok.

Rázvor náprav má hodnotu 2540 mm. Foto: Citroën
Citroën C3 Picasso Rázvor náprav má hodnotu 2540 mm.

Svojimi rozmermi 4078 × 1730 × 1669 mm C3 Picasso len mierne presahuje štandardy triedy malých vozidiel, napriek tomu dokáže ponúknuť batožinový priestor so základným objemom až 500 litrov (sklopením sedadiel sa dá zväčšiť na 1506 litrov).

Prístroje sú uprostred palubnej dosky. Foto: Citroën
Citroën C3 Picasso Prístroje sú uprostred palubnej dosky.

Vyššia pozícia sedenia a rázvor 2540 mm zasa zabezpečujú kráľovský priestor pre posádku. Svojou vnútornou dĺžkou 1663 mm dosahuje najlepšie priestorové pomery v triede, to isté platí aj pre šírku v oblasti lakťov na predných (1430 mm) aj zadných sedadlách (1400 mm). Dojem vzdušnosti vytvára aj nadštandardná vnútorná výška. Samozrejmosťou je nadbytok odkladacích priestorov. Schránka pred spolujazdcaom má objem až 9 litrov a bez najmenších problémov do nej uložíte 1,5-litrovú fľašu. Volant je regulovateľný výškovo aj osovo v rozsahu 40 mm. Predné sedadlá sú pozdĺžne posuvné v rozmedzí 170 mm, samozrejmosťou je aj ich výškové nastavovanie (+/- 60 mm).

Volant je nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne. Foto: Citroën
Citroën C3 Picasso Volant je nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne.

Veľký vnútorný priestor sa podarilo konštruktérom dosiahnuť aj vďaka použitiu tenkých sedadiel nezaberajúcich v interiéri zbytočne veľa miesta. Tie zadné sú delené v pomere 60:40 a pozdĺžne posuvné v rozsahu 150 mm. Po sklopení ich operadiel vznikne rovné dno predĺženého batožinového priestoru. Za príplatok Citroën ponúka aj sklápateľné operadlo predného spolujazdca, vďaka čomu dokáže C3 Picasso odviezť náklad dlhý až 2410 mm.

C3 Picasso a najbližší konkurenti

C3 Picasso
Dĺžka (mm): 4078
Šírka (mm): 1730
Výška (mm): 1669
Rázvor (mm): 2540
Objem bat. priestoru (l): 385 – 500

Škoda Roomster
Dĺžka (mm): 4205
Šírka (mm): 1684
Výška (mm): 1607
Rázvor (mm): 2617
Objem bat. priestoru (l): 450 – 530

Kia Soul
Dĺžka (mm): 4105
Šírka (mm): 1785
Výška (mm): 1610
Rázvor (mm): 2550
Objem bat. priestoru (l): 340

Renault Grand Modus
Dĺžka (mm): 4043
Šírka (mm): 1695
Výška (mm): 1586
Rázvor (mm): 2575
Objem bat. priestoru (l): 305 – 410

Podvozok využíva klasickú koncepciu so vzperami McPherson a spodnými priečnymi ramenami vpredu a vlečenými ramenami spojenými torzne deformovateľnou priečkou vzadu.

Na pohon slúžia dva benzínové motory 1.4 VTi (70 kW/95 k) a 1.6 VTi (88 kW/120 k) alebo prepĺňané naftové štvorvalce 1.6 HDi s výkonmi 66 kW (90 k) a 80 kW (109 k). Všetky sa kombinujú s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami.

Výkon motorov sa podľa motorizácie a výbavy na cestu prenáša prostredníctvom pneumatík s rozmermi 195/60 R15, 195/55 R16 alebo 205/45 R17.

Technické údaje

Motor: 1.4 VTi
Zdvihový objem (cm3): 1397
Valce/ventily: 4/4
Max. výkon (kW/ot./min.): 70/6000
Max. krútiaci moment (Nm/ot./min.): 135/4000
Max. rýchlosť (km/h): 178
Zrýchlenie 0–100 km/h (s): 12,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km): 6,8

Motor: 1.6 VTi
Zdvihový objem (cm3): 1598
Valce/ventily: 4/4
Max. výkon (kW/ot./min.): 88/6000
Max. krútiaci moment (Nm/ot./min.): 160/4250
Max. rýchlosť (km/h): 188
Zrýchlenie 0–100 km/h (s): 10,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km): 6,9

Motor: 1.6 HDi
Zdvihový objem (cm3): 1560
Valce/ventily: 4/4
Max. výkon (kW/ot./min.): 66/4000
Max. krútiaci moment (Nm/ot./min.): 215/1750
Max. rýchlosť (km/h): 173
Zrýchlenie 0–100 km/h (s): 13,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km): 4,8

Motor: 1.6 HDi FAP
Zdvihový objem (cm3): 1560
Valce/ventily: 4/4
Max. výkon (kW/ot./min.): 80/4000
Max. krútiaci moment (Nm/ot./min.): 240/1750
Max. rýchlosť (km/h): 193
Zrýchlenie 0–100 km/h (s): 11,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km): 4,9

Citroën C3 Picasso je k dispozícii v troch výbavových úrovniach Style, Confort a Exclusive. Najlacnejšia verzia C3 Picasso 1.4 VTi Style môže byť vaša už od 11 650 €. Naopak najdrahším v ponuke je C3 Picasso 1.6 HDi FAP Confort za 17 100 €.

debata chyba
Články podľa značiek