Jedná sa o radový 14-valcový dvojtaktný vznetový motor, používaný na pohon mamutích nákladných lodí. Má vstrekovanie common rail, štyri turbodúchadlá a pracuje v dvojtaktnom režime.
Valce majú vŕtanie 960 mm a zdvih piestov je 2500 mm. Zdvihový objem jedného valca je 1820 litrov, celkovo teda 25 480 litrov. Z tohto objemu je schopný vygenerovať maximálny výkon 84 420 kW (114 800k). Maximum krútiaceho momentu dosahuje pri 102 otáčkach za minútu a má hodnotu 7 603 850 Nm.
V plnom nasadení (102 ot./min) obrovský piest prekonáva vzdialenosť 8,5 metra za sekundu. Spotreba pri plnej záťaži je 3,8 litra paliva za sekundu (13 680 za hodinu). Pri maximálne efektívnom chode (85% maximálneho zaťaženia) dokáže kapitán s „ľahkou nohou“ za hodinu ušetriť 650 litrov paliva.
Na dĺžku motor meria približne 27 metrov a je vysoký 13,5 metra. Váži viac ako 2300 ton bez náplní. Súčasťou motora je aj sústava rebríkov a podlaží, ktoré umožnujú pohodlný prístup personálu.
Fínska spoločnosť Wärtsilä ponúka okrem motorov s párnym počtom valcov (6, 8, 10, 12, 14) aj trochu netradičné koncepcie radových motorov ako R7, R9, R11 a R13.