Alfa Romeo 4C Spider: 'Baby Ferrari' prišlo o strechu

Nádherné kupé Alfa Romeo 4C sa po roku a pol od premiéry opäť vrátilo na scénu. Tento raz bez strechy a s prívlastkom Spider. Zmien je však o čosi viac.

22.01.2015 06:00
debata
Alfa Romeo 4C Spider podstúpila aj dizajnové... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Spider - 2015 Alfa Romeo 4C Spider podstúpila aj dizajnové retuše. Nové sú napríklad svetlá a sací otvor v oblasti ľavého podbehu.

Najočakávanejšia novinka Alfy pre tento rok, nový sedan Giulia, má síce premiéru ešte len pred sebou, ale talianska športová značka dáva o sebe vedieť aj na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite. Debutuje tu otvorená verzia ultraľahkého kupé 4C s karosériou Spider a motorom uprostred. Veľké prekvapenie to nie je. Veď v podobe konceptu sa 4C Spider predstavilo už vlani na jar v Ženeve a špionážne snímky predprodukčných kusov bez maskovania kolujú na internete už viac ako mesiac.

Otvorená verzia Alfy Romeo 4C dostane čiernu... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Spider - 2015 Otvorená verzia Alfy Romeo 4C dostane čiernu plátennú strechu. Neskôr bude za príplatok aj karbónový panel.

I tak sa je na čo tešiť. Alfa 4C Spider ostáva totiž stále jedným z mála skutočne športových áut založených na filozofii ultranízkej hmotnosti. Monokok karosérie je vyrobený z karbónu a váži iba 65 kg. Vonkajšie panely pozostávajú z kompozitu SMC, ktorý redukuje hmotnosť plášťa v porovnaní s oceľou o 20 %. Podvozok je prakticky celý z hliníka. Celkovú hmotnosť európskej verzie kupé sa tak podarilo ustrážiť na fantastických 895 kilogramoch. Ale to sú dnes už všetko známe fakty. Čo sa teda zmenilo v prípade Spideru?

Na výber sú štyri nové dizajny kolies s... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Spider - 2015 Na výber sú štyri nové dizajny kolies s rozmerom od 17 do 19 palcov a nový žltý lak Giallo. Za príplatok si možno dopriať duálny výfukový systém Akrapovic.

V prvom rade prišiel o strechu. Kabínu bude kryť ľahké plátno a neskôr príplatkový karbónový panel, ktorý zabezpečí lepší akustický komfort a izoláciu interiéru na úrovni kupé. Najdôležitejšou informáciou je, že napriek absencii strešných nosníkov sa Alfe podarilo zachovať tuhosť karosérie kupé, pričom hmotnosť vzrástla len o 10 kg!. A to je skvelý výsledok. Nie je však jasné, či ide o porovnanie s americkou verziou, ktorá, ako je známe, je z dôvodu dodatočných bezpečnostných úprav takmer o 200 kg ťažšia. Práve vďaka vystuženiu celej karosérie v súlade s americkými normami.

Na technike sa nič nemení. Preplňovaný,... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Spider - 2015 Na technike sa nič nemení. Preplňovaný, centrálne umiestnený 4-valec 1,75 TBi s výkonom 177 kW spolupracuje s dvojspojkovou prevodovkou Alfa TCT a výkon posiela k zadným kolesám.

Zmien je však ešte viac. Nové sú napríklad svetlá, ktoré sa neskôr dostanú aj do kupé, štyri nové dizajny kolies s rozmerom od 17 do 19 palcov a samozrejme zadná časť. Splývavé okno nahradil sklenený panel umiestnený v ochrannom oblúku. Nový je aj sací otvor v oblasti ľavého podbehu. Medzi siedmimi lakmi karosérie nájdeme úplne nový žltý odtieň Giallo. Technika sa však nemení. Pred zadnou nápravou pracuje známy preplňovaný 4-valec s objemom 1 750 kubíkov a výkonom vyšľachteným až na 177 kW.

Vďaka zvýšeniu celkovej hmotnosti len o 10 kg... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Spider - 2015 Vďaka zvýšeniu celkovej hmotnosti len o 10 kg si 4C Spider zachoval dynamiku kupé. Na stovku akceleruje hlboko pod 4,5 sekundy a dosahuje maximálku 258 km/h.

Krútiaci moment vrcholí hodnotou 350 Nm, pričom 80 % maxima je k dispozícii už od 1 700 otáčok za minútu. Motor je spojený výlučne s dvojspojkovou prevodovkou Alfa TCT, ktorá potrebuje na zmenu prevodu len 0,13 sekundy. Systém riadenia jazdných režimov DNA pridáva ku klasickým módom Dynamic, Normal a All Weather pre horšie trakčné podmienky, režim Race s ostrým naladením plynu a rýchlejším reakciami prevodovky. Nechýba ani akceleračná pomôcka v podobe Launch Control.

Interiér prevzal Spider z Coupé, nová je však... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Spider - 2015 Interiér prevzal Spider z Coupé, nová je však špičková audiosústava Alpine určená pre audiofilov.

Vzhľadom na zachovanie takmer identickej hmotnosti s Coupé nestráca Spider ani na dynamike. Z 0 na 60 míľ za hodinu, teda na 96 km/h, zrýchľuje za 4,1 sekundy a dosahuje maximálku 258 km/h. Že za volantom bude poriadne horúco, napovedá aj údaj priečneho zrýchlenia 1,1 g a spomalenia na hranici 1,25 g. Ľahká konštrukcia robí jednoducho zázraky. Interiér si Spider požičal z kupé. Posádka si však bude môcť užívať nielen vietor vo vlasoch, ale aj špičkovú akustiku novej príplatkovej audiosústavy Alpine Premium, kompatibilnej so smartfónmi.

Prednosť však môžete dať aj inému akustickému zážitku – novému duálnemu výfukovému systému Akrapovic s titánovým potrubím, ktorý šíri do okolia športové decibely. Ceny novinky zatiaľ oznámené neboli. Napokon, záujemcovia ešte majú čas. Alfa 4C Spider sa dostane na trh až tesne pred začiatkom leta. A to nielen v USA, ale aj v Európe a Ázii.

Alfa Romeo 4C Spider - 2015
Alfa Romeo 4C Spider - 2015
+27Alfa Romeo 4C Spider - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Alfa Romeo #autosalón Detroit 2015 #Alfa Romeo C4 #Alfa Romeo 4C Spider
Články podľa značiek