ACEA: Nové naftové motory sú čisté. Nielen v laboratóriu. Nedémonizujme ich

Podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov ACEA nie sú naftové motory na odpis. Môžu dokonca zohrať pozitívnu úlohu v boji za čistotu ovzdušia v mestách.

14.11.2018 12:00
debata (10)
Naftová technológia je podľa ACEA démonizovaná... Foto: ACEA
ACEA - naftové motory Naftová technológia je podľa ACEA démonizovaná ako celok. Pritom nové dieselové motory produkujú aj v reálnej premávke menej NOx, ako je povolené, a nad benzínovými motormi dominujú nižšími emisiami CO2.

Honba politikov na naftové motory je v plnom prúde. Zoznam nemeckých miest, ktoré plánujú zákazy vjazdu dieselových áut, rastie a postupne sa od nafty odvracia aj množstvo automobiliek. Spomeňme Volvo, Suzuki, Fiat, Chrysler alebo dokonca koncern PSA. Dôvodom je ich údajná škodlivosť pre životné prostredie, najmä emisie oxidov dusíka NOx. Lenže najnovšie údaje Európskej asociácie výrobcov automobilov ACEA hovoria čosi celkom iné. Táto organizácia podrobila testom 270 dieselových áut splňujúcich najnovšiu normu Euro 6d a má dobré správy.

Graf jasne ukazuje, že všetky namerané výsledky... Foto: ACEA
ACEA - naftové motory Graf jasne ukazuje, že všetky namerané výsledky emisií NOx áut spĺňajúcich normu Euro 6d Temp sú pod povoleným limitom.

Podľa Erika Jonnaerta, tajomníka ACEA, sú vznetové motory zásluhou nových technológií oveľa čistejšie ako ich predchodcovia. Ukázalo sa to nielen pri testoch podľa novej procedúry WLTP ale aj v reálnej premávke podľa testu RDE. Ani jeden model neprekročil povolený limit NOx. Nové dieselové motory sú až o 85 % čistejšie ako dieselové motory splňujúce normu Euro 5c a niektoré dokonca čistejšie až o 95 %. Navyše je tu výhoda nižšej spotreby paliva, čo znamená menej emisií skleníkového CO2. ACEA sa preto domnieva, že naftové motory môžu mestám dokonca pomôcť v zlepšovaní ovzdušia.

"Výrobcovia automobilov urobili veľké investície, aby priniesli technológie zníženia emisií NOx. Je preto dôležité, aby sme prestali démonizovať dieselovú technológiu ako celok. Namiesto toho musíme rozlišovať medzi starým dieselovým vozidlom a najnovšou generáciou vozidiel,“ povedal Erik Jonnaert. Podľa nemeckého autoklubu ADAC je v súčasnosti v ponuke až 1 200 rôznych dieselových modelov áut, ktorých emisné parametre sú v súlade s reálnym testom RDE, a ich ponuka rýchlo rastie.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #ACEA #WLTP #naftové motory #naftové autá
Články podľa značiek