Test: Dacia Logan MCV

„Nízka cena a vysoká úžitková hodnota.“ Iba obohratý reklamný slogan alebo výstižná charakteristika Loganu MCV? Nám sa predstavil v najvyššej výbave Lauréate a s motorom 1.6 MPI.

08.07.2007 20:40
Dacia Logan MCV Foto:
Dacia Logan MCV 1.6 MPI Lauréate
debata

Multi Convivial Vehicle (MCV) je v poradí druhou verziou Loganu, ktorú Dacia pod krídlami francúzskeho Renaultu ponúka. Prvé informácie o novom MCV-éčku pritiahli k modelu nemalú pozornosť – rázvor 2900 mm, základný batožinový objem 700 litrov a cena začínajúca sa na sume tristotisíc korún. To je pre kombi s rumunskými koreňmi veľmi slušná štartovacia pozícia…

Jednoduchá črty

Základné črty verzie MCV vychádzajú z prvotného Loganu, s ktorým zdieľa spoločný (dnes už u Loganu faceliftovaný) predok. Predĺžený rázvor a kolmá zadná časť poskytla dizajnérom priestor na tvorivú realizáciu. Výsledkom nej sú po estetickej stránke veľmi dobre zvládnuté charakteristické črty auta, pri ktorých kreativita ustúpila jednoduchosti a účelnosti. Krídlové dvere a výrazné vykrojenie zadného nárazníka zoptimalizovali nakladanie a prezrádzajú praktické zameranie Loganu MCV.

Pohľad dovnútra

Podvozok s rázvorom 2,9 metra je predzvesťou veľkých prepravných kapacít tejto Dacie. Pri päťmiestnom obsadení pojme Logan ťažko predstaviteľných 700 litrov nákladu, čo sú kapacity spadajúce skôr do kategórie úžitkových vozidiel. Pri sedemmiestnom prevedení si posledný rad sedadiel z batožinového priestoru celkom slušne odkrojí, stále tu však zostáva použiteľných 200 litrov.

Dlhý rázvor a vyššia poloha sedákov sa postarali o dostatok priestoru pre nohy na zadných sedadlách a pri výške Loganu cez 1,6 metra sa tu pohodlne odvezú aj osoby vyššieho vzrastu.

Príjemný nenáročný interiér používa niektoré prvky známe z prvej generácie Renaultu Mégane a tvrdšie plasty, čo je vzhľadom na nízkorozpočtový imidž auta pochopiteľné. V rámci palubnej dosky sa zrejme nechali vývojári až príliš strhnúť snahou ušetriť. Tvrdý chod tlačidiel a otočných ovládačov na stredovom paneli, ako aj ich zvukový prejav, vás vrátia v čase o pár rokov späť. Ovládače umiestnené na spodku (ventilácia, teplota, recirkulácia vzduchu) boli z miesta vodiča veľmi zle viditeľné.

Odkladacími priestormi Logan nijako nešetrí a na drobné predmety ponúka celkovo 54 litrov rôznych priehradiek, schránok a podobne. Vozidlá bez príplatkového airbagu spolujazdca (9.900 Sk) majú o jedno odkladacie miesto navyše.

Stvorené pre naše (ne)cesty

Vyšší podvozok sa pri pohľade na rozbitú vozovku nijako neokúňa a nástrahy našich asfaltových ementálov zvládal bez desivých zvukových prejavov a s veľkou dávkou pokoja. V tomto smere predstavuje šikovný kompromis medzi komfortom a schopnosťou zvládať nerovnosti. Takmer trojmetrový rázvor a vypočítateľné naladenie podvozku sa postarali o stabilnú a dobre čitateľnú jazdu, ktorou Logan príjemne prekvapil. Pri vyšších diaľničných rýchlostiach už MCV-éčko ľahko znervóznie, ale nijako vás to nevyvedie z miery.

Ako jeden zo slabších článkov testovanej Dacie sa ukázal 1,6-litrový štvorvalec, ktorého koncepcia už má nejaké tie roky. Vzhľadom na prepravné kapacity Loganu MCV, ktorý je pri sklopených zadných sedadlách schopný previezť 2350 litrov nákladu, je 128 Nm menej, než by si vodič naloženého auta prial. Pri svižnej mestskej jazde sme sa dostali za 10 litrov na 100 km a na konci týždňa strávenom v meste, na cestách prvej triedy i na diaľniciach nám Logan nameral 8,2 litra na 100 km. V zásade sme sa so spotrebu pohybovali v blízkosti čísiel udávaných výrobcom. Ak si to všetko sčítame, z pohľadu spotreby a krútiaceho momentu považujeme za najlepšiu voľbu pod kapotou auta turbodiesel 1,5 dCi.

Rozuzlenie

V prospech Loganu MCV veľmi zreteľne hovorí odolný podvozok, obrovské prepravné kapacity a rázvor 2,9 metra, vkusné dizajnové prevedenie. Daňou za nižšiu cenovú politiku je menej hodnotný dojem z auta, ktoré sa blíži skôr k ľahkým úžitkovým autám než k štandardným osobným. Pri dnešnom dôraze na bezpečnosť vozidiel nás trochu zaráža možnosť vyškrtnúť si z výbavy ABS, vďaka čomu si môžete z ceny auta odčítať 6.000 Sk, a absencia airbagu spolujazdca aj v najvyššej výbave. Dostanete ho za ďalších 9.900 Sk navyše.

Cena základného modelu Dacia Logan MCV 1.6 MPI Lauréate (5-miestny): 380.900 Sk
Cena testovaného vozidla: 462.500 Sk
 
Sériové vybavenie:
airbag vodiča, ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdných síl (EBV), úchyty ISOFIX na krajných sedadlách v druhom rade, imobilizér, hydraulický posilňovač riadenia, palubný počítač, hmlové svetlomety, stierač zadného okna, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, „Pack Electrique“ (centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním + elektricky ovládané predné okná), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou, nárazník vo farbe karosérie, chrómovanie na maske chladiča, mriežka prednej masky vo farbe karosérie, pozdĺžne strešné lišty

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
klimatizácia (37.900 Sk), metalíza (11.900 Sk), disky kolies z ľahkej zliatiny (19.900 Sk), autorádio s CD + 4 repro (11.900 Sk)

Technické údaje

Motor: radový štvorvalcový benzínový motor, viacbodové vstrekovanie paliva, dva ventily na valec, zdvihový objem valcov 1598 cm3, maximálny výkon 64 kW (90 k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 128 Nm pri 3000 ot/min

Priemerná spotreba (mesto/mimo/kom­bi): 10,4/6,3/7,8 litra na 100 km
** **
päťstupňová manuálna prevodovka
 
Podvozok: vpredu náprava typu McPherson s trojuholníkovým ramenom, vzadu zosilnená náprava v tvare H
 
Brzdy: vpredu kotúčové brzdy, vzadu bubnové, ABS + EBV

Karoséria: päťdverové kombi, DxŠxV 4450×1740×1636 mm, rázvor osí kolies 2900 mm, pohotovostná hmotnosť 1165–1225 kg, celková hmotnosť 1740 kg, objem batožinového priestoru 700/2350 litrov, objem palivovej nádrže 50 litrov

Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 13,4 s

Maximálna rýchlosť: 167 km/h

debata chyba
Články podľa značiek