Najmenší Lexus si budú môcť slovenskí zákazníci objednávať už od novembra 2010. Automobilka dúfa, že svojim prvým hybridným kompaktom osloví najmä mladšiu, environmentálne zmýšľajúcu klientelu túžiacu po prémiovom kompakte.
Auto poháňa hybridný systém Lexus Hybrid Drive, ktorý pod iným označením poznáme už z Toyoty Prius. Skladá sa z benzínového štvorvalca 1.8 VVT-i (73 kW/99 k) a elektromotora (60 kW/82 k), ktoré spolu dávajú výstupný výkon 100 kW (136 k). Súčasťou hybridnej sústavy je ďalej generátor energie s výkonom 42 kW, akumulátor s napätím 202 V, jednotka riadenia energie a tzv. delič výkonu prerozdeľujúci toky energií medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Najzaujímavejšia je však udávaná kombinovaná spotreba 3,8 l/100 km.
Lexus CT 200h sa dokáže rozbehnúť na max. rýchlosť 180 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,3 s.
Rozmery – Lexus CT 200h | |
Dĺžka (mm) | 4320 |
Šírka (mm) | 1765 |
Výška (mm) | 1430 |
Rázvor (mm) | 2600 |
Rozchod vpredu (mm) | 1535 |
Rozchod vzadu (mm) | 1530 |
Svetlá výška (mm) | 130 |
Súčiniteľ aerod. Odporu (cd) | 0,28 |
Technické údaje – Lexus CT 200h | |
Benzínový motor | 1.8 CVVT-i (2ZR-FXE) |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC (VVT-i) |
Vŕtanie x zdvih (mm) | 80,5 × 88,3 |
Zdvihový objem (cm3) | 1798 |
Kompresný pomer | 13:1 |
Max. výkon (kW/min-1) | 73/5200 |
Max. krút. moment (Nm/min-1) | 142/4000 |
Elektromotor | synchrónny s permanentným magnetom |
Menovité napätie (V) | 201,6 (168 článkov x 1,2 V) |
Počet batériových modulov | 28 |
Kapacita batérie (Ah) | 6,5 |
Napätie sústavy (V) | 650 |
Max. výkon elektromotora (kW) | 60 |
Max. celkový výkon (kW) | 100 |
Prevodovka | CVT |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 |
0–100 km/h (s) | 10,3 |
Spotreba v meste (l/100 km) | 3,9 |
Spotreba mimo mesta (l/100 km) | 3,7 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 3,8 |
.