Autosalón Bratislava: 20 TOP premiér priamo z výstaviska

V halách Incheby sa na bratislavskom autosalóne oddnes predstavuje približne 60 slovenských automobilových noviniek. My sme pre vás pripravili informácie o dvadsiatich najdôležitejších.

08.04.2014 14:00
Úvodna - autosalon Bratislava Foto:
Bratislavský autosalón je otvorený oddnes, utorka 8. apríla až do nedele 13. apríla 2014
debata

1. Citroën C1, Peugeot 108, Toyota Aygo

Nové mestské trojičky budú schádzať opäť z liniek závodu TPCA v českom Kolíne. Ich dizajn bude však oveľa autonómnejší, aj keď platforma je zhodná. Základom je trojvalec 1,0i .(50 kW). Francúzi však môžu byť vybavení aj silnejším motorom 1,2 VTi. Karoséria má väčší interiér a batožinový priestor (168 litrov). Výrobcovia sa tiež chvália veľkou plátennou strechou, 7-palcovým multimediálnym rozhraním a bohatou personalizáciou cez dvojfarebný lak karosérie až po polepy.

Toyota Aygo Foto: Luboš Pilc
Toyota Aygo Toyota Aygo

2. Citroën C5 Cross Tourer-Tourer

Citroën nasadol na módu off-roadovo ladených kombi. Starnúci model C5 bude teda vo verzii CrossTourer konkurovať VW Passat Alltrack, Opelu Insignia Country Tourer či Hybridnému Peugeotu 508 RXH. Štvorklolku tu však nenájdete. Do terénu je ale vyzbrojený o 15 mm vyšším podvozkom a bohatou plastovou ochranou. Samozrejmosťou je hydro-pneumatické pruženie Poháňať ho budú len naftové motory – 1,6 HDi , 2,0 HDi a 2,2 HDi.

Citroën C5 CrossTouer Foto: Luboš Pilc
Citroën C5 CrossTouer Citroën C5 CrossTouer

3. Ford Mondeo

Ešte sa netešte. Na trh príde až koncom roka. No už dnes vieme, že ponúkne tri verzie karosérie a po prvýkrát aj hybridný pohon a verziu s náhonom 4×4. Raritou sa stane základná benzínová modifikácia s 3-valcovým agregátom 1,0 EcoBoost. Premiéru bude mať aj 4-valec 1,5 EcoBoost. Medzi technické novinky môžeme prirátať nafukovacie bezpečnostné pásy pre zadných cestujúcich. Jeho nový parkovací asistent tiež zvládneautomatické pozdĺžne a priečne parkovanie.

Ford Mondeo Foto: Luboš Pilc
Ford Mondeo Ford Mondeo

4. Honda Civic Tourer

Boj o najväčší batožinový priestor v nižšej strednej triede vyhráva nové kombi Honda Civic Tourer. Pod zadným vekom má totiž rekordných 624 litrov. A to je o 14 viac, než dokáže ponúknuť doterajší kráľ – Škoda Octavia Combi. K tomu pridáva adaptívne zadné tlmiče, ktoré udržujú svetlú výšku podvozka nezávisle na zaťažení a umožňujú nastavenie tuhosti pruženia. Civic Tourer sa dodáva s motormi 1,6 i-DTEC (88 kW) a 1,8 i-VTEC (104 kW).

Honda Civic Touer Foto: Luboš Pilc
Honda Civic Touer Honda Civic Touer

5. Hyundai Genesis

Takmer päť metrov dlhá vlajková loď Hyundaia sa chce pustiť do boja s nemeckou prémiovou konkurenciou. Vyzbrojená je na to benzínovými 6– a 8-valcovými motormi s objemom od 3,0 do 5,0 litra a výkonmi od 189 do 313 kW. V ponuke je 8-stupňový automat, adaptívny podvozok, variabilný prevod riadenia, ale aj pohonom oboch náprav HTRAC s niekoľkými jazdnými režimami.

Hyundai Genesis Foto: Luboš Pilc
Hyundai Genesis Hyundai Genesis

6. Jaguar F-Type Coupé

Po roadsteri sa F-Type predstavuje aj ako kupé. V porovnaní s otvorenou verziou má vyššiu pevnosť karosérie a o 20 kg nižšiu hmotnosť . Na vrchole ponuky tiež pribudla ostrá verzia F–Type R Coupé s kompresorovým motorom 5,0 V8 (404 kW), ktorá akceleruje na stovku za 4,2 sekundy a dosahuje maximálku 300 km/h. Špecialitou R Coupé je aj aktívny zadný diferenciál a karbón-keramické brzdy Matrix.

Jaguar F-Type Coupé Foto: Luboš Pilc
Jaguar F-Type Coupé Jaguar F-Type Coupé

7. Jeep Cherokee

Nový Cherokee vznikol už v kooperácii s Fiatom. Z off-roadu sa zmenil na crossover so samonosnou karosériou. Platformu CUSW má spoločnú napríklad s Alfa Romeo Giulietta. Okrem amerického 6-valca 3,6 Pentastar ho budú poháňať dva talianske diesely 2,0 Multjet (102 a 130 kW). Technologickou raritou je 9-stupňový automat. Vrcholová verzia Trailhawk dostane uzávierky dvoch diferenciálov, takže Cherokee na off-roadové korene rozhodne nezabudol.

Jeep Cherokee Foto: Luboš Pilc
Jeep Cherokee Jeep Cherokee

8. Kia Sportage

Vynovené SUV zo Žiliny absolvovalo prvý facelift. Ten sa dotkol najmä výpletu prednej masky, grafiky svetiel, dizajnu kolies a antény v tvare žraločej plutvy. V interiéri sa predstavuje nový prístrojový panel. Kia však sľubuje najmä vyšší komfort. Zlepšila totiž zvukovú izoláciu kabíny a uchytenie náprav a tlmičov. Jazdu spríjemňuje ostrejší prevod riadenia. Ponuka motorov ostala nezmenená. Na výber sú benzínové 4-valce 1,6 GDI (99 kW), 2,0 GDI (122 kW) a diesely 1,7 CRDi (85 kW) a 2,0 CRDi (100, 135 kW).

Kia Sportage Foto: Luboš Pilc
Kia Sportage Kia Sportage

9. Kia Soul

Vyzerá veľmi podobne ako jej predchodkyňa, v skutočnosti však ide o kompletne novú druhú generáciu. Soul má väčší rázvor náprav, dlhšiu aj širšiu karosériu. Tá je dokonca o 29 % tuhšia. Kufor narástol na 354 litrov. Kompletne prepracovaný bol aj interiér s dotykovým rozhraním, kvalitnejšími materiálmi a lepšou zvukovou izoláciou. Pod kapotou bude na výber z dvoch motorov – benzínového 1,6 GDI 99 kW) s priamym vstrekovaním paliva a dieselového 1,6 CRDi (94 kW). Spojené budú buď so 6-stupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou s tým istým počtom prevodových stupňov.

Kia Soul Foto: Luboš Pilc
Kia Soul Kia Soul

10. Mercedes-Benz S Coupé

Nové vrcholové kupé zo Stuttgartu preberá celú technológiu z vlajkovej lode S vrátane podvozku Magic Body Control so skenovaním povrchu vozovky. Na rozdiel od limuzíny sa však dokáže nakláňať do zákrut, čo znižuje priečne zrýchlenie. K raritám patria reflektory s kryštálmi Swarovski, diamantová predná maska či strecha Magic Sky Control so zatmievaním. Pod kapotou je zatiaľ len jediný 8-valec 5,0 V8 s výkonom 355 kW. Záujemcom o vyšší výkon vyhovela divízia AMG. Motor 5,5 V8 TwinTurbo produkuje až 430 kW.

Mercedes-Benz S Coupe Foto: Luboš Pilc
Mercedes-Benz S Coupe Mercedes-Benz S Coupe

11. Mercedes-Benz C

Nové céčko je v mnohom inšpirované vlajkovou loďou triedy S. To znamená nové bezpečnostné systémy, pneumatický podvozok či viac priestoru. Dĺžka narástla o 10 cm (1 810 mm). Napriek tomu je o 100 kg ľahšie. Koeficient odporu vzduchu má rekordne nízku hodnotu Cx 0,24. Nová trieda C je vôbec prvým Mercedesom s head-up displejom. Na začiatok príde v troch verziách – C 180 (115 kW), C 200 (135 kW) a C 220 BlueTec (125 kW).

Mercedes-Benz C Foto: Luboš Pilc
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

12. Mercedes-Benz GLA

Najmenšie SUV zo Stuttgartu sa udomácni pod modelmi GLK a ML. Postavené je na platforme triedy A. V porovnaní s ňou je však o 225 mm dlhšie. Má presne 4 417 mm. S výnimkou základnej verzie GLA 200 (115 kW) sú všetky ostatné, GLA 250 (155 kW), GLA 200 CDI (100 kW) a GLA 250 CDI vybavené permanentným pohonom oboch náprav 4Matic. Zo sveta terénnych áut si tiež požičalo kontrolu zjazdu a rozjazdu do svahu a špeciálny off-roadový mód.

Mercedes-Benz GLA Foto: Luboš Pilc
Mercedes-Benz GLA Mercedes-Benz GLA

13. Nissan Qashqai

Vývoj druhej generácie prebiehal výlučne v Európe a na dizajne to vidieť. Nová platforma priniesla Qashqaiu hmotnosť nižšiu o 45 kg. Pritom je o 49 mm dlhší a priestrannejší. Jeho kufor s dvojitou podlahou ponúka až 16 konfigurácií usporiadania. Moderné preplňované motory 1,2 DIG-T, 1,6 DIG-T a diesely 1,5 dCi a 1,6 dCi, pochádzajú zväčša od Renaultu. V ponuke bude aj kontinuálna prevodovka CVT Xtronic. Silnejší diesel bude vybavený pohonom oboch náprav AllMode 4×4-i.

Nissan Qashqai Foto: Luboš Pilc
Nissan Qashqai Nissan Qashqai

14. Opel Meriva

Originálne MPV s protismernými zadnými dverami sa môže pochváliť nielen faceliftom, ktorý mu priniesol väčšiu prednú masku a grafiku svetiel, ale najmä úplne novým dieselom 1,6 CDTi (100 kW). Opel tvrdí, že ide o najtichší motor vo svojej triede. Meriva s ním zrýchľuje na 100 km/h za 9,1 sekundy a spotrebuje len 4,4 litra nafty na 100 km. Ďalšou inováciu nájdeme v interiéri. Po Zafire sa totiž aj Merive objavuje nové multimediálne rozhranie IntelliLink so 7-palcovým displejom.

Opel Meriva Foto: Luboš Pilc
Opel Meriva Opel Meriva

15. Peugeot 308 SW

Európske auto roka 2014 debutuje vo verzii kombi. A nemá sa za čo hanbiť. Jeho kufor má objemom 610 litrov čím dobieha Škodu Octavia Combi. V porovnaní s hatchbackom je SW až o 33 cm dlhšie a väčší je aj jeho rázvor náprav (+ 11 cm). To prinieslo predĺženie interiéru, takže zadný cestujúci majú o 30 mm viac miesta na kolená. Spolu s 308 SW prichádza aj úplne nový preplňovaný 3-valec 1,2 PureTech s výkonom 80 alebo 96 kW a excelentným krútiacim momentom 205, respektíve 230 Nm.

Peugeot 308 SW Foto: Luboš Pilc
Peugeot 308 SW Peugeot 308 SW

16. Porsche Macan

Najmenšie SUV zo Zuffenhausenu je najrýchlejším modelom svojej triedy. Vzniklo síce na základe Audi A5, ale pod kapotou má podstatne viac sily. Okrem dieselu 3,0 V6 (190 kW) je totiž v ponuke aj úplne nový 6-valec 3,6 Bi-Turbo s výkonom 250 kW pre Macan S a 294 kW pre Macan Turbo. Vďaka tomu šprintuje na stovku za 4,8 sekundy. Komu to nestačí môže voliť športový balík Sport Chrono s trakčným systémom Launch Control. Všetky Macany sú vybavené aktívnym pohonom oboch náprav PTC (Porsche Traction managment).

Porsche Macan Foto: Luboš Pilc
Porsche Macan Porsche Macan

17. Škoda Octavia Scout

Približne rok po premiére sa nová generácia Octavie Combi dočkala off-roadovej verzie Scout. Mimo asfaltu jej pomôže plastová ochrana podvozku a prahov, ako aj zväčšenie svetlej výšky o 33 mm (171 mm). V sérii budú 17-palcové disky kolies. Samozrejmosťou je pohon 4×4 so spojkou Haldex, a to v kombinácii s benzínovým motorom 1,8 TSI (132 kW) alebo dieselom 2,0 TDI (110 kW, 132 kW). Predaj tohto modelu však odštartuje až v septembri.

Škoda Octavia Scout Foto: Luboš Pilc
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout

18. Škoda VisionC

Koncept 5-dverového kupé je postavený na platforme MQB, ktorú používa aj súčasná Škoda Octavia. Má však nižšiu siluetu kabíny a bezrámovú konštrukciu okien. Ostré tvary LED svetiel a prelisov na karosérii sú inšpirované tradíciou výroby českého krištáľu. Na pohon slúži motor 1,4 G-Tec (81 kW), upravený na spaľovanie zemného plynu. VisionC s ním spotrebuje priemerne 3,4 kg plynu na 100 km. V Bratislave sa predstavuje po prvýkrát v šedej farbe. To, či sa „Octavia Coupé“ dostane do výroby, česká automobilka zatiaľ nepotvrdila.

Škoda VisionC Foto: Luboš Pilc
Škoda VisionC Škoda VisionC

19. Volkswagen Polo

Nové Polo nie je celkom nové, ale obyčajný facelift to nie je. Predná maska s celodiódovými svetlami sa priblížila dizajnu Golfu, a to isté platí aj o interiéri. To najdôležitejšie však nájdeme pod kapotou. Polo ponúka nový trojvalec 1,0 MPI (55 kW) ale aj nové 4-valce 1,2 TSI (66, 81 kW) so 16-vantilovou hlavou. Úplne nový je tiež diesel 1,4 TDI (55, 66 kW). Na najväčšiu novinku, 3-valec 1,0 TSI si však ešte budeme musieť počkať, podobne ako napríklad na ďalšiu technické vychytávky – adaptívne tlmiče a radarový tempomat.

Volkswagen Polo Foto: Luboš Pilc
Volkswagen Polo Volkswagen Polo

20. Volkswagen Golf Sportsvan

Tento názov je v slovníku Volkswagenu síce úplne nový, v skutočnosti však Sportsvan nahrádza pôvodný Golf Plus. Vychádza z Golfu siedmej generácie. Rozdiel je v rozmeroch. V porovnaní s Golfom je o 83 mm dlhší, ponúka posuvné zadné sedadlá a dvojitú podlahu kufra s objemom od 498 až do 585 litrov. Lepšia aerodynamika, nižšia hmotnosť a nové motory sa podpísali na znížení spotreby priemerne o 19 %. Ekologická verzia 1,6 TDI BlueMotion (81 kW) spotrebuje len 3,7 litra nafty na 100 km.

Volkswagen Golf Sportsvan Foto: Luboš Pilc
Volkswagen Golf Sportsvan Volkswagen Golf Sportsvan

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Autosalón Bratislava 2014
Články podľa značiek