Najhoršie auto sveta je Horrific 40RR0R. Našťastie neexistuje

Britská poisťovňa Warranty Direct vytvorila fikciu najporuchovejšieho auta sveta. Na základe indexu spoľahlivosti poskladala najproblémovejšie komponenty vozidiel do jediného. Horrific 40RR0R by mal motor z BMW M5, elektroniku z Mercedesu R či prevodovku z Jeepu Grand Cherokee.

30.10.2014 06:00
Warranty Direct Foto:
Imaginárny Horrific 40RR0R je poskladaný z najporuchovejších dielcov vozidiel. Do servisu by ste s ním museli chodiť až päťkrát častejšie, než je priemer. Každá oprava by vás vyšla na 670 eur.
debata (5)

Po troch rokoch sa britská poisťovňa Warranty Direct opäť blysla fikciou najnespoľahli­vejšieho auta planéty. Horrific 40RR0R samozrejme neexistuje, no jeho komponenty používajú reálne vozidlá. A spája ich jedno – sú extrémne poruchové. Tu už o žiadnu fikciu nejde. Nízka spoľahlivosť vychádza z takzvaného indexu spoľahlivosti. Ten vyjadruje priemerné náklady na opravu či počet porúch vzhľadom na vek a počet najazdených kilometrov jednotlivých modelov vozidiel. Za základ pritom poslúžila databáza údajov o 50 000 sledo­vaných áut s priemerným vekom piatich rokov.

Horrific 40RR0R je teda množinou toho najhoršieho, čo dokázal vyprodukovať automobilový priemysel za posledné roky. Darcom jednotlivých „orgánov“ je vždy model, ktorý stojí na čele rebríčka najvyššej poruchovosti v danom segmente. Začnime motorom, ktorý pochádza priamo z kultového BMW M5. Až štyria z desiatich majiteľov tohto vozidla musia navštíviť servis z dôvodu poruchy hnacieho agregátu. O brzdy sa zas „postaral“ Fiat a jeho legendárna Multipla. Celá štvrtina týchto vozidiel trpí totiž poruchami brzdového systému.

Podvozok je dielom Audi, ktoré „dodalo“ nápravy z Audi RS6. Dokonca až 40 % majiteľov týchto brutálne rýchlych sedanov a kombi musí navštíviť servis z dôvodu porúch na zavesení. Veľkú nemeckú trojku dopĺňa Mercedes-Benz, ktorý si pre Horrific 40RR0R „pripravil“ elektroniku triedy R. Jej poruchami trpia až tri z desiatich exemplárov tohto luxusného vanu. A potom tu máme automatickú prevodovku z Jeepu Grand Cherokee. Tá trápi približne 10 % majiteľov. Americký pôvod má aj riadenie z Chrysleru 300C. Klimatizácia pochádza zo Seatu Alhambra.

Podľa celkových štatistík Warranty Direct musia ročne navštíviť servis dve z piatich vozidiel. Priemerná cena opravy sa pritom v Británii pohybuje na úrovni 350 libier, čo je približne 445 eur. Horrific 40RR0R by však musel chodiť do servisu až päťkrát častejšie. Priemerne každé dva mesiace, pričom by po každej oprave ubudlo z vášho účtu 550 libier (670 eur). Našťastie, ide len o vtip. „Naša štúdia spája automobilky, ktoré majú štatisticky najhoršie výsledky v každej kategórii, ktorú sledujeme,“ komentoval imaginárny automobil David Gerrans, šéf Warranty Direct.

„Toto široké spektrum automobilov a v takomto spojení ukazuje, ako môže byť inak v celku spoľahlivé auto stiahnuté ku dnu jednou jedinou poruchovou časťou,“ dodal na záver.

Komponenty najporuchovejšieho auta planéty

Automobilka Model Komponent Rok výroby
BMW M5 motor 2004 – 2011
Audi RS6 podvozok 2002 – 2011
Jeep Grand Cherokee prevodovka 2006 –
Mercedes-Benz R elektronika 2002 – 2011
Fiat Multipla brzdový systém 1999 – 2005
Seat Alhambra klimatizácia 1996 –
Chrysler 300C riadenie 2005

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Warranty Direct #spoľahlivosť vozidiel
Články podľa značiek