Audi, Mercedes a BMW otvárajú šampanské. Hlásia rekordy

Nemecký prémiový trojzáprah sa nemá na čo sťažovať. Kríza akoby sa ho ani netýkala. Všetky tri značky hlásia za vlaňajší rok rekordné predaje. O pár rokov chce pritom každá predávať dva milióny áut ročne. A nie sú už ďaleko.

15.01.2015 12:00
Nemecké automobilky - predaje Foto:
Nemecké prémiové značky predávajú už dnes viac ako niektoré mainstreamové automobilky a pomaly sa blížia k méte dvoch miliónov áut ročne. Pomáha im najmä dopyt v Číne.
debata (3)

Absolútnou jednotkou nemeckého prémiového tria je BMW. Jeho predaje vlani vzrástli o 9,5 %. Mníchov predal celkom 1,8 milióna áut. Akceleruje však aj druhé Audi. Vlani sa pre jeho produkty rozhodlo 1,7 milióna zákazníkov, čo znamená nárast o 10,5 percenta. Trojkou je Mercedes-Benz s predajom 1,65 milióna kusov. Jednotkou je však v každom prípade v náraste predajov. V medziročnom porovnaní si totiž polepšilo o 12,9 %.

Za akceleráciou prémiovej trojky stojí nielen úspešné účinkovanie v Číne, ale najmä úspech kompaktných modelov. Audi ťažilo napríklad z Audi A3. Aj vďaka novému sedanu si tento modelový rad polepšil o 53,2 percenta. Podobne Mercedes-Benz láme rekordy s novým áčkom, triedou B, sedanom CLA a crossoverom GLA. Spolu ich predal 463 152 kusov. To je o 24,7 % viac ako rok predtým. Ponuka Mníchova je v tomto smere o čosi skromnejšia, ale na jeho pozícii to nič nemení. A nové MPV 2 Active Tourer si pomaly hľadá svojich zákazníkov.

Za prvé tri mesiace predaja ich bolo približne 13 000. Karty v poradí nemeckých prémiových súperov sa však môžu ľahko obrátiť. Odstupy nie sú dramatické a každá zo značiek má pripravené nové želiezka v ohni. Mercedes-benz vkladá veľké nádeje do športového kombi CLA Shooting Brake, ale aj do nového kupé SUV GLE Coupé, ktoré je odpoveďou na BMW X6. Audi zas v Detroite debutuje s druhou generáciou luxusného SUV Q7 a za rohom je aj nová generácia modelu A4, ktorú Ingolstadt predstaví už o pár mesiacov.

BMW zas pridá vlajkovú loď BMW 7 a facelift radu 3, takže sa máme na čo tešiť. A to aj do budúcnosti. Každá z nemeckých prémiových značiek má totiž za cieľ predávať ročne dva milióny áut. To znamená príchod ďalších a ďalších modelov. Len Audi napríklad nedávno oznámilo, že v nasledujúcich piatich rokoch privedie na svet až desať úplne nových vozidiel.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #Audi #Mercedes-Benz #predaj áut
Články podľa značiek