Najdrahšia Škoda? Autobus 706 RTO. Chcú zaň 144 000 eur!

Slávny autobus zo šesťdesiatych rokov prešiel kompletnou renováciou. Cenou poráža aj najznámejšie veterány českej Škody. Za túto sumu by ste si totiž mohli dopriať napríklad totálne „nabúchaný“ Mercedes-Benz triedy S.

31.05.2015 07:00
Škoda 706 RTO Kar Foto:
Nádherne zrenovovaný autobus 706 RTO v prímestskej verzii KAR vyzerá, akoby práve zišiel z výrobných liniek. No v rodnom liste má zapísaný rok 1972.
debata (29)

Možno si naň ešte spomínate. Škoda 706 RTO brázdila naše cesty od päťdesiatych až do začiatku osemdesiatych rokov. A nielen tie. Vyvážala sa aj do krajín bývalého východného bloku vrátane Kuby. Takže môžeme hovoriť o medzinárodnom úspechu. Tento univerzálny autobus vyrábala Karosa Vysoké Mýto v spolupráci s LIAZ-om a spoločnosťou SVA. Predstavil sa v roku 1956 a na linkách vydržal celých osemnásť rokov.

A hoci išlo o posledný model Škody odvodený z nákladných modelov, čo prezrádzal rámový podvozok a motor vpredu, jeho dizajn si získal obrovské sympatie. Okrem mestských verzií MTZ a prímestských verzií KAR vznikali aj nádherné luxusné diaľkové autokary RTO Lux so sklenou prednou časťou kabíny a strešnými okienkami nad sedadlami cestujúcich. Autobus s dĺžkou 10 870 mm poháňal 12-litrový 6-valec s výkonom 160 koní a krútiacim momentom 686 Nm.

Dôkladnosť renovácie dokazuje aj interiér s... Foto: rajveteranu.cz
Škoda 706 RTO Kar Dôkladnosť renovácie dokazuje aj interiér s bezchybným koženkovým čalúnením.
Nebola to však žiadna raketa. Mestské verzie s „krátkymi“ prevodovkami dosahovali maximálnu rýchlosť 65 km/h a prímestské a diaľkové verzie s dlhšími prevodmi sa rozbehli maximálne na 85 km/h. Spotreba sa pohybovala od 22 do 28 litrov nafty. Po ukončení výroby v roku 1974 slúžili ešte dlhé roky. Posledné kusy skončili službu až začiatkom osemdesiatych rokov, a to už mali najazdené státisíce kilometrov. Zohnať dnes exemplár v dobrom stave nie je preto jednoduché a už vôbec nie lacné.

Dokazuje to aj 706 RTO v prímestskej verzii KAR, ktorá sa nedávno objavila v predaji. Nepatrí k najstarším kúskom, vznikla v roku 1972, teda len dva roky pred skončením produkcie, no napriek tomu sa jej cena vyšplhala do závratnej výšky. Ak sa chcete stať majiteľom tejto legendy, pripravte si rovných 3 950 000 českých korún, teda približne 144 000 eur. To je suma minimálne trikrát vyššia, ako by ste zaplatili za nový Superb v najdrahšej výbave. Ide teda nepochybne o najdrahšiu škodovku všetkých čias.

Ako ilustruje snímka, starý autobus bol... Foto: rajveteranu.cz
Škoda 706 RTO Kar Ako ilustruje snímka, starý autobus bol rozobraný do poslednej skrutky.

Dobrou správou je, že autobus bol kompletne zrenovovaný, a to do poslednej skrutky. Takže je možno v lepšom stave, ako keď zišiel pred 43 rokmi z liniek Karosy. A keďže ide o novšiu verziu, motor má výkon až 150 kW. Podľa údajov v inzeráte, ktorý sa objavil na českom serveri rajveteranu.cz, má tento vzácny kus najazdených len 1 000 km, teda od renovácie. A vyzerá naozaj fantasticky. Vnútri akoby sa zastavil čas. Červené koženkové sedadlá lákajú na poriadny výlet.

Škoda 706 RTO Kar
Škoda 706 RTO Kar
+7Škoda 706 RTO Kar

© Autorské práva vyhradené

29 debata chyba
Viac na túto tému: #vetarán #RTO #706 RTO #atobus
Články podľa značiek