Tata Nano ide na 'strechu' už pri 30 km/h. Viac nepotrebuje

Indická Tata mala ambíciu priviezť najlacnejšie auto planéty, malé Nano, aj do Európy. Naznačila to už pred pár rokmi v Ženeve. Našťastie sa tak nestane. Stačí mu totiž rýchlosť 30 km/h na to, aby sa v zákrute prevrátilo.

03.06.2015 12:00
Tata Nano Foto:
Na to aby sa malé Nano prevrátilo nepotrebuje štandardný losí test, stačí mu na to aj polovičná rýchlosť.
debata (9)

Tata Nano nemá ľahký život. Sen Ratana Tatu, šéfa obrovského indického koncernu Tata, ktorý vlastní aj britské značky Land Rover a Jaguar, o tom, ako Indovia presadnú z mopedov a skútrov do najlacnejšieho auta planéty, sa jednoducho nenaplnil. Nielenže sa Nanu nepodarilo dobyť Európu, ale nezaujalo ani samotných Indov. V miliardovej Indii sa ho mesačne predá len niekoľko sto kusov. V pláne bolo pritom vyrábať minimálne 250 000 exemplárov ročne. Nepomohla vlaňajšia inovácia, diesel ani verzia na LPG.

Nanu skomplikoval život najmä škandál s požiarmi. Samovznietenia od prehriateho motora sa automobilke utajiť nepodarilo a dopyt dramaticky klesal. A dnes tu máme ďalší klinec do rakvy. Svet obleteli zábery Nana, ktoré sa so štvorčlennou posádkou prevráti na bok pri obyčajnom vyhýbacom manévri, a to v rýchlosti len 30 km/h! Pritom moderné autá zvládajú takzvaný losí test pri rýchlostiach 60 a niektoré dokonca až pri 80 km/h. Tata Nano sa síce nemôže spoliehať na ABS ani na stabilizačný systém ESP, no i tak je otázne, či by to pomohlo.

My môžem byť len radi, že Nano sa napriek pôvodným plánom nedostalo do Európy, hoci tu indická automobilka predstavila už v roku 2009 v Ženeve verziu Nano Europa, vybavenú ABS a airbagmi. Lepšie bude ak ju tu budú naďalej reprezentovať značky Jaguar a Land Rover. (and)

Tata Nano
Tata Nano
+3Tata Nano

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Tata #Tata Nano
Články podľa značiek