Krauss tým narážal napríklad na situáciu, keď vodič mávne rukou na posunutie ďalšej piesne, pričom iný vodič alebo chodec si môže tento pohyb vysvetliť ako informáciu, že mu dáva prednosť alebo môže prejsť cez prechod. „V ďalších autách sa zas musíte naučiť príkazy, a to nepovažujeme za prirodzené. Nechceme, aby sa naši zákazníci museli učiť jazyk auta,“ vysvetlil Krauss.
Porsche preto považuje tlačidlá a dotykové obrazovky za bezpečnejšie a natoľko intuitívne, že si ich používanie nevyžaduje študovať manuál. Celkom však gestá nezavrhuje. V budúcnosti Porsche očakáva príchod inteligentnejších algoritmov, ktoré budú vnímať nielen gestá rukami, ale napríklad aj pohyb očí, čo by mohlo ovládanie spresniť a zrýchliť. Naproti tomu BMW plánuje po vlajkovej lodi 7 zaviesť ovládanie gestami aj do nižších modelových radov vybavených rozhraním iDrive 5.