Bugatti Chiron: Nástupca Veyronu dorazí do Ženevy. Je to isté

Osud najstratovejšieho modelu koncernu Volkswagen bol po vypuknutí aféry dieselgate na vážkach. Bugatti nemá totiž pre mamutiu automobilku viac než imidžový význam. Teraz je ale isté, že nástupca Veyronu sa pod názvom Chiron predsa len ukáže na jarnom salóne v Ženeve.

07.12.2015 16:00
debata
Dizajn Chironu naznačila štúdia Vision GT, teda... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron Dizajn Chironu naznačila štúdia Vision GT, teda model v mierke 1 : 1 pre najpopulárnejšiu počítačovú hru Gran Turismo. Čo bude mať spoločné so sériovým Chironom, sa dozvieme už v Ženeve.

Chiron mnohí spájajú s konceptom Bugatti Vision GT, ktorý predstavila automobilka z Molsheimu nedávno vo Frankfurte nad Mohanom. Nakoľko sú si ale tieto vozidlá podobné, vie len 120 zákazníkov, korí už podpísali záväznú objednávku na nový hyperšport, nesúci meno po fenomenálnom jazdcovi Louisovi Chironovi. Na výber dostanú verziu kupé alebo Targa s čiastočne otvorenou strechou, ktorá sa však začne vyrábať až v roku 2018.

V každom prípade, nový hyperšport ukáže Bugatti už na marcovom autosalóne v Ženeve. Má ísť o skutočnú bombu, ktorá chce zatieniť všetko, čo doteraz jazdilo na štyroch kolesách. To vrátane Ferrari LaFerrari či McLarenu P1. Ako povedal šéf značky Wolfgang Dürheimer chcelo Bugatti urobiť to najlepšie ešte lepším. Podľa neoficiálnych informácií má Chiron zvládnuť šprint na stovku za 2,3 sekundy a rýchlosť 450 km/h za 15. Maximálku naznačuje rýchlomer so stupnicou do neskutočných 500 km/h. Napokon, už Veyron Super Sport dokázal ísť 431 km/h.

Chiron má poháňať opäť 16-valcový motor so... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron Chiron má poháňať opäť 16-valcový motor so štyrmi turbami, tentoraz ale elektrickými. Očakáva sa výkon 1 500 koní a krútiaci moment 1 500 Nm.

Za ohromnými výkonmi Chironu má stáť 16-valcový motor so štyrmi turbodúchadlami, tentoraz ale elektrickými, čo znamená 48-voltovú elektrickú sústavu a 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Tá bude spracovávať 1 500 koní a 1 500 Nm krútiaceho momentu. To všetko sú ale len len špekulácie. Na definitívne parametre si budeme musieť počkať do marca. Aby nebola z Chironu opäť nočná mora účtovníkov z Wolfsburgu, už dnes prebiehajú práce na modernizácií výrobných liniek v Molsheime, ktoré zabezpečia efektívnejšiu produkciu a vyššiu kapacitu.

Prvé kusy dorazia k zákazníkom v roku 2017. Volkswagen si je istý, že pôjde o najvýkonnejší, najluxusnejší a najexkluzívnejší športový automobil planéty. A na nezáujem o Chiron sa sťažovať naozaj nemôže. Viac ako 100 zákazníkov už zložilo zálohu bez toho, aby mali vôbec možnosť vyskúšať jeho jazdné vlastnosti.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti #Bugatti Chiron
Články podľa značiek