VW chce lacný elektromobil. Má byť 'Chrobákom' digitálneho veku

Emisná kauza Dieselgate naštartovala v koncerne VW veľkú „elektrickú revolúciu“. Nielen v Audi a Porsche. Svoj úspešný elektromobil chce aj Volkswagen. A má byť lacnejší než ponuka konkurencie.

VW - ľudový elektromobil
Nový lacný elektromobil z Wolfsburgu by mal mať na dĺžku 4,4 metra a dojazd až 500 km. Jeho cena by mala umožniť, aby si ho mohol kúpiť každý priemerne zarábajúci človek.
Autor:

Volkswagen síce dnes produkuje elektromobily e-up! a e-Golf a tiež plug-in hybridný Passat GTE, ale v jeho predajoch hrajú okrajovú úlohu. To sa má však zmeniť. Po kauze Dieselgate tlačí na elektrifikáciu samotný šéf značky Hebert Diess, ktorý prišiel do Wolfsburgu v lete minulého z BMW. Volkswagen chce jednoducho postaviť elektromobil s cenou, ktorá by urobila zo značky VW opäť výrobcu "ľudových“ áut. Ide mnohomiliardový zámer, do ktorého začnú tiecť peniaze z voľných zdrojov automobilky a ušetrených peňazí zrušených projektov. Vo vývojovom tíme pracujú ľudia vybraní Diessom a ich úlohou nie je nič iné, ako stvoriť „chrobáka digitálneho veku“ .

Nový elektromobil by sa mal časom vypracovať do pozície súčasného Golfu. Základom sa stane nová platforma MEB pripravená pre alternatívne pohony, vrátane čisto elektrického. Tá sa už predstavila v koncepte Budd-e, ktorý ukázal Volkswagen na tohtoročnej výstave spotrebnej elektroniky v CES v Las Vegas. Kým však z Budd-e vznikne minivan, nový elektrický „chrobák“ má mať klasickú koncepciu hatchbacku, autonómny dizajn, interiér aj techniku. Projekt je síce prísne tajný, no z prostredia automobilky unikajú informácie o dojazde vraj až 500 km. Modernosť pohonu má ísť ruka v ruke s najmodernejšími multimediálnymi systémami a konektivitou.

Čítajte viac

Novinka, ktorá sa predstaví do roku 2020, má mať na dĺžku približne 4,4 metra, takže nehovoríme o čomsi ako nástupcovi elektrického up!-u, ale praktickom rodinnom aute s dostatočne priestranným interiérom aj batožinovým priestorom. Ako však chce nemecký výrobca skresať cenu, nie je známe. Najdrahšie na elektromobiloch sú totiž batérie a ich ceny klesajú veľmi pomaly. Pri takom veľkom dojazde ich navyše bude musieť mať nový elektromobil dostatočne veľa. Jedine, že by mal Volkswagen v rukáve tajný tromf.

Viac sa o novom projekte dozvieme možno už v roku 2018, keď má prísť na trh druhá generácia elektrického Golfu. Už ten by mal mať dojazd okolo 300 km.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

VW Tiguan - 2016

VW Tiguan: Nemecký brat Kodiaqu odhalil údaje. Ponúkne 6 motorov

19.05.2016 06:00

Druhá generácia Tiguanu mala premiéru už vlani na jeseň vo Frankfurte, no s príchodom na trh sa nemecká automobilka neponáhľala. Stalo sa tak až tento mesiac. Doteraz preto chýbali aj oficiálne technické údaje. Dnes však vieme, že Tiguan štartuje so šiestimi motormi. Za základ dáte 22 140 eur.

VW - SUV na báze CrossBlue

VW chystá ďalšie SUV. Postaví sa medzi Tiguan a Touareg

12.05.2016 16:00

Volkswagen chystá veľkú terénnu ofenzívu. Ani dva roky starý americký koncept CrossBlue preto nezapadol prachom. Sériový model je za rohom. Svoje miesto nájde medzi Tiguanom a Touaregom. Zatiaľ však len v USA.

Volkswagen-Golf GTI Clubsport S-2017-1024-01

VW Golf GTI Clubsport S: Jubileum oslávil rekordom na Nürburgringu

11.05.2016 06:00

Štyridsiate výročie legendárneho hatchbacku oslávili vo Wolfsburgu skutočne veľkolepo. Nielenže pripravili limitovanú edíciu najvýkonnejšieho a najexkluzívnejšieho Golfu, ale zároveň prekonali rekord na severnej trati v Nürburgringu.

Adidas, logo

Adidas vráti výrobu z Ázie do Nemecka, továreň bude plná robotov

24.05.2016 22:11

Výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas začne na budúci rok v Nemecku vyrábať bežeckú obuv v továrni, ktorú budú obsluhovať prevažne roboty.

Poľsko, Beata Szydlová

Szydlová načrtla EK návrh riešenia sporu o ústavný súd

24.05.2016 21:53

Poľská premiérka Beata Szydlová rokovala s podpredsedom Európskej komisie Fransom Timmermansom o una riešenie sporu o ústavný súd.

Dmitrij Medvedev

Rusko nemá peniaze na zvýšenie penzií, povedal Medvedev

24.05.2016 21:29

Ruská vláda nemá dostatok peňazí na valorizáciu penzií. Obyvateľom to pri návšteve anektovaného Krymu priznal ruský premiér Dmitrij Medvedev.

STV, RTVS, verejnoprávna televízia, Mlynská dolina

Zverejnili návrh zmien zákona o RTVS, koncesia sa zvýši

24.05.2016 20:00

Novela zákona o príjmoch RTVS z tzv. koncesionárskych poplatkov zvýši poplatok zo súčasných 4,64 eura na sedem eur mesačne.