VW chce lacný elektromobil. Má byť 'Chrobákom' digitálneho veku

Emisná kauza Dieselgate naštartovala v koncerne VW veľkú „elektrickú revolúciu“. Nielen v Audi a Porsche. Svoj úspešný elektromobil chce aj Volkswagen. A má byť lacnejší než ponuka konkurencie.

VW - ľudový elektromobil
Nový lacný elektromobil z Wolfsburgu by mal mať na dĺžku 4,4 metra a dojazd až 500 km. Jeho cena by mala umožniť, aby si ho mohol kúpiť každý priemerne zarábajúci človek.
Autor:

Volkswagen síce dnes produkuje elektromobily e-up! a e-Golf a tiež plug-in hybridný Passat GTE, ale v jeho predajoch hrajú okrajovú úlohu. To sa má však zmeniť. Po kauze Dieselgate tlačí na elektrifikáciu samotný šéf značky Hebert Diess, ktorý prišiel do Wolfsburgu v lete minulého z BMW. Volkswagen chce jednoducho postaviť elektromobil s cenou, ktorá by urobila zo značky VW opäť výrobcu "ľudových“ áut. Ide mnohomiliardový zámer, do ktorého začnú tiecť peniaze z voľných zdrojov automobilky a ušetrených peňazí zrušených projektov. Vo vývojovom tíme pracujú ľudia vybraní Diessom a ich úlohou nie je nič iné, ako stvoriť „chrobáka digitálneho veku“ .

Nový elektromobil by sa mal časom vypracovať do pozície súčasného Golfu. Základom sa stane nová platforma MEB pripravená pre alternatívne pohony, vrátane čisto elektrického. Tá sa už predstavila v koncepte Budd-e, ktorý ukázal Volkswagen na tohtoročnej výstave spotrebnej elektroniky v CES v Las Vegas. Kým však z Budd-e vznikne minivan, nový elektrický „chrobák“ má mať klasickú koncepciu hatchbacku, autonómny dizajn, interiér aj techniku. Projekt je síce prísne tajný, no z prostredia automobilky unikajú informácie o dojazde vraj až 500 km. Modernosť pohonu má ísť ruka v ruke s najmodernejšími multimediálnymi systémami a konektivitou.

Čítajte viac

Novinka, ktorá sa predstaví do roku 2020, má mať na dĺžku približne 4,4 metra, takže nehovoríme o čomsi ako nástupcovi elektrického up!-u, ale praktickom rodinnom aute s dostatočne priestranným interiérom aj batožinovým priestorom. Ako však chce nemecký výrobca skresať cenu, nie je známe. Najdrahšie na elektromobiloch sú totiž batérie a ich ceny klesajú veľmi pomaly. Pri takom veľkom dojazde ich navyše bude musieť mať nový elektromobil dostatočne veľa. Jedine, že by mal Volkswagen v rukáve tajný tromf.

Viac sa o novom projekte dozvieme možno už v roku 2018, keď má prísť na trh druhá generácia elektrického Golfu. Už ten by mal mať dojazd okolo 300 km.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

medvede

Vysoké Tatry si od medveďov oddýchnu

06.12.2016 15:00

Mimoriadna situácia pre premnožené medvede je od decembra vo Vysokých Tatrách minulosťou. Medvede sa začali ukladať na zimný spánok a prestali navštevovať ľudí.

Praha, Karlov most

Forejt sa vzdal miesta riaditeľa protokolu Pražského hradu

06.12.2016 14:32

Jindřich Forejt sa vzdal z osobných a zdravotných dôvodov miesta riaditeľa protokolu Pražského hradu, funkciu opustí koncom roka.

euro, bankovky, mince, peniaze

Nemecké firmy majú nárok na odškodnenie za odchod od jadra

06.12.2016 14:22

Nemecké energetické firmy majú pre rozhodnutie vlády o urýchlenom ústupe od jadrovej energie nárok na kompenzácie.

Andrej Danko

Danko: Prezident vyvoláva ústavnú krízu nevymenovaním sudcov

06.12.2016 14:18

Podľa predsedu NR SR Andreja Danka existuje momentálne jediná ústavná kríza, ktorú vyvoláva prezident Andrej Kiska nevymenovaním ústavných sudcov.