Škoda príde s elektromobilom. Ale až o štyri roky

Znižovanie objemu emisií neobíde ani českú Škodu. Jej technici už pracujú na elektromobile. Jeho podoba ešte nie je známa. Stáť však bude na platforme MEB pre alternatívne pohony.

V roku 2010 predstavila Škoda v Paríži koncept elektrickej
Octavie Geen E Line. Do výroby sa nikdy nedostala. Jej nástupkyňa by mala
maž dojazd až 500 km a jej dobíjanie by nemalo zabrať viac ako 15 minút.
V roku 2010 predstavila Škoda v Paríži koncept elektrickej Octavie Geen E Line. Do výroby sa nikdy nedostala. Jej nástupkyňa by mala maž dojazd až 500 km a jej dobíjanie by nemalo zabrať viac ako 15 minút.
Autor: Škoda-Auto

Elektromobily sú síce na cestách stále iba exotmi, no žiadna z automobiliek sa im v blízkej budúcnosti nevyhne. Plnenie emisných noriem, ktoré stlačia produkciu CO2 na prelome desaťročí hlboko pod 100 gramov na kilometer, sa jednoducho bez elektromobilov nezaobíde. Vie to aj koncern Volkswagen, ktorý síce nie príliš úspešne, ale predsa len bojuje na trhu elektromobilov elektrickým up!-om a e-Golfom či najnovšie plug-in hybridným Passatom GTE s krátky elektrickým dojazdom. Elektrifikácia však čaká aj ďalšie koncernové značky. Škodu nevynímajúc.

O výrobe elektromobilu Škody sa na nedávnom autosalóne v Ženeve rozhovoril sám nový šéf značky Bernhard Maier. Podľa jeho slov sú technici Škody súčasťou vývojového tímu Volkswagenu, pripravujúceho technológiu elektromobilu, ktorý má mať dojazd 500 km a jeho nabíjanie nemá trvať dlhšie ako 15 minút. Pritom má byť lacnejší ako konvenčné autá. Základom sa má stať nová platforma MEB s batériami uloženými v podlahe. Tá sa už predstavila na nedávnom autosalóne v Detroite v podobe konceptu VW Budd-E. Podobnú technológiu však využilo napríklad aj Audi v štúdii SUV e-tron quattro.

Základom novej elektrickej Škody bude koncernová platforma
MEB s batériami v podlahe, ktorá mala premiéru v Las Vegas v koncepte
Volkswagen Budd-E.
Základom novej elektrickej Škody bude koncernová platforma MEB s batériami v podlahe, ktorá mala premiéru v Las Vegas v koncepte Volkswagen Budd-E.
Autor: Volkswagen

Čítajte viac

Využije ju aj Škoda. Zatiaľ však podľa Maiera nepadlo rozhodnutie, o aký typ automobilu by malo ísť. Škoda má vraj ešte dosť času. S elektrickým útokom začne totiž najprv Volkswagen a Audi. No isté je, že aj v tomto prípade si Škoda mieni zachovať imidž rodinnej značky a ponúkne viac úžitkových hodnôt ako koncernová konkurencia. Stane sa tak najskôr v roku 2020, keď sa sériový elektromobil chystá na trh. Dovtedy by sme sa však mali stretnúť aspoň s plug-in hybridmi. Čiastočný elektrický pohon by malo využiť nové SUV Kodiaq, ktoré sa už ako plug-in hybridný koncept VisionS predstavilo v Ženeve, a tiež vlajková loď Superb, ktorá si požičia techniku z Passatu GTE.

Pre úplnosť spomeňme, že čistý elektromobil už Škoda vlastne predstavila. Stalo sa tak na autosalóne v Paríži v roku 2010, kde debutovala Octavia druhej generácie s elektrickým pohonom, ale len ako koncept Octavia Green E Line. Poháňal ju elektromotor s výkonom 85 kW napájaný z li-ion akumulátorov s kapacitou 26,5 kWh. Bezemisná Octavia jazdila maximálnou rýchlosťou 135 km/h, na stovku zrýchľovala za 12 sekúnd a na jedno nabitie prešla skromných 140 km. Do výroby sa, pochopiteľne, nikdy nedostala. Jej nástupkyňa by mala ťažiť z úplne novej generácie batérií a ponúknuť spomínané parametre, ktoré sa však na základe súčasného stavu vývoja zdajú byť tak trochu z ríše rozprávok.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

práca, zamestnanie, nezamestnanosť

Voľných je 35-tisíc pracovných miest

20.01.2017 19:27

Počet nezamestnaných zapísaných na úradoch práce ďalej klesá. Miera evidovanej nezamestnanosti dosiahla v decembri 2016 hodnotu 8,76 percenta.

kauza B.A. Haus, kauza Bašternák, Bonaparte,

Bašternák doručil informácie o majetku

20.01.2017 19:01

Podnikateľ Ladislav Bašternák doručil na Okresnú prokuratúru Bratislava I vyjadrenie s prílohami, ktoré by malo vysvetľovať niektoré otázky súvisiace s jeho majetkom.

Porošenko

Porošenko zatvára svoj jediný závod v Rusku

20.01.2017 17:13

Najväčší ukrajinský výrobca cukroviniek Roshen, ktorého vlastní ukrajinský prezident Petro Porošenko, plánuje zatvoriť svoju jedinú továreň v Rusku.

Trump, Obama

Operácia Guľový blesk, alebo ako vyzerá striedačka v Bielom dome

20.01.2017 17:05

"Celý dom musí byť taký, aký ho chce mať prichádzajúca rodina," hovorí bývalý hlavný ceremoniár Bieleho domu Stephen Rochon o zmenách v sídle amerického prezidenta.