VW Golf: Nová generácia až o dva roky. Facelift už na jeseň

Okolo príchodu Golfu ôsmej generácie vládlo množstvo nejasností. Pravdepodobne aj preto, že v súvislosti s kauzou Dieselgate menil pôvodné plány samotný koncern Volkswagen. Viac svetla do blízkej budúcnosti európskeho bestselleru teraz prináša britský Auto Express.

27.05.2016 19:00
debata
Volkswagen Golf VIII by mal byť evolúciou... Foto: Auto Express
VW Golf VIII - ilustrácia Volkswagen Golf VIII by mal byť evolúciou súčasnej generácie. Tá ešte stihne absolvovať hĺbkovú revíziu, súčasťou ktorej bude aj nasadenie virtuálneho displeja a nového benzínového 4-valca 1,5 TSI.

Súčasný Golf siedmej generácia je na trhu od roku 2012. A to bez akejkoľvek zásadnejšej modernizácie. Príliš mu to ale neprekáža. Ostáva naďalej najpredávanejším modelom Európy a jedným z najpredávanejších áut planéty. Napriek tomu sa očakávalo, že nová ôsma generácia príde na trh už budúci rok. Jednak z dôvodu vyhlásenia Volkswagenu, že životný cyklus modelov plánuje skrátiť na päť rokov a jednak v súvislosti s kauzou Dieselgate. Technologicky nabitá novinka by jednoducho vylepšila imidž celého koncernu po najväčšom škandále automobilového priemyslu za posledné desaťročia.

Neskôr má pod kapotou pribudnúť aj modulárny... Foto: Auto Express
VW Golf VIII - ilustrácia Neskôr má pod kapotou pribudnúť aj modulárny čistý dieselový 3-valec 1,5 TDI.

Teraz sa ale podľa informácií britského Auto Expressu zdá, že vo Volkswagene zvíťazil pragmatizmus. Nový Golf má totiž prísť podľa tohto zdroja dokonca neskôr, ako sa plánovalo a navyše má ísť len o evolúciu. Rokom Golfu VIII sa má stať teda rok 2018. To znamená, že od päťročného cyklu nové vedenie definitívne upustilo. Zato si dá automobilka záležať na jeho facelifte, ktorý by sa mal objaviť už na jeseň v Paríži. Medzi vychytávky má patriť virtuálny kokpit s 12,3-palcovým monitorom, nové dotykové rozhranie a benzínový 4-valec 1,5 TSI s Atkinsonovým cyklom a variabilnou geometriou turbodúchadla.

Tieto prvky prevezme aj spomínaná ôsma generácia. Tá sa však bude môcť pochváliť aj vylepšenou platformou MQB, vďaka ktorej zhodí na váhe ďalších 35 až 70 kg a novým 3-valcovým dieselom 1,5 TDI s výkonom od 55 do 88 kW. Produkcia CO2 by mala klesnúť na 85 gramov na kilometer. Modulárna konštrukcia motora zároveň umožní stavbu naftových 4-valcov a 6-valcov pre väčšie modely. Nový Golf by mal byť pritom nižší a širší. Základné línie dizajnu mu ale ostanú. Ako prvý sa predstaví 5-dverový hatchback, následne kombi a športové deriváty GTI, GTD a Golf R. Budúcnosť kabrioletu je zatiaľ otvorená.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf
Články podľa značiek