Porsche Panamera 2017: Schyľuje sa k premiére. Unikol interiér

Už na jeseň v Paríži by malo Porsche predstaviť nový vrcholový model Panamera. Napokon ten súčasný ťahá šiesty rok kariéry, takže je na čase. Novinkou bude praktické „kombi“ Shooting Brake. Že auto je prakticky hotové, ukazuje uniknutá oficiálna snímka kabíny.

01.06.2016 16:00
debata
Nová Panamera má mať dynamickejšie proporcie a... Foto: Porsche
Porsche Panamera - 2017 Nová Panamera má mať dynamickejšie proporcie a viac ostrých hrán. Zmeny reagujú na kritiku súčasného ťažkopádneho dizajnu.

Prvé 5-dverové Porsche je na trhu od roku 2010 a v roku 2013 absolvovalo facelift. V Zuffenhausene preto už finišujú s druhou generáciou. Tá bude tak trochu inšpirovaná konceptom Sport Turismo, ktorý naznačil, že okrem klasického liftbacku počítajú v Zuffenhausene aj s módnym "kombi“ Shooting Brake. Obe verzie budú postavené na úplne novej platforme MSB (Modularer Standard-Baukasten), ktorá sa postará o zníženie hmotnosti minimálne o 100 kg. Neskôr ju majú využiť aj modely Bentleya, pravdepodobne Continental a Mulsanne.

Platforma umožní zástavbu pohonu 4×4 aj hybridnej a plug-in hybridnej technológie. Zároveň sa predĺži rázvor náprav na 2 950 mm. Posádke na zadných sedadlách má priniesť o 30 mm viac miesta na nohy. Priestor nad hlavou má byť zachovaný, a to aj napriek miernemu zníženiu strechy. A keďže súčasná generácia bola kritizovaná za ťažkopádny dizajn, novinka má dynamickejšie proporcie a ostrejšie línie. Koeficient odporu vzduchu klesne na Cx 0,29, čo ale nie je žiadna extra hodnota.

Interiér Panamery má byť priestrannejší. S... Foto: Porsche
Porsche Panamera - 2017 Interiér Panamery má byť priestrannejší. S výnimkou centrálneho otáčkomeru nahradia všetky prístroje displeje.

Kým exteriér je zatiaľ prísne stráženým tajomstvom, o interiéri si môžeme urobiť oveľa lepšiu predstavu. Uniknutá snímka kabíny ukazuje, že päť klasických „budíkov“ prístrojového panela nahradí jediný centrálny otáčkomer, doplnený dvojicou 7-palcových displejov. Tým bude asistovať ďalší 12,3-palcový horizontálny displej vo funkcii multimediálneho rozhrania. Za príplatok si budete môcť dopriať paket Chrono Sport s hodinkami v centre palubnej dosky. Ovládanie gestami Panamera pravdepodobne nedostane. Porsche má k tejto technológii zatiaľ rezervovaný vzťah.

Pod kapotou môžeme očakávať modulárne dvakrát preplňované benzínové 6– a 8-valcové motory. Silnejší 8-valec s objemom štyroch litrov má mať výkon 404 kW a krútiaci moment 770 Nm. Vývoj tohto agregátu malo na starosti priamo Porsche. Menší 6-valec ale už poznáme z koncernového Audi S4. A to isté platí o naftovej Panamere 4S Diesel, ktorá dostane 8-valec s výkonom 294 kW a elektrickým turbodúchadlom z Audi SQ7.

Neskôr sa má ponuka rozrásť o slabšiu verziu 3-litrového 6-valca a 6-valcový diesel, ale tiež o benzínovú top verziu Panamera Turbo (441 kW). Okrem benzínového hybridu má doraziť aj diesel-hybrid. S manuálnou prevodovkou Porsche nepočíta. Z ponuky súčasnej Panamery vypadla už pred dvoma rokmi pre nezáujem zo strany zákazníkov. Prednosť dostanú 8-stupňové dvojspojkové automatické prevodovky. Porsche sľubuje vyšší komfort vďaka príplatkovému pneumatickému podvozku.

O vyššiu bezpečnosť sa postará systém InnoDrive, ktorý bude súčasťou čiastočného autonómneho riadenia. Údaje kamier a senzorov má využiť adaptívny tempomat, autonómne brzdy a prevodovka. Viac sa o vlajkovej lodi zo Zuffenhausenu dozvieme v najbližších týždňoch a možno aj skôr. Porsche by tým totiž zabránilo zbytočnému šíreniu uniknutých fotografií a špekulácií.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Panamera
Články podľa značiek