Citroën prekope ponuku. Z C5 a C4 budú crossovery

Citroën sa v súčasnosti drží nad vodou najmä vďaka čínskemu trhu. To mu však nestačí. Chce mať opäť silné postavenie aj v jeho rodnej Európe. Pomôcť mu má radikálna modelová obnova. Začnú sa veľké škrty a pár áut, naopak, pribudne.

11.07.2016 16:00
Citroën Aircross Concept - 2015 Foto:
Nástupca Citroënu C5 už nebude klasická limuzína ani kombi. Prednosť dostane veľký crossover alebo SUV, teda auto, ktoré by nemuselo byť ďaleko od konceptu Aircross, predstaveného vlani na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom (na obrázku).
debata

Najväčšou hviezdou Citroënu je v súčasnosti hatchback C3. Ten sa však do predaja dostane až na jeseň. Takže zatiaľ sa musí spoliehať na originálny Cactus, dvojčatá v triede MPV, teda C4 Picasso a Grand C4 Picasso, a úspešné Berlingo. Ostatné modely veru k trhákom nepatria. Hovoríme o Citroëne C1, C3 Picasso, a najmä o starom hatchbacku C4 a limuzíne C5. Vyrábať niečo, o čo nie je záujem, je, pochopiteľne, neproduktívne, a tak automobilka plánuje veľké zmeny portfólia. Tie majú zareagovať na novú orientáciu zákazníkov. Ich vkus sa totiž za posledné roky posunul od klasických segmentov k SUV a crossoverom.

Potvrdil to sám šéf produktového oddelenia automobilky Xavier Peugeot. „Citroën chce byť mainstreamovým hráčom. Musíme naďalej pokrývať rôzne segmenty vrátane strednej triedy, kde pôsobí momentálne model C5. Či dostane nástupcu? Tak tým si nie som istý.“ A jeho kolega Pierre Monferriny, zodpovedný za plánovanie budúcich modelov, dodal, že v strednej triede nepočíta Citroën s konvenčným modelom. Vyplýva z toho jednoduchá rovnica, ktorej výsledkom bude veľký crossover. Ten by nemusel byť ďaleko od štúdie Aircross, predstavenej vlani vo Frankfurte nad Mohanom.

Nový Citroën C6 je určený už len pre Čínu. Je... Foto: Citroën
Citroën C6 - 2016 Nový Citroën C6 je určený už len pre Čínu. Je spoločným dielom Francúzov a čínskej spoločnosti Dongfeng Motors, ktorá vlastní časť akcii skupiny PSA.

Mračná sa však sťahujú nielen nad C5, ale aj hatchbackom C4. Ten stretne podobný osud. „Nový Citroën C4 pripravujeme, ale tiež nie konvenčný. Veríme, že je možné zmeniť jeho imidž a to aj urobíme. Kvôli tomu dostane úplne novú siluetu,“ povedal na konto C4 Xavier Peugeot. Monferrini navyše dodal, že definitívny koniec čaká aj na trojdverové modely, pretože trh si pýta 5-dverové autá. Čo znamená koniec 3-dverovej verzie C1. Navyše má súčasné MPV C4 Picasso a Grand C4 Picasso nahradiť jediný model, ktorý by spĺňal požiadavky oboch skupín zákazníkov a zároveň ušetril náklady na vývoj a výrobu dvoch odlišných verzií.

Okrem toho chystá Citroën aj príchod dvoch elektromobilov. Z prémiového segmentu sa však celkom nestiahne. Len ho prenechá čínskemu trhu. Tu už predstavil nový model C6 vo vyššej strednej triede, ktorý je spoločným dielom Francúzov a čínskej spoločnosti Dongfeng Motors, ktorá je, mimochodom, 14-percentným vlastníkom skupiny PSA. Jeho import do Európy nechystá. Ostatné luxusné autá budú niesť logo divízie DS, ktorá sa nadobro odčlenila od Citroënu a ktorá je úspešná najmä v Číne.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #Citroën C4 #Citroën C5
Články podľa značiek