CAR: Aký zisk majú automobilky z jedného predaného auta?

Centrum pre automobilový výskum (CAR) patriace pod Univerzitu v Duisburg-Essene zverejnilo štatistiku priemerných ziskov jednotlivých značiek a koncernov z jedného predaného vozidla. Okrem toho v nej uvádza aj priemerné marže jednotlivých výrobcov.

25.08.2016 06:00
debata (13)
V rámci koncernovej hierarchie je Volkswagen... Foto: Volkswagen
Volkswagen-vehicles-refit V rámci koncernovej hierarchie je Volkswagen vyššie ako Škoda, no česká značka zarobí na jednom vozidle v priemere viac.

Najbežnejším kritériom posudzovania úspešnosti automobiliek býva údaj o ich celkovom zisku, prípadne o celkovom počte predaných vozidiel. Na čele spomínaných štatistík sa striedajú americká spoločnosť General Motors, nemecký Volkswagen a japonská Toyota. Na túto problematiku sa však dá pozrieť aj z iného hľadiska a tým je zisk z predaja jedného automobilu danej značky.

Práve na spomínaný aspekt sa zameralo Centrum pre automobilový výskum (CAR) patriace pod Univerzitu v Duisburg-Essene. Zisťovalo priemerný zisk a priemerné marže jednotlivých značiek a koncernov v prvom polroku 2016. V štatistike sa nezohľadňovali ceny náhradných dielov, dividendy ani pokuty pre výrobcov.

Suverénne najvyšší priemerný zisk z jedného... Foto: Ferrari
Ferrari-F12berlinetta - 2013 Suverénne najvyšší priemerný zisk z jedného predaného auta má Ferrari.

Pokiaľ ide o značky, tak štatistike kraľujú tie prémiové a luxusné. Suverénne najvyšší priemerný zisk z jedného predaného auta má Ferrari, a to 56 tisíc eur. Na druhom mieste je Porsche s priemerným ziskom 15 641 eur. Od tretieho miesta, ktoré patrí dvojici Jaguar Land Rover zarábajúcej na každom vozidle 4 068 eur, sa rozdiely zmenšujú a priemerné zisky sa pohybujú v nižších hladinách.

Zaujímavosťou je umiestnenie značiek Škoda a Volkswagen. V rámci koncernovej hierarchie je Volkswagen vyššie ako Škoda. Česká značka však zarobí na jednom vozidle v priemere 1 589 eur, zatiaľ čo nemecká len 375. Najmenší priemerný zisk z predaja jedného vozidla má v rámci skúmaných značiek Opel, a to 190 eur.

V rámci koncernov nie sú rozdiely priemerného zisku z jedného predaného vozidla také markantné. Na prvej priečke sa umiestnil Ford so ziskom 1 652 eur. Na druhom mieste skončila Toyota zarábajúca na každom predanom aute v priemere 1 602 eur. Na treťom mieste nájdeme koncern Fiat-Chrysler a úspešnosť amerických výrobcov v tomto ohľade potvrdzuje štvrtým miestom General Motors.

Napriek vysokému priemernému zisku z predaja vozidiel značky Porsche sa koncern Volkswagen umiestnil až na siedmom mieste, keď na jednom aute zarobí priemerne 801 eur. V rámci skúmaných koncernov má nižší zisk z predaného vozidla už len Hyundai-Kia, a to 755 eur.

Rebríček značiek podľa priemerného zisku z predaja jedného vozdila

Poradie Značka Priemerný zisk za predané auto v EUR Priemerná marža v %
1. Ferrari 56 000 18
2. Porsche 15 641 16,7
3. Jaguar Land Rover 4 068 7
4. Maserati 4 000 4,8
5. BMW 3 389 9,5
6. Audi 3 337 8,8
7. Mercedes-Benz 3 192 7,9
8. Volvo 2 340 6,7
9. Nissan 2 088 4,7
10. Chevrolet 1 912 8,6
11. Škoda 1 589 9,6
12. Ford EU 973 6
13. Renault 715 4,7
14. Volkswagen 375 1,7
15. Fiat 356 2,2
16. Seat 337 2,1
17. Opel 190 1,3

Rebríček koncernov podľa priemerného zisku z predaja jedného vozdila

Poradie Koncern Priemerný zisk za predané auto v EUR Priemerná marža v % Produkcia v mil.
1. Ford 1 652 8,7 3,4
2. Toyota 1 602 8 5
3. Fiat-Chrysler 1 330 5,9 2,3
4. General Motors 1 210 8,6 4,8
5. Renault-Nissan 899 4,7 3,6
6. Peugeot-Citroën 844 6,8 1,5
7. Volkswagen 801 4,5 5,2
8. Hyundai-Kia 755 6 3,9

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #zisk #CAR #marža #koncern
Články podľa značiek