Predaj dieselov padá. Z 30 TOP áut ho má len Passat

Zdá sa, že kauza Dieselgate mení preferencie zákazníkov. Aspoň na najväčšom európskom automobilovom trhu – v Nemecku. V auguste tu podiel predaja naftových áut dosiahol najnižšiu úroveň od marca 2012.

12.09.2016 12:00
debata (14)
Z tridsiatich napredávanejších modelov v... Foto: Volkswagen
Volkswagen Passat 2015 Z tridsiatich napredávanejších modelov v Nemecku má pod kapotou prevládajúci naftový motor jedine Volkswagen Passat. Pri všetkých ostatných prevažujú benzínové motory. Vrátane Golfu, najpredávanejšieho modelu Európy.
Európa je jediným „naftovým kontinentom“. Nikde inde na svete sa totiž nepredá toľko áut s dieselovým motorom ako práve tu. Lenže preferencie zákazníkov sa pomaly menia. Dokazujú to aj najnovšie štatistiky registrácií áut v Nemecku, ktoré je najväčším automobilovým trhom starého kontinentu. Svoje zohráva pravdepodobne aj imidž dieselov poškodený emisnou kauzou dieselgate. Netýka sa to pritom len Volkswagenu. Odbyt naftových áut padá aj iným značkám.

Kým ešte v januári predstavoval podiel naftových modelov na celkových registráciách nových áut takmer 50 percent, v auguste to bolo len 45,3 percenta. To je najhorší výsledok od marca 2012. Podľa automobilového centra v Duisburg-Essene sa zákazníci stále viac prikláňajú k iným alternatívam, teda maloobjemovým preplňovaným benzínovým motorom a hybridom. Podiel predaja hybridov vzrástol z januárových 0,8 na 1,6 percenta.

Pri normálnych autách najlepšie dokumentuje tento trend fakt, že z 30 najpredá­vanejších modelov v Nemecku má pod kapotou z väčšej časti diesel len Volkswagen Passat. Pri všetkých ostatných vedú benzínové motory. Dokonca aj pri VW Golf, ktorý je najpredávanejším modelom Európy. Zákazníci dávajú prednosť motoru 1,2 TSI a pri Pole zas 3-valcu 1,0 TSI. Tie dokážu pri rozumnom štýle jazdy šetriť palivo, podobne ako naftové verzie, a sú pritom čistejšie a lacnejšie.

Tento trend pravdepodobne povedie aj k zmenám pohľadu samotných automobiliek na naftové motory. Nie je napríklad tajomstvom, že švédske Volvo plánuje už v dohľadnej budúcnosti skončiť s výrobou dieselov. Z dôvodu úpravy spalín sa stávajú príliš drahé a zložité. Naproti tomu benzínové hybridy a plug-in hybridy otvárajú nové možnosti, ako znížiť spotrebu na úroveň dieselov bez kompromisov v dynamike, komfortea negatívneho dopadu na životné prostredie.

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #automobilový trh #naftové motory #naftové autá
Články podľa značiek