BMW 5: Parížska premiéra neistá, bezpečnosť áno

Mercedes-Benz má na trhu úplne novú generáciu triedy E, a tá nedáva Mníchovu spávať. Odpoveď má už pripravenú v podobe nového radu 5. S informáciami je však BMW opatrné, tak ako s termínom premiéry. Zatiaľ tu máme prvé video, ktoré sa „točí“ okolo bezpečnosti.

26.09.2016 12:00
BMW 5 - 2017 Foto:
Nové BMW 5 dostane voľne stojaci displej rozhrania iDrive namiesto integrovaného. Novinkou bude aj semi-automatické riadenie a výstraha pred kolíziou s križujúcimi autami.
debata

Nové BMW radu 5 je už prakticky hotové. Kedy ho však uvidíme, nie je jasné. Mníchov totiž stále nepotvrdil dátum premiéry. Šušká sa už o Paríži, ktorý je naozaj za rohom. Skeptici však tvrdia, že sa tak stane až v Detroite, teda o päť mesiacov. A zatiaľ tomu všetko nasvedčuje. Nemecká automobilka je totiž na informácie veľmi skúpa. Do sveta poslala len správu, že BMW 5 bude prvým modelom značky, ktorý bol vyvíjaný aj za pomoci nového optického 3D zariadenia, ktoré sa postará o dokonalú presnosť výroby.

To bolo doteraz všetko. Dnes však pridáva video, ktoré hovorí o nových bezpečnostných systémoch, presnejšie elektronických asistentoch. Podľa vzoru väčšieho modelu 7 dostane takzvaný Steering and Lane Control Assistant, čo je systém poloautomatického riadenia. Napríklad na diaľnici bude vozidlo schopné autonómnej jazdy až do rýchlosti 210 km/h. O všetko sa postará adaptívny tempomat a sledovanie jazdných prúdov. Pomôže tiež v zápchach, pretože systém bude schopný vozidlo úplne zastaviť a následne rozbehnúť.

Ďalšou novinkou, a to premiérovou, je Crossroads Warning, teda výstraha pred križujúcimi vozidlami, teda čosi podobné ako výstraha pri cúvaní. Lenže tentoraz bude systém sledovať potenciálne rizikové autá spredu, napríklad autá, ktoré vychádzajú z vedľajšej cesty na hlavnú alebo autá prechádzajúce cez križovatku. A nielen to. Systém dokáže nielen upozorňovať, ale aj samočinne brzdiť či dokonca sa zrážke vyhnúť zásahom do riadenia. Z videa je tiež zrejmé, že interiér dostane úplne nový kokpit s voľne stojacim displejom namiesto integrovaného.

Dizajn ostáva stále záhadou. Foto: BMW
BMW 5 - 2017 Dizajn ostáva stále záhadou.

Vieme tiež, že BMW radu 5 si požičia ďalšie moderné systémy z väčšej sedmičky. Spomeňme napríklad diaľkové parkovanie, ovládanie gestami či neustálu kontrolu vozidla pomocou aplikácie Remote View 3D, ktorá umožní sledovať vaše vozidlo na diaľku. Dostaviť by sa mali aj nové motory TwinPower Turbo, ktoré majú o 5 % vyšší výkon , ale o 5 % nižšiu spotrebu paliva. Je už ale takmer isté, že 6-valce nahradia 4-valce a 8-valce, menšie 6-valce. Downsizing sa bohužiaľ nevyhol ani Mníchovu. Na viac informácií si však budeme musieť ešte počkať. A nie je isté, dokedy.

Podľa posledných informácií, ktoré tvrdia, že na Parížsky autosalón sa nedostaví sedem z ôsmich najvyšších manažérov vedenia značky, vraj kvôli strategickému rozhodnutiu o budúcnosti divízie „i“, sa však zdá, že premiéra novej päťky pod Eiffelovkou nebude. Jednoducho, bolo krajne neobvyklé, aby si nechali ujsť svetový výstavný debut takého kľúčového modelu, akým BMW 5 nepochybne je. Pravdepodobnejší je teda januárový Detroit, pripadne novembrový autosalón v Los Angeles.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 5
Články podľa značiek