Renault Trezor: Druhý 'DeZir' prichádza. A s technikou Formuly E

Fascinujúci koncept elektrického kupé je síce extrémne futuristický, ale Renault tvrdí, že naznačuje budúcnosť jeho civilnej produkcie. Podobne, ako to urobila štúdia DeZir pre šiestimi rokmi. A použil k tomu technológiu z formuly E.

11.10.2016 16:00
debata
Prekrásny karbónový koncept má fascinujúce... Foto: Renault
Renault Trezor Concept - 2016 Prekrásny karbónový koncept má fascinujúce proporcie. Je 4 700 mm dlhý, až 2 106 mm široký, ale len 1 080 mm vysoký. Stojí na 21-palcových predných a 22-palcových zadných kolesách.

Pamätáte si ešte na koncept DeZir, ktorý zažiaril na autosalóne v Paríži v roku 2010? Bolo to avízo nových čias. Toto športové kupé sa síce do výroby nikdy nedostalo, ale dizajnom ovplyvnilo celú nasledujúcu produkciu Renaultu – od Clia a Capturu cez Mégane až po Talizman a nový Espace. A bol z toho veľký úspech. Renaultu sa dnes darí ako nikdy predtým. Napokon, bolo to vidieť aj na autosalóne v Paríži, kam priviezol celú plejádu noviniek. A k tomu opäť fascinujúci koncept futuristického kupé Trezor.

Má rovnakú úlohu ako DeZir – kreslí budúcnosť francúzskej značky na najbližšie roky. Aj preto vznikol na čistom hárku papiera. Vyžaruje z neho sloboda a energia. Napokon, tak ako sa na dvojmiestny superšport patrí. Na dĺžku má 4 700, na šírku 2 106 a na výšku len 1 080 mm. Tieto nádherné proporcie stoja na 21-palcových predných a 22-palcových zadných kolesách, inšpirovaných tvarom Eiffelovej veže. Základ tvorí karbónový monokok a oceľové rámy. Všetko je to pokryté panelmi z uhlíkových vlákien. Koeficient odporu vzduchu je len Cd 0,22.

Renault použil originálne červené sklo, ktoré... Foto: Renault
Renault Trezor Concept - 2016 Renault použil originálne červené sklo, ktoré tvorí aj panoramatickú strechu. Osvetlenie majú na starosti laserové diódy.

A keďže Trezor znamená vo francúzštine poklad, otvára sa kabína spolu s kapotou ako veko na šperkovnici. Tento obrovský diel, ktorý v sebe zahŕňa aj ničím nerušené panoramatické okno, sa jednoducho vysunie pomocou hydraulického mechanizmu. Futuristický kolorit dotvára červený povrch skla a kontrastné saténovo-strieborné vonkajšie diely, navyše zdobené šesťuholníkovým vzorom. Predné aj zadné svetlá využívajú laserové diódy. Do interiéru inšpirovaného kokpitom monopostov sa nastupuje prekročením vysokého pontónu. Pilota privíta obdĺžnikový volant a tri OLED displeje, z toho dva dotykové.

Do interiéru sa nastupuje odklopením kabíny... Foto: Renault
Renault Trezor Concept - 2016 Do interiéru sa nastupuje odklopením kabíny spolu s prednou kapotou. Musíte však prekročiť vysoký pontón.

Vládne tu červená farba. A netýka sa to len koženého čalúnenia sedadiel, ktoré sú integrálnou súčasťou monokoku, ale aj drevenej palubnej dosky z jaseňa, ktorá je zároveň odkladacím miestom pre dva na mieru šité kufre. Samozrejmosťou je konektivita s okolitým svetom. A ten nebude Trezor znečisťovať žiadnymi exhalátmi. Využíva totiž elektrickú technológiu formuly E, konkrétne Renaultu e.dams, ktorý ma na konte dva tituly z tohto ekošampionátu. Spoznať to možno z exteriéru, kde nahradil tradičné veko nádrže analógový ukazovateľ stavu nabitia batérií. Trezor je vyzbrojený celkom dvoma akumulátorovými modulmi neznámej kapacity.

Dvojmiestny interiér stavil na červenú kožu a... Foto: Renault
Renault Trezor Concept - 2016 Dvojmiestny interiér stavil na červenú kožu a drevo. Drevená je dokonca celá palubná doska osadená trojicou OLED displejov. Originálnym prvkom sú dva kufre integrované priamo v palubnej doske.

Jeden je umiestnený vpredu a jeden vzadu, čo je ideálne pre rozloženie hmotnosti a nízke ťažisko. Oba majú samostatný chladiaci okruh a napájajú jediný elektromotor s výkonom 260 kW a krútiacim momentom 380 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Tisícšesťsto kilogramov vážiaci koncept potom akceleruje na rýchlosť 100 km/h za menej ako štyri sekundy. Takže o adrenalín je postarané. Až prekvapuje, že Renault sa rozhodol použiť autopilota. Režim autonómneho riadenia je však našťastie len jedným z troch. Takže v móde Neutral a Sport môžete mať toto nádherné kupé vo vlastných rukách.

So sériovou výrobou sa pochopiteľne nepočíta, no s prvkami dizajnu určite áno. Podľa šéfdizajnéra Lurensa van den Ackera ukazuje Trezor napríklad novú konfiguráciu svetiel, tvar masky, alebo ergonomický koncept budúcich Renaultov s autonómnym riadením.
Renault Trezor Concept - 2016
Renault Trezor Concept - 2016
+14Renault Trezor Concept - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Concept #koncept #autosalón Paríž 2016 #renault Trezor
Články podľa značiek