Nehovoríme pritom o elektricky otváraných dverách, aké má Tesla Model X, alebo Rolls-Royce Phantom. To by bolo príliš drahé, i keď priznajme, Panamera nie je tiež z lacného kraja. V Zuffenhausene vidia riešenie v elektromagnetických tlmičoch dverí. Nejde vraj však o mangnetoreologické tlmiče podobné tým, ktoré poznáme z podvozkov áut, upravujúcich tuhosť odpruženia zmenou hustoty oleja vplyvom magnetického poľa. Pri dverách by to jednoducho nemalo význam. Ich podstata by spočívala v dostatočnej aretácii a zároveň ľahkom zatváraní a otváraní.
Sám Dollner však priznáva, že vývoj je zatiaľ len na počiatku. Takže definitívneho riešenia a presnejších informácií sa dočkáme tak najskôr pri prvom facelifte Panamery. To by mohlo byť asi o tri roky. A vzhľadom k tomu, že systém pridá vozidlu nejaké tie kilogramy navyše, bude pravdepodobne len súčasťou luxusných modelov z Zuffenhausenu. Okrem Panamery napríklad aj SUV Cayenne či Macan. Športovejšej časti ponuky by príliš nesvedčal.Porsche vyvíja magnetické tlmiče dverí. Majú uľahčiť manipuláciu
Otváranie a zatváranie dverí sa za desiatky rokov prakticky nezmenilo. Až na Teslu Model X či Rolls-Royce Phantom s nimi vždy manipulujeme ručne. Porsche to chce zjednodušiť.
Foto: Porsche
Nová generácia Porsche Panamera prišla s dverami, ktoré sú vybavené hydraulickými vzperami. Teda čímsi, čo bežne poznáme z otvárania veka batožinového priestoru. Má to svoje výhody, dvere sa ľahšie otvárajú a ostanú stabilné aj v prípade, že je auto naklonené vo svahu alebo fúka silný vietor. Dvere sa však ťažšie zatvárajú. Jednoducho, musíte prekonať odpor vzpery. Porsche to vie, čo potvrdil aj sám šéf vývoja Panamery Gernot Dollner, a tak vyvíja systém, ktorý by mal manipuláciu uľahčiť.
© Autorské práva vyhradené