Audi R8 e-tron končí. Nekúpilo si ho ani 100 zákazníkov

Ingolstadská elektrická raketa nenaplnila očakávania. Šéfovia jej dali červenú. Udržovať tento ekosuperšport pri živote je jednoducho v časoch tvrdých ekonomických dopadov kauzy Dieselgate príliš drahé.

17.10.2016 19:00
debata
Audi R8 e-tron poháňali dva elektromotory so... Foto: Audi
Audi R8 e-tron - 2015 Audi R8 e-tron poháňali dva elektromotory so spoločným výkonom 340 kilowattov. Šprint na stovku trval len 3,9 sekundy, lenže maximálka bola len 210 km/h a cena astronomických milión eur. To nemohlo dopadnúť dobre.
Audi R8 e-tron malo nalinkovanú veľkú kariéru. Predstavilo sa v Ženeve v roku 2015 a to hneď po boku druhej generácie klasického Audi R8. Možno aj preto, že plány na výroby elektrickej verzie prvej generácie skrachovali. Prototyp bol pritom hotový už v roku 2009. Vedenie mu však nedalo zelenú. Dôvodom bola nespokojnosť s jeho technikou. Najmä krátkym dojazdom. Neskôr však Ingolstadt dúfal, že ak predáva americká Tesla tisíce svojich luxusných elektromobilov, mohlo by to ísť aj R8 e-tron. A tak prišla „sériovka“.

Lenže cenovka za každý exemplár sa vyšplhala na astronomických milión eur! To je za auto s výkonom 340 kW, zrýchľujúce na stovku za 3,9 sekundy, predsa len trochu priveľa. Najmä, ak uvážite, že oficiálne udávaný dojazd 450 km je len papierovou fikciou a aj to len za predpokladu, že s týmto elektrickým kupé nerobíte to, na čo je určené. Pri dynamickej jazde musia byť batérie s kapacitou 94 kWh „vyžmýkané“ do vzdialenosti 100 km.

Reakcia na seba nedala dlho čakať, respektíve žiadna neprišla. Za rok a pol sa pre R8 e-tron rozhodlo ani nie 100 zákazníkov. Veď za milión môžete mať v garáži prakticky čokoľvek. Medzičasom navyše prepukla kauza Dieselgate, ktorá urobila škrt aj iným, omnoho perspektívnejším projektom, napríklad novej Škode Roomster, a tak bolo len otázkou času, kedy v Ingolstadte celý projekt ukončia. To sa stalo práve v týchto dňoch. R8 e-tron končí. Za sebou necháva obrovskú sekeru, ale udržiavať ho pri živote by bolo ešte drahšie.

Takže tu máme ďalší príklad ťažkého života elektromobilov. Až prekvapuje, aký optimizmus okolo nich do budúcnosti vládne. Veď už v roku 2025 chce samotný Volkswagen vyrábať milión elektrických áut ročne.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi R8 e-tron
Články podľa značiek