Dacia Duster Extreme/Sandero RS GP: Dve štúdie pre Sao Paulo

Rumunské lowcosty s logom Renaultu sa v Brazílii predstavujú v extrémnych podobách. Duster ako drsný off-road a Sandero ako nabrúsený hothatch. Či zamieria k zákazníkom, známe nie je.

15.11.2016 06:00
debata (13)
Duster Extreme by sa v ťažkom teréne zrejme... Foto: Renault
Renault Duster Extreme Concept - 2016 Duster Extreme by sa v ťažkom teréne zrejme nestratil. Má výrazne väčšiu svetlú výšku, obrovské pneumatiky a tiež „šnorchel“ a navijak, ktoré mu pomôžu v extrémnych situáciách.

Dacia Duster a Dacia Sandero majú veľkú kariéru nielen v Európe, ale aj v Južnej Amerike. Tam sú však u nás dobre známe modely „obrendované“ logom Renaultu. Brazílsky trh je pre francúzsko-rumunskú alianciu natoľko dôležitý, že preň pripravila napríklad aj verziu Dusteru pikap s prívlastkom Oroch. A pravidelne tu tiež debutujú štúdie na základoch Dacií. Nie inak je to teraz, keď otvoril brány autosalón v Sao Paule. V stánku Renaultu nájdme hneď dve koncepčné novinky – Duster Extreme a Sandero RS GP.

Tá prvá útočí na vyznávačov drsných off-roadov. Duster jednoducho zamenil svoj civilný vzhľad za takmer „armádnu“ výzbroj. Má výrazne zvýšený podvozok, na čom sa podieľajú obrovské terénne „balóny“ s hlbokým dezénom, obuté na čiernych diskoch kolies. To zlepšuje nájazdové uhly a priechodnosť. O ochranu sa starajú plastové lemy blatníkov a prahov či nárazníky s prídavnými nábehovými panelmi. Nechýba svetelná LED rampa, mohutné strešné nosiče, navijak a externé sanie vzduchu, aby mohol Duster prechádzať hlboké brody.

Sandero RS GP dostalo efektný bodykit, s novými... Foto: Renault
Renault Sandero RS Grand Prix Concept - 2016 Sandero RS GP dostalo efektný bodykit, s novými nárazníkmi a čiernymi diskami kolies. Jeho technika je však sériová. Pod kapotou sa nachádza dvojliter zo starého Clia RS.

Druhá novinka je celkom z iného súdka. V Brazílii známy Renault Sandero RS, teda najvýkonnejšia verzia Sandera, ktorá sa do Európy vôbec nedostala, podstúpila ďalší továrenský tuning. Za vzor si pritom tento hothatch s prívlastkom Grand Prix vzal monoposty F1. Svedčí o tom tmavý lak so žltými akcentmi v nárazníkoch, maske či svetlách v s matným pozadím. Čierne sú aj disky kolies. Pod kapotou však ostáva všetko po starom. Pracuje tu atmosférický dvojliter s výkonom 110 kW, mimochodom, zo starého Clia RS, spárovaný so 6-stupňovým manuálom.

Ten istý motor nájdeme aj pod kapotou Dustera Extreme, ale v kombinácii s pohonom oboch náprav. Áno, do Brazílie ešte downsizing nedorazil, a tak prezlečené Dacie ťažia na tamojšom trhu stále z poctivej techniky, ktorá má už na starom kontinente brány dávno zatvorené. Kým Sandero RS GP by malo šancu dostať sa do sériovej výroby aspoň v podobe limitovanej série či formou príplatkového bodykitu, pri Dusteri Extreme je to len málo pravdepodobné. Už aj preto, lebo na budúci rok má mať premiéru úplne nová generácia tohto lacného SUV.

Renault Duster Extreme Concept - 2016
Renault Duster Extreme Concept - 2016
+13Renault Duster Extreme Concept - 2016

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Dacia #Duster Extreme #Sandero GP #autosalón Sao Pulo 2016
Články podľa značiek