Augmented HUD: VW vyvíja head-up displej na celé čelné okno

Súčasné premietanie údajov na čelné okno má v budúcnosti zatieniť obrovský head-up displej integrovaný priamo do čelného okna. Ponúkne vám rozšírenú realitu.

21.11.2016 12:00
VW ID Concept - 2016 Foto:
Nový Augmented HUD bude používať na rozdiel od súčasných head-up displejov celú plochu čelného okna. Tým sa rozšíria aj možnosti jeho aplikácií
debata

Koncern Volkswagen predstavil nedávno v Paríži víziu sériového elektromobilu blízkej budúcnosti. Jeho VW I.D. Concept by mal byť na linkách ešte do konca tohto desaťročia. A to aj s jednou z jeho najväčších vychytávok – head-up displejom Augmented HUD. Ide o novú generáciu zobrazovania údajov a ďalších informácií na čelnom skle. Od tej súčasnej sa má líšiť tým, že head-up displej sa rozšíri na celú plochu okna a nepôjde o premietanie z obrazovky zabudovanej v palubnej doske.

Nový Augmented HUD budú tvoriť organické diódy (OLED) zabudované medzi dvoma vrstvami skla. To umožní úplne novú kvalitu rozlíšenia a úrovne aplikácií. Systém dokáže zobrazovať údaje či piktogramy tak, akoby sa nachádzali 15 m pred vozidlom či priamo na vozovke. Vodič tak nebude musieť preostriť zrak. Zobrazovať sa môžu aj výstrahy, napríklad prekážky, ktoré vodič nevidí z dôvodu obmedzenia zorného uhla prednými stĺpikmi. Úplne nové možnosti vyplývajú aj pre navigáciu.

Technológia umožní zobrazovať údaje tak, akoby... Foto: Volkswagen
VW ID Concept - 2016 Technológia umožní zobrazovať údaje tak, akoby sa nachádzali 15 metrov pred vozidlom alebo priamo na vozovke.
Podľa šéfdizajnéra Volkswagenu Klausa Bischoffa sa bude technológia vyvíjať v závislosti od rozšírenia mapového rozhrania HERE, ktoré vlastní Audi spolu s BMW a Mercedesom-Benz. Táto platforma prináša trojdimenzionálne mapy získané z dát vozidiel, vybavených potrebnými radarmi a senzormi. Tvorcami 3D máp budú teda priamo vozidlá. A tiež sa stanú základom pre poskytovanie varovných informácií. Displej tak bude slúžiť aj na vzájomnú komunikáciu vozidiel známu ako Car-2-Car, či Car-2-X.

Bischoff tvrdí, že elektromobil I.D. Concept je pre technológiu Augmented HUD ideálny, pretože elektrický pohon s motorom vzadu umožnil posunúť čelné stĺpiky až o 200 mm vpred a tým vytvoriť v palubnej doske dostatok priestoru pre potrebnú elektroniku. Samozrejme, Volkswagen nie je ani zďaleka prvým výrobcom s týmto nápadom. Podobnú technológiu predstavil už v roku 2014 Jaguar Land Rover formou systémov Transparent Bonnet a Transparent Pillars, teda priehľadnej kapoty a stĺpikov, tiež na základe head-up displeja.

A k tomu pribalil aj ďalšie aplikácie, napríklad premietanie informačných tabúľ priamo na úrovni bodov záujmu či geniálnu 3D navigáciu „follow me“ s virtuálnym vozidlom premietaným pred vaše auto. Potom ho stačí nasledovať. Ukáže vám, do ktorého prúdu sa zaradiť a kde odbočiť. Jednoducho, dovedie vás až do cieľa. Podobne spoločnosť Autoglass výrobca automobilových skiel, deklarovala v roku 2011 vývoj čelného okna, ktoré by obsahovalo obrovský integrovaný head-up displej.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #head-up displej
Články podľa značiek