Kia GT: Štvordverové kupé so zadným náhonom je už na linkách

Nájsť dnes odvahu ponúknuť nefalšované športové auto so zadným náhonom je čosi výnimočné. V poslednom čase to dokázala len Alfa Romeo s Giuliou a dvojčatá GT86/BRZ z dielne Subaru a Toyoty. No a teraz sa k nim pridá aj kórejská Kia. Koncept GT ide totiž do výroby.

20.12.2016 19:00
debata
Uniknutá snímka z výroby ukazuje pôsobivé... Foto: Kia
Kia GT Uniknutá snímka z výroby ukazuje pôsobivé 4-dverové kupé. Vychádzať bude zo štúdie Kia GT z roku 2011.

Automobilky šetria, kde sa dá. Unifikované platformy znamenajú ústup klasickej koncepcie s motorom vpredu a poháňanou zadnou nápravou. Na predokolky prechádza v kompaktných segmentoch dokonca už aj prémiové BMW. O to viac poteší, keď niekto nájde odvahu ponúknuť auto, ktoré vyznáva tradičné hodnoty a radosť z jazdy. V posledných rokoch to dokázali len dvojičky Subaru BRZ /Toyota GT86, Hyundai s Genesisom a najnovšie Alfa Romeo s novou Giuliou. Jednoducho autá so zadným náhonom vymierajú. Teraz sa ale o veľké prekvapenie postarala kórejská Kia. Do série totiž privedie koncept Kia GT predstavený v roku 2011 vo Frankfurte nad Mohanom. Klobúk dole.

A takto vyzeral koncept GT v roku 2011. Foto: Kia
Kia GT A takto vyzeral koncept GT v roku 2011.

A na výrobné linky to novinka, ktorá má niesť v USA názov K8, už nemá ďaleko. Vlastne už na nich je, ako ukazujú uniknuté snímky z montáže. Pôjde o módne štvordverové kupé s nízkou siluetou, nie príliš vzdialené od konceptu. S Optimou si ho nemýľte, hoci niektorými líniami ju pripomína. Lenže základom je šasi prémiového Genesisu G70, čo znamená pozdĺžne uložený motor vpredu a zadný náhon. Len si pozrite tú vzdialenosť predných kolies od dverí, to sa na predokolke len tak ľahko nevidí. A šetriť sa nebude ani na výkone. Kia už prezradila, že pod kapotou použije 3,3-litrový dvakrát preplňovaný 6-valec s výkonom 294 kW v spojení s 8-stupňovým automatom.

Tento agregát má Kii GT zabezpečiť oslnivú akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, čo z nej urobí najdynamickejší model v histórii značky. Dokonca rýchlejší než základná verzia Porsche Panamera, ktorá potrebuje v tej istej disciplíne minimálne o štyri desatiny viac. V porovnaní s nemeckým konkurentom bude, pochopiteľne, ľahšia a o čosi menšia. Takže relevantným súperom má byť skôr pripravovaný Volkswagen Arteon, Mercedes-Benz CLS, Audi A7 Sportback či BMW 4 Gran Coupé. Ponuku motorov doplnia, pochopiteľne, aj slabšie motory. V súvislosti s Európou sa dokonca hovorí o 2,2-litrovom diesli, na ktorý čaká aj Genesis G80.

A kedy sa veľké kórejské prekvapenie ukáže verejnosti? Už na januárovom autosalóne v Detroite. Takže na ďalšie informácie nebudeme čakať naozaj dlho.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia GT #Kia K8
Články podľa značiek