GMC: Chce sa aj GM 'popáliť' s ovládaním prevodovky? Asi áno

Nie je to tak dávno, čo musel koncern FCA hasiť problémy s ovládačom automatickej prevodovky v modeloch Jeepu. Vodiči z nich totiž vystupovali so zaradenou rýchlosťou. A teraz sa o podobný prešľap pokúša General Motors v GMC Terrain. Nové ovládanie Electronic Precision Shift je poriadny nezmysel.

17.01.2017 12:00
debata
GMC Terrain je vcelku sympatické a robustné... Foto: GMC
GMC Terrain - 2017 GMC Terrain je vcelku sympatické a robustné SUV, to čo však skrýva v interiéri je poriadny nezmysel.

Máte ešte v pamäti škandál okolo nového „joysticku“ automatickej prevodovky v Jeepe Grand Cherokee? Bol natoľko neintuitívny, že vodiči strácali po zastavení prehľad, v akom režime sa ich prevodovka nachádza. A pokojne z nich vystupovali pri „zaradenej rýchlosti“. Asi netreba pripomínať, čo sa deje s naštartovaným autom bez vodiča, ktoré si myslí, že sa má hýbať. Koncern FCA musel na celú záležitosť reagovať výmenou voličov prevodovky. Takýto príklad však asi konkurencii nestačil. Koncern General Motors totiž prichádza v novom SUV GMC Terrain s „revolúciou nevídaných rozmerov“.

Áno, toto má byť ovládanie automatickej... Foto: GMC
GMC Terrain - 2017 Áno, toto má byť ovládanie automatickej prevodovky v novou SUV GMC Terrain. Videli ste už niečo absurdnejšie?
Klasický volič nahradil takými čudnými tlačidlami, že bez štúdia manuálu sa s týmto autom asi ani nepohnete z miesta. Systém nazýva honosne Electronic Precision Shift, ale v podstate je odpoveďou na otázku, ktorú nikdy nikto nepoložil. Skladá sa celkovo z piatich ovládačov. Troch tlačidiel P (Park), N (Neutral) a Low (pre redukciu) a o zvyšok funkcií automatickej prevodovky sa starajú dve „tiahla“ – D (Drive ) pre jazdu vpred a R (Reverse) pre jazdu vzad. A by bolo všetko ešte komplikovanejšie, celú túto parádu umiestnili konštruktéri na spodnej časti stredovej konzoly, čiže úplne mimo zorného poľa vodiča.
Komické je, že technologické dvojča GMC... Foto: Chevrolet
Chevrolet Equinox - 2017 Komické je, že technologické dvojča GMC Terrain, ktorým je Chevrolet Equinox, má klasický volič automatickej prevodovky.
Horšie sa to asi spraviť ani nedalo. Parkovať s týmto autom, keď musíte prepínať medzi polohou D a R, musí byť doslova peklo a musí to byť aj nebezpečné, pretože namiesto sledovania premávky budú vaše oči mieriť kdesi k podlahe. Takže čas, keď bude GMC meniť svoje voliče prevodovky, nebude iste ďaleko. Jedinou výhodou systému je fakt, že okrem neho má GM v zálohe aj klasické riešenie s pákou, ktoré montuje do technologického dvojčaťa GMC Terrarain. Tou je nový Chevrolet Equinox. Oba modely pritom debutovali len pred pár dňami na autosalóne v Detroite.
GMC Terrain - 2017
GMC Terrain - 2017
+1GMC Terrain - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #automatická prevodovka #GMC #GMC Terrarin
Články podľa značiek