Lamborghini: Atmosférických 12-valcov sa nevzdáme!

Aj ďalšia generácia superšportu Lamborghini Aventador ostane verná motoru bez turbodúchadla. Potvrdil to sám šéf značky Stefan Domenicali. To je v dnešných časoch čosi nevídané. A pôjde opäť o 12-valec!

01.02.2017 12:00
Lamborghini Aventador LP750-4 SV - 2016 Foto:
Lamborghini vytrvalo odmieta preplňované motory. Jeho Aventador a menšie Gallardo poháňajú stále klasické atmosférické 12- a 10-valce.
debata
Na turbomotory prešlo Ferrari, Porsche či McLaren. Jednoducho z atmosférickej klasiky sa stal vo svete superšportov a hyperšportov, až na výnimky, takmer nedostupný tovar. Nestojí za tým ani tak dopyt zo strany zákazníkov, i keď tí profitujú z vyššieho krútiaceho momentu preplňovaných agregátov, a vraj aj nižšej spotreby, ale skôr sprísňujúce sa emisné normy. Vieme totiž, že súčasnej metodike merania spotreby a emisií NEDC, sú turbá s menším zdvihovým objemom naklonené viac než veľkoobjemové motory. Všetko to však funguje len v laboratóriu. Jedným z mála "tvrdohlavých“ zástancov atmosféry je vo svete superšportov Lamborghini. A čo je potešiteľné, zdá sa, že to tak aj ostane. Nová metodika merania emisií WLTP (Worldwide-harmonized Light Vehicle Test Procedures) už klope na dvere a, ako je známe, malý zdvihový objem a turbá nie sú pri nej zaručeným receptom na úspech. To, pochopiteľne, nahráva do kariet aj slávnej talianskej značke, ktorá tlaku downsizingu nikdy nepodľahla. Jednoducho, túto etapu, ktorú možno nazvať slepou uličkou, preskočí.

Vyplýva to zo slov samotného šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho, ktorý pre web Cardvice povedal, že nástupca vrcholového Aventadoru počíta opäť s atmosférickým 12-valcom. Pre ortodoxných vyznávačov harmonického záťahu je to nepochybne dobrá správa. Podľa Domenicaliho za to budúci Aventador vďačí špecifickej pozícii značky v rámci koncernu Volkswagen. "Lamborghini ako najšportovejšia značka skupiny musí byť odlišná a atmosférický 12-valec je súčasťou tejto odlišnosti,“ tvrdí.

Šéf značky je presvedčený, že sa podarí nový motor zladiť s budúcimi emisnými predpismi. Zatiaľ však neuviedol, či "Lambo“ počíta s pomocou hybridných technológií, tak ako to už ukázalo napríklad Ferrari, Porsche, McLaren alebo švédsky Koenigsegg. V každom prípade odpoveď je ešte vzdialená. Súčasný Aventador sa totiž do dôchodku rozhodne nechystá. Má pred sebou približne päť rokov kariéry. Až potom príde jeho nástupca. Takže hovoríme asi o roku 2022.

V tom čase by už malo po cestách jazdiť násobne viac elektromobilov a hybridov ako dnes. Taký atmosférický 12-valec by bol nepochybne príjemným osviežením a reinkarnáciou "starých dobrých čias“.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lamborghini #Lamborghini Aventador
Články podľa značiek