Tata, Škoda a VW sa spojili. Postavia lacné auto

Už dávno sa šušká, že koncern VW má v pláne vytvoriť novú divíziu lacných áut, ktoré by konkurovali napríklad Daciam. Stane sa tak v spolupráci s indickou automobilkou Tata. V Ženeve podpísali obaja partneri memorandum o porozumení.

14.03.2017 19:00
TATA-VW Foto:
Nové modely Škody a Volkswagenu pre indický trh budú postavené na indických základoch. Či sa dostanú aj do Európy, nie je zatiaľ známe. Nemecký koncern má však už dlho v pláne divíziu lacných áut.
debata (3)
India má pre automobilových výrobcov podobný potenciál ako Čína. Žije tu viac ako jedna miliarda obyvateľov. Pre budúcnosť to znamená možnosť odbytu státisícov áut ročne. Vie to aj koncern Volkswagen, a to veľmi dobre, veď v susednej Číne bol prvou zahraničnou automobilovou značkou, ktorá postavila spoločný podnik s čínskou stranou. A vrátilo sa mu to vo veľkom. Podobný scenár by mohol v blízkej budúcnosti prebehnúť aj v Indii, o ktorú sa pokúša už niekoľko rokov, no bez väčších úspechov.

Po tom, čo predvlani skrachoval plán „obsadiť“ Indiu vďaka spolupráci so Suzuki, ktoré má na tamojšom trhu cez Maruti silné postavenie, prichádza s ďalšou víziou. V Ženeve podpísal memorandum o porozumení s indickou spoločnosťou Tata Motors, známou nielen výrobou najlacnejšieho auta planéty Tata Nano, ale aj vlastníctvom britských značiek Jaguar a Land Rover. Budúca spolupráca sa má týkať vývoja lacných áut, na ktorom majú participovať koncernové značky Škoda a Volkswagen. Obe spoločnosti vraj rokujú o tomto pláne už viac ako rok.

Pôvodne mala byť použitá pri vývoji nemecká platforma MQB-A, ale tá sa ukázala pre indický trh ako príliš drahá. Preto budú nové modely Tata, VW a Škoda stáť na indickej platforme AMP (Advanced Modular Platform), ktorú rozpracovali Indovia. K tej boli Nemci najprv skeptickí, no testy ukázali, že je dostatočne tuhá a odolná. K platforme pribalí indická strana aj motory a prevodovky, čo opäť zníži náklady a umožní postaviť cenovo dostupné autá. Spolupráca by mala mať výhody pre obe strany.

Volkswagenu dá možnosť prieniku na indický trh a Tate poskytne zníženie vývojových nákladov a vyspelé know-how pri reštrukturalizácii podniku. V súčasnosti sa snaží znížiť počet platforiem zo šiestich na dve, aby sa dokázala lepšie prispôsobovať trendom na trhu a bola konkurencieschop­nejšia. Volkswagen pôsobí v Indii od roku 2001 a od roku 2007 tam vyrába aj modely Škoda a Audi, no bez presvedčivých predajných výsledkov.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Tata #Škoda-Auto #VW Volkswagen
Články podľa značiek