Koenigsegg predstavil motor s 'nekonečnou' životnosťou

Na autosalóne v Ženeve sa švédsky producent hyperšportov pochválil novým atmosférickým motorom. Vydržať má 200 rokov, tvrdí sám šéf firmy. Pracovať bude ale v službách Spykeru.

22.03.2017 16:00
debata (4)
Tajomstvo motora Koenigsegg spočíva v... Foto: Koenigsegg
Koenigsegg - motor pre Spyker C8 Preliator Tajomstvo motora Koenigsegg spočíva v odstránení preplňovania. To síce znamená nižší výkon, ale na druhej strane vyššiu životnosť, pretože všetko ostatné ostane dimenzované na 1 500 koní.

Švédsky Koenigsegg je známy najmä výrobou brutálnych športových áut. Okrem toho má ale vlastný vývoj. A to naozaj rozsiahly. Pracuje na elektronických platformách a v spolupráci s čínskym Qorosom napríklad aj na revolučnom motore s pneumaticky ovládanými ventilmi FreeValve, ktorý bol už predstavený v Pekingu v experimentálnom Qorose 3 Qamfree. Svoje výsledky si nemieni nechať pre seba. Investovať do nových technológii len pre dvadsať vyrobených Koenigseggov ročne by totiž nedávalo logiku.

Tak vznikla aj spolupráca Koenigseggu so Spykerom, holandským výrobcom superšportov. Ten požiadal švédsku spoločnosť o motor pre svoj C8 Preliator, ktorý nahradí starší kompresorový 8-valec z dielne Audi. A Švédi Holanďanom radi vyhoveli. Na autosalóne v Ženeve mal tak premiéru v časoch túrb a downsizingu skutočný klenot. Atmosférický 8-valec bude mať 600 koní, teda 441 kilowattov a podľa šéfa Christiana Koenigsegga neskutočnú životnosť. Odkiaľ berie takú istotu?

Motor bude určený pre tohto holandského... Foto: Koenigsegg
Koenigsegg - motor pre Spyker C8 Preliator Motor bude určený pre tohto holandského krásavca - Spyker C8 Preliator. Nahradí pôvodný kompresorový 8-valec od Audi.

Novinka s objemom piatich litrov vychádza totiž z architektúry, ktorá je stavaná pre potreby Koenigseggu až na 1 500 koní. Bez turba bude mať ale tento motor v službách Spykeru ani nie polovičný výkon. Takže všetko na tomto agregáte je predimenzované – blok, piesty, ojnice, kľukový hriadeľ. Jednoducho všetko je stavané na oveľa vyššiu záťaž. Koenigsegg v podstate len odstránil turbodúchadlo, upravil kompresný pomer, sanie, výfuk a použil menšie vstrekovače, keďže nebude nutné vstrekovať toľko paliva.

„Naše motory sú nepriestrelné. Majú výkon 1 360 kW a zákazníkom neodchádzajú, takže tento motor vydrží povedzme 200 rokov. Klienti zaplatia viac, pretože dostanú aj veci, ktoré v podstate nepotrebujú, ale pre nás je to jednoduchšie a oni si zas môžu byť istí, že pod kapotou majú skutočný šperk s úžasnou životnosťou,“ povedal v Ženeve na konto novinky Koenigsegg. To je naozaj veľký rozdiel v porovnaní s poslednými informáciami od konkurenčného AMG, ktoré chce svoj nový hyperšport vybaviť s len ľahko upraveným motorom z F1, ktorého životnosť odhaduje na 50 000 km.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Koenigsegg #autosalón Ženeva 2017 #Spyker #Spyker C8 Preliator
Články podľa značiek