Tisíce vykúpených VW v USA má problém. Parkujú ich nezákonne

Volkswagen má na krku ďalší problém. Nielenže musí v USA vykupovať autá s podvodným emisným softvérom za obrovské prostriedky, ale má starosti už aj so zaparkovanými autami. Miestne úrady sa sťažujú.

03.04.2017 18:00
debata (3)
Volkswagen nielenže hľadá v USA voľné plochy na... Foto: Jalopnik
Dieselgate - odstavené autá v USA Volkswagen nielenže hľadá v USA voľné plochy na parkovanie áut z emisnej kauzy Dieselgate a nesmie ich predať, ale ešte bojuje aj s úradmi.

Volkswagen vykupuje v USA desaťtisíce vozidiel, do ktorých nainštaloval softvér manipulujúci s údajmi o emisiách. Stojí ho to obrovské peniaze a zatiaľ netuší, čo s vykúpenými autami bude. Pokiaľ úrady neschvália technické úpravy a ich motory nebudú zosúladené s americkými emisnými normami, automobilka nesmie vizidlá predať ani vyviezť z krajiny. Je ich už viac ako 200-tisíc. Preto ich po celých Spojených štátoch skladuje na rôznych parkoviskách a prenajatých plochách. Je to smutný pohľad.

Autá stoja opustené napríklad na schátranom štadióne Pontiac Silverdome v Michigane, starej vojenskej základni Norton pri letisku San Bernardino v Kalifornii alebo v prístave Baltimore v Marylande. A na mnohých ďalších miestach. Autá tu doslova chátrajú. Akoby to nestačilo, do ohňa prilievajú oheň úrady. Konkrétne sa to týka štadiónu v meste Pontiac, kde úradníci miestnej správy tvrdia, že spoločnosť Triple Investment Group, ktorá vlastní štadión a jeho plochy prenajala automobilke, porušuje až šesť vyhlášok mesta.

Úrady v americkom Pontiacu sa sťažujú, že... Foto: Jalopnik
Dieselgate - odstavené autá v USA Úrady v americkom Pontiacu sa sťažujú, že firma, ktorá skladuje vykúpené autá, porušuje predpisy.

Preto zástupcovia Pontiacu žalujú spomínanú firmu. Žaloba napáda, že Triple Investment Group parkuje autá bez špeciálneho povolenia, ktoré úrady vyžadujú pri skladovaní áut na verejných priestranstvách, ale aj za to, že vraj nemá špeciálnu obchodnú licenciu, ktorá by jej umožnila skladovať autá a navyše, že dostatočne nechráni tieto vozidlá pred poškodením a odcudzením! Špekulovať môžeme aj nad tým, že úradom môže prekážať slabé zabezpečenie pred únikom paliva a iných chemikálií.

Pochopiteľne, samotný Volkswagen je v tom tento krát nevinne, ale ak sa spoločnosť Triple Investment Group s mestským zastupiteľstvom nedohodne, bude to preň znamenať nutnosť hľadať ďalšie voľné plochy. A to nie je ľahké, nehovoriac o preprave. Len na ilustráciu, ak automobilka vykúpi všetkých 400 000 dotknutých vozidiel, bude potrebovať plochu štyroch štvorcových kilometrov. Také parkovisko len tak ľahko nezoženiete. A ak by sme chybné vozidlá postavili za seba, vytvorili by „šnúru“ dlhú približne 900 km.

Autá tak stále čakajú na svoj ďalší osud. Volkswagen ich môže opraviť a predať ako jazdené, alebo rozobrať na náhradné diely, ktoré sa môžu dostať do predajnej siete. Okrem motora. Uvidíme, aký koncept automobilka zvolí a či nebudú náklady na opravu vyššie, ako zostatková hodnota áut po tom, čo budú do vyriešenia tejto otázky stáť a hrdzavieť. Takže vylúčený nemusí byť nakoniec ani scenár zošrotovania. To už však s ekológiou nebude mať naozaj nič spoločné.
Dieselgate - odstavené autá v USA
Dieselgate - odstavené autá v USA
+9Dieselgate - odstavené autá v USA

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #dieselgate #Voélkswagen #Pontiac
Články podľa značiek