Končí Renault s downsizingom? Zdá sa že áno. Príde motor 1,3 TCe

Francúzsky Renault patril k radikálnym stúpencom downsizingu. Teraz svitá na zmenu. Vo vývoji je 4-valec 1,3 TCe a 4-valec 1,8 TCe z Alpine zamieri do ďalších modelov.

24.05.2017 12:00
debata (2)
Nový motor 1,3 TCe postupne vystrieda starší... Foto: Renault
Renault - motor 1,3 TCe Nový motor 1,3 TCe postupne vystrieda starší 4-valec 1,2 TCe. Napriek väčšiemu objemu bude mať nižšiu spotrebu. A nielen na papieri.

Zmeny merania emisií CO2, a teda aj spotreby paliva podľa normy WLTP miešajú karty. Zdá sa, že maloobjemovým motorom odzvonilo. Dobre vieme, že vyhovovali skôr laboratórnym testom než realite. O prichádzajúcej metodike to však neplatí. Automobilky už reagujú upsizingom, teda zväčšovaním zdvihového objemu. Volkswagen prišiel napríklad s motorom 1,5 TSI, ktorý nahradí pôvodný 1,4 TSI, minulosťou je tiež diesel 1,4 TDI a Audi ruší agregát 1,8 TSI s príchodom novej generácie 2,0 TSI.

Podobne to bude s Renaultom, mimochodom, jedným z najväčších zástancov downsizingu. V osobných autách dnes používa nanajvýš motory s objemom 1,6 litra, čo platí aj pre veľký Espace či vlajkovú loď Talisman. Väčšina produkcie je ale osadená 3-valcami 0,9 TCe a 1,2 TCe a dieselmi 1,5 dCi. Nič väčšie v ponuke nenájdete. To sa ale zakrátko zmení. Renault totiž oznámil, že vo vývoji je 4-valec 1,3 TCe, ktorý by mal skoncovať s laboratórne úsporným agregátom 1,2 TCe a v spotrebe paliva nastoliť väčší súlad medzi papierovou fikciou a realitou.

Nový agregát 1,8 TCe poháňa zatiaľ len kupé... Foto: Alpine
Alpine A110 - 2017 Nový agregát 1,8 TCe poháňa zatiaľ len kupé Alpine A110. Neskôr však nahradí menší motor 1,6 TCe v širšom spektre modelov Renaultu.

Napokon, nie je to tak dávno, čo šéf vývoja motorov aliancie Renault-Nissan Alain Raposo vyhlásil, že „downsizing je mŕtvy“. Agregát 1,3 TCe s kódovým označením H5× bol od začiatku navrhovaný pre novú metodiku WLTP. Z objemu 1 330 ccm bude dávať podľa úrovne preplňovania výkon 85, 103 alebo 114 kW. Samozrejmosťou je priamy vstrek paliva a 4-ventilová technika. Na turbomotor bude mať relatívne vysoký kompresný pomer 10,3:1. Spojený môže byť s manuálnymi aj 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami EDC.

Ako prvý ho dostane duo Scénic/Grand Scénic a neskôr Mégane a ďalšie modely ako napríklad Captur. Tie väčšie zas budú môcť rátať s novým 4-valcom 1,8 TCe. Nie je celkom neznámy, pretože ho už využíva nová pýcha koncernu – reinkarnované kupé Alpine A110. Pre jeden model by ho však bola škoda, a tak zamieri do širšieho spektra produktov aliancie Renault/Nissan. A v porovnaní so 4-valcom 1,6 TCe bude tiež lepšie vyhovovať metodike WLTP. V Alpine má zatiaľ výkon 185 kW. Očakávať však môžeme aj ďalšie výkonové verzie.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #motor #1.3 TCe #1.8 TCe
Články podľa značiek