McLaren P15: Nástupca P1 má posunúť hranice extrému

09.08.2017 16:00

Nový hyperšport z Wokingu sa pravdepodobne vzdá elektromotorov. Napriek tomu má byť rýchlejší ako ikonické P1. Staví totiž na nízku hmotnosť.

Nový hyperšport z Wokingu nesľubuje krásu ani...
Nový hyperšport z Wokingu nesľubuje krásu ani komfort. Jeho doménou má byť extrémna dynamika. Autor: Autocar

Na poli hyperšportov to začína byť „opäť“ husté. Aston Martin už ukázal svoju divokú šelmu Valkyrie a AMG finišuje s vývojom Projectu One s motorom z monopostu F1. A čo McLaren? Tak ten oznámil, že plánuje postaviť nástupcu ikonických modelov F1 a P1. Zatiaľ má pracovné označenie P15 a podľa predstaviteľov manufaktúry z Wokingu má zatieniť všetko, čo zatiaľ jazdilo na štyroch kolesách. To je, pochopiteľne, ambiciózny cieľ, lenže McLarenu sa to v histórii už párkrát podarilo.

Sám producent klasifikuje pripravovanú novinku ako „najextrémnejšie cestné vozidlo, ktoré bude orientované na okruhy“. Aj preto dostali technici a dizajnéri voľné pole pôsobnosti. Dôležitá je dynamika a rýchlosť. Všetko ostatné musí ustúpiť. Napríklad aj batožinový priestor. S tým P15 vôbec neráta s výnimkou boxu na prilby. Zaujímavé však je, že P15 sa na rozdiel od P1 s najväčšou pravdepodobnosťou vzdá plug-in hybridnej sústavy. Prednosť dostane klasika – dvakrát preplňovaný 8-valec, pôvodom z McLarenu 720S.

Okrem obrovského prítlačného krídla ma P15...
Okrem obrovského prítlačného krídla ma P15 dostať aj množstvo aktívnych aerodynamických prvkov. Autor: Autocar

Jeho výkon má však vzrásť na 800 koní, teda 588 kW. To je síce menej ako ponúkal McLaren P1, ktorý s asistenciou elektromotora posielal ku kolesám až 637 kW, ale tento hendikep má zahladiť nižšia hmotnosť. Nemala by presiahnuť 1 300 kg, čo je až o 250 menej. A to by už malo byť na trati cítiť. Druhým kľúčom k úspechu bude vyspelá aerodynamika. Šéfdizajnér Robert Melvill sa preto neplánuje zaoberať príliš vzhľadom. Staví na funkčnosť. A nebude ju skrývať. Počítať tak máme napríklad s obrovským zadným prítlačným krídlom a ďalšími viditeľnými aktívnymi aerodynamickými prvkami.

Interiér má ponúknuť miesto dvom cestujúcim. Trojmiestny kokpit v štýle legendárneho McLarenu F1 má ostať výsadou iného pripravovaného modelu – o čosi komfortnejšieho GT s kódovým označením BP23, ohláseného na rok 2019. Isté teda je, že veľa pohodlia si dvojčlenná posádka tohto ultimatívneho kupé neužije. Šetrenie každého gramu ju oberie o akýkoľvek luxus. Automobilka z Wokingu plánuje výrobu 500-kusovej série, pričom za každý exemplár si bude účtovať viac ako milión eur. Svetu sa má P15 predstaviť budúci rok na jarnom autosalóne v Ženeve.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#McLaren. McLaren P15 #McLaren P1
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
31. 7. 2017zdraženie1.085 €zdraženie1.260 €
24. 7. 2017zdraženie1.084 €zdraženie1.258 €
17. 7. 2017zlacnenie1.071 €zlacnenie1.241 €
10. 7. 2017zdraženie1.072 €zdraženie1.242 €
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk