Bugatti Chiron: Molsheimská 'beštia' má rekord. Dokedy?

Šialené 16-valcové Bugatti Chiron potvrdilo svoju brutálnu dynamiku. A to na rozdiel od ostatných konkurentov oficiálnym rekordom. Disciplínu 0 – 400 – 0 km/h zvládne za 42 sekúnd.

14.09.2017 16:00
debata (2)
Nový Chiron s výkonom 1 500 koní má za sebou... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron - rekord 0-400-0 Nový Chiron s výkonom 1 500 koní má za sebou prvú rekordnú jazdu. A to úpešnú. Konkurencia naň zatiaľ nemá.

Dnes nie je celkom isté, či bude nástupca Bugatti Veyron opäť najrýchlejším sériovým autom planéty. Na svet totiž prichádza Mercedes-AMG Project One s motorom z monopostu F1, hybridný Koenigsegg Regera, Aston Martin Valkyrie a tiež brutálny McLaren P15. Nový Chiron tak už nemusí kraľovať s takou istotou ako doteraz. To napriek štyrikrát preplňovanému 16-valcu, ktorý dáva z ôsmich litrov zdvihového objemu 1 500 koní (1 103 kW) a krútiaci moment 1 600 Nm. Automobilka z Molsheimu sa však snaží udržať legendu nažive vďaka oficiálnemu rekordu.

Za volant si sadol bývalý jazdec F1 Juan Pablo... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron - rekord 0-400-0 Za volant si sadol bývalý jazdec F1 Juan Pablo Montoya.

Bugatti zvolilo disciplínu zrýchlenia z 0 na 400 km/h a následné spomalenie až do zastavenia. Na pomoc si prizvalo toho najpovolanejšieho – Juana Pabla Montoyu, bývalého jazdca F1, mimochodom pilota, ktorý zajazdil najrýchlejší okruh F1 v histórii s priemernou rýchlosťou 262 km/h. Stalo sa tak v roku 2004 v Monze. Teraz si sadol za volant Chirona. Na rovnej trati zrýchlil na štyristovku a následne zastavil za 42 sekúnd. Z toho samotné zrýchľovanie trvalo 32,6 sekundy, zvyšok, teda 9,4 sekundy, pripadol na deceleráciu. Dokedy však ostane rekord v Molsheime, nie je isté.

Švédsky Koenigsegg totiž tvrdí, že jeho nová Regera, ktorá je charakterom najbližšie relatívne komfortnému Chironu, zvládne akceleráciu z 0 na 400 km/h len za neuveriteľných 19 sekúnd. To vďaka systému Koenigsegg Direct Drive (KDD), ktorý spája preplňovaný 8-valec s troma elektromotormi. Celkový výkon sústavy je potom približne rovnakých 1 100 kW, ale k tomu musíme pripočítať zničujúci krútiaci moment 2 000 Nm. Na to asi Bugatti mať nebude, keďže sa spolieha výlučne na silu benzínu. Zatiaľ je však rekord v jeho rukách. A možno aj ten rýchlostný. Ak by totiž malo k dispozícii potrebné pneumatiky, mohlo by atakovať maxiálku na hranici 500 km/h.
Bugatti Chiron - rekord 0-400-0
Bugatti Chiron - rekord 0-400-0
+6Bugatti Chiron - rekord 0-400-0

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #rekord #Bugatti #Bugatti Chiron
Články podľa značiek