Porsche Panamera: Diesel zmizol z ponuky. Len po roku!

Čo sa deje? Porsche odstránilo zo svojho konfigurátoru naftovú Panameru 4S Diesel aj Panameru Sport Turismo 4S Diesel. Pritom išlo o najrýchlejšie naftové autá planéty. Predstavili sa len vlani a dnes ich už nekúpite. Ich osud je zatiaľ neznámy.

25.09.2017 12:00
debata (13)
Panamera Diesel sa chválila titulom... Foto: Porsche
Porsche Panamera - 2017 Panamera Diesel sa chválila titulom najrýchlejšieho sériového naftového auta planéty. Jej osud je však teraz nahnutý. Je možné, že do predaja sa už nikdy nevráti.

Zdá sa, že aféra Dieselgate má dopady aj na Zuffenhausen. A to nielen v USA, kde Porsche už dávnejšie stiahlo z ponuky naftový Cayenne a Macan. Teraz vyradilo zo svojho konfigurátora aj luxusnú Panameru a „kombi“ Panamera Sport Turismo, vybavené naftovými motormi. Pritom išlo o pýchu Porsche. Druhá generácia Panamery sa vo verzii 4S Diesel stala hneď pri uvedení na trh, len v závere vlaňajšieho roka, najrýchlejším naftovým sériovým autom planéty.

Na stovku zrýchlila vďaka štvorlitrovému 8-valcu s výkonom 331 kW za 4,3 sekundy a dosiahla maximálnu rýchlosť 285 km/h. A tento titul drží v podstate dodnes, ak neberieme do úvahy Alpinu D5 S, ktorá je však tuningovým derivátom naftového BMW radu 5, takže ju nemôžme brať ako bežný sériový model. O to viac prekvapuje, že automobilka zo Zuffenhausenu svoje vrcholové naftové dvojičky v tichosti stiahla z ponuky. V konfigurátore ich už nenájdete. A nejde o náhodu.

Štvorlitrový 8-valec s dvoma turbodúchadlami... Foto: Porsche
Porsche Panamera - 2017 Štvorlitrový 8-valec s dvoma turbodúchadlami ponúkal 331 kW. Panameru dokázal vystreliť na stovku za 4,3 sekundy.

„Tieto modely sme vyradili zámerne, pretože sa v súčasnosti nevyrábajú a my sa chceme vyhnúť dlhým dodacím lehotám,“ píše sa vo vyhlásení Porsche k vzniknutej situácii. Ak toto diplomatické vyjadrenie preložíme do ľudskej reči, je zrejmé, že naftové motory Porsche majú problém. A aký iný ako emisný by to mal byť? Porsche uviedlo, že motory podstúpia úpravy, ktoré majú znížiť ich škodlivé exhalácie. Detaily nie sú známe, ale nemecká tlač tvrdí, že systém vstrekovania prísady adBlue, ktorý znižuje emisie oxidov dusíka, bol v Panamere poddimenzovaný.

Otázkou ostáva nielen to, či sa Panamera k dieselom vráti, ale aj to, či sa k nim vráti samotné Porsche. Nový Cayenne, predstavený pred pár dňami vo Frankfurte nad Mohanom, naftový motor zatiaľ nemá. A je možné, že ho vystrieda čistejšia plug-in hybridná sústava. Napokon, tú dostala nedávno aj Panamera 4 E-Hybrid. Ak to všetko znamená koniec naftových Porsche, mohol by sa stať z Panamery Diesel a najmä z mladšej Panamery Sport Turismo Diesel, vzácny zberateľský artikel. Vyrobil sa ich totiž naozaj zanedbateľný počet.

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Panamera #Porsche Panamera Sport Turismo
Články podľa značiek