VW Touareg: Nová generácia na prvej skici. Bude opäť z Bratislavy

Súčasná generácia veľkého SUV od Volkswagenu už poriadne presluhuje. Na trhu je ôsmy rok. A tak sa chystá na svet ďalšia. Svoj debut absolvuje v marci v Pekingu. Vyrábať sa však bude opäť v Bratislave.

12.02.2018 19:00
debata
Nová generácia využije platformu MLB z Audi Q7... Foto: Volkswagen
VW Touareg - 2018 Nová generácia využije platformu MLB z Audi Q7 s riadenou zadnou nápravou a dostane výraznejší dizajn.
Volkswagen rýchlo inovuje ponuku SUV. Na svete je nový Tiguan, jeho predĺžená verzia Allspace, novučičký T-Roc a v USA aj veľký Atlas. Navyše sa chystá malé SUV T-Cross. Len na Touareg, ktorý to v roku 2002 všetko začal, sa akosi pozabudlo. Druhá generácia je na trhu od roku 2010, teda nekonečných osem rokov. Za ten čas sa toho v automobilovej branži veľa zmenilo. V oblasti pohonov, infotainmentu a najmä bezpečnosti. Jednoducho Touareg už nestíha.

Vlani sa v Európe predalo necelých 14 000 kusov, čo nie je ani polovička z toho, čo dokázal ešte pred desiatimi rokmi. Na príchod tretej generácie je najvyšší čas. Vo Wolfsburgu to dobre vedia a tak upozorňujú na blížiacu sa premiéru. Tá je naozaj za rohom. Odohrá sa v marci, ale nie ako by ste očakávali, na marcovom autosalóne v Ženeve. Volkswagen sa rozhodol debutovať s Touaregom na svojom najdôležitejšom trhu – v Číne. Odhalí ho presne 23. marca v Pekingu.

Informácií je pramálo. Vystačiť si musíme s prvou skicou, ktorá zachytáva Tourage z profilu. Bude mať uhladenejšie línie, prednú masku, ktorá ho jasne odlíši od Atlasu a platformu MLB z Audi Q7, Porsche Cayenne či Bentleya Bentayga s pozdĺžne uloženými motormi. Okrem pneumatického odpruženia máme počítať s riadením zadných kolies, stabilizáciou náklonov karosérie v zákrutách či s využitím 48V elektrického okruhu. V kabíne má debutovať veľký digitálny prístrojový panel Innovision Cockpit.

Očakávať môžeme celú plejádu asistenčných systémov. Pohonné jednotky si Touareg pravdepodobne požičia z Audi Q7. Šušká sa však aj o návrate 2,5-litrového preplňovaného päťvalca pre verziu R, teda motora známeho napríklad z Audi TT RS. Volkswagen chce, aby bol Touareg opäť jeho technologickou, ale aj imidžovou vlajkovou loďou. Možno aj preto ho predstaví mimo svetových autosalónov. Po marcovej Ženeve a ešte pred aprílovým autosalónom v Pekingu. Tak pripúta väčšiu pozornosť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Touareg
Články podľa značiek