Zemetrasenie v Opeli: Všetci díleri v Európe dostanú výpoveď!

Ticho pre búrkou. Asi tak by sa dalo označiť obdobie od vlaňajšieho leta, keď francúzsky koncern PSA prevzal kontrolu nad Opelom. A teraz prichádza poriadna smršť. Predajná sieť sa otrasie v základoch.

19.04.2018 16:00
debata (7)
Súčasné kontrakty sa skončia európskym... Foto: PK Auto
Opel - díler Súčasné kontrakty sa skončia európskym predajcom Opelu do roku 2020. Potom sa ukáže, ktorým koncern PSA ponúkne nové zmluvy.

Bolo len otázkou času, kedy začne nový vlastník stratovej automobilky Opel, ktorá patrila do leta minulého roka pod krídla amerického koncernu General Motors, rozsiahlu reštrukturalizáciu podniku. Teraz však francúzska spoločnosť PSA, združujúca značky Peugeot, Citroën a DS, pristupuje k prvým krokom. A možno hovoriť o zemetrasení. Situáciu navyše skomplikoval spor okolo emisií, keďže Francúzi tvrdia, že GM im poskytlo zavádzajúce informácie o skutočných emisných parametroch motorov Opelu, čo znamená veľmi nákladné a pôvodne neplánované prepriahnutie na technológiu PSA.

Či už sa podarí Francúzom získať časť z predajnej sumy od GM späť do kasy, alebo nie, je jasné, že šetriť sa bude musieť. A to radikálne. Nielen na vývoji a výrobe. Zmeny sa dotknú aj predajnej siete. Jednoducho, dílerská sieť sa otrasie v základoch. Nemecký server Automobilwoche prišiel s informáciou, že všetci európski predajcovia Opelu dostanú výpoveď s dvojročnou lehotou. Samozrejme, Opel nemôže ostať bez predajcov, takže PSA ponúkne dílerom nové zmluvy. Otvorenie systému licencií však Francúzom umožní urobiť v sieti veľké poriadky.

Je jasné, že nie každý predajca dostane novú zmluvu. Podľa francúzskeho koncernu je totiž výkonnosť dílerov Opelu nedostatočná. „Toto nemôžeme ignorovať,“ povedal šéf marketingu Opelu Peter Christian Küspert a dodal, že cieľom nových zmlúv, ktoré ponúkne PSA predajcom od roku 2020, bude zvýšiť produktivitu siete a zároveň poskytnúť možnosť väčšieho zisku najlepším dílerom. Podľa českého serveru iDnes.cz by mali výpovede dostať európski predajcovia v najbližších dňoch či hodinách. Týkať sa to má Čiech aj Slovenska.

Nové zmluvy budú postavené inak. Namiesto vyplácania marží za účelom zaistenia určitých štandardov zo strany dílera sa budú vyplácať výkonnostné bonusy, ktoré budú zohľadňovať v prvom rade výkony a spokojnosť zákazníkov. Predajcov Opelov tak čakajú ťažké časy. Majú dva roky na to, aby ukázali, čo vedia. Inak prídu o biznis. Výhodou siete v Česku a na Slovensku je fakt, že patrí v rámci Európy k tým modernejším, keďže vyrástla len v posledných rokoch.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #predaj áut
Články podľa značiek