VW zrušil účasť v Paríži! Blíži sa koniec autosalónov

Svetové automobilové prehliadky to majú nahnuté. Ak Parížsku septembrovú výstavu vynechá aj najväčší európsky výrobca áut, načo tam vôbec chodiť?

21.05.2018 06:00
debata (4)
Takéto parádne expozície Volkswagenu už v... Foto: Volkswagen
VW - expozícia v Ženeve 2018 Takéto parádne expozície Volkswagenu už v budúcnosti na svetových autosalónoch neuvidíme. Tento rok v Paríži určite nie.
Európsky aj svetový automobilový trh je vo skvelej kondícii. Roky krízy sú dávno za nami a registrácie nových áut trhajú rekordy. To však neznamená, že autosalóny majú na ružiach ustlané. V Ženeve to síce vyzeralo optimisticky, keďže z významných producentov chýbal len Opel, ale zdá sa, že časy spred krízy na prelome desaťročí sa už nikdy nevrátia. Automobiloví výrobcovia otáčajú každý cent a ak ho aj majú, radšej ho investujú do sociálnych sietí. Svet sa jednoducho mení. Tradičné výstavy sú extrémne drahé, stávajú sa lokálnejšími a menej efektívnymi z hľadiska marketingu.

Také Volvo má vo veci jasno už dávnejšie. Vystavuje len v Detroite, v Ženeve a raz ročne v Číne. Buď v Šanghaji, alebo Pekingu. Inak uprednostňuje virtuálny svet. Za posledných pár rokov sme si tak zvykli na neúčasť viacerých výrobcov, ktorá neminula ani najväčšie podujatia. Lenže teraz prichádza priam šokujúca správa. Na nadchádzajúcom septembrovom autosalóne v Paríži nebude Volkswagen. Pridá sa tak k Fordu, Infiniti, Mazde, Mitsubishi, Opelu, Subaru a Volvu. To je pre Paríž naozaj veľká rana a možno smrteľná. Ak nepríde pod Eiffelovku osem významných značiek, vrátane tej najväčšej v Európe, načo vôbec robiť autosalón?

A to ešte nemusíme byť na konci zoznamu. Koncern VW totiž ešte zvažuje, či okrem materskej značky nezruší aj prítomnosť Bentleya a Bugatti. A to by sme už boli na desiatich absentujúcich logách. Istá je z koncernového portfólia zatiaľ len účasť Audi, Škody, Seatu a Porsche. Rozhodnutie značky VW však môže ešte ovplyvniť postoj iných výrobcov. Tí budú mať síce viacej priestoru na vlastnú prezentáciu, a to v menej konkurenčnom prostredí, ale na druhej strane je vysoko pravdepodobné, že deravý zoznam značiek odradí tisíce návštevníkov. Jednoducho, doba autosalónov sa pomaly končí.

Pre úplnosť spomeňme, že Volkswagen v Paríži v čase autosalónu predsa len bude. Lenže nie na výstavisku. Verejnosť chce zaujať na vlastných akciách v meste. A ak sa mu to osvedčí, niet pochýb, že sa mu po autosalónoch nebude cnieť ani v budúcnosti. Napokon, nový Golf a ani nový Touareg, teda kľúčové novinky z posledných mesiacov, nepredstavil na žiadnej zo svetových motoršou. Prednosť dal privátnym akciám vo Wolfsburgu a v Pekingu. Iste vie prečo. A niet dôvodu myslieť si, že by to malo byť v budúcnosti inak.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #autosalón Paríž 2018
Články podľa značiek