Audi A1: Ingolstadt už láka na novú generáciu

Najmenšie Audi má za sebou osem rokov kariéry. Je čas na zmenu. A tá bude veľká. Plánuje čerpať technológie z vlajkovej lode A8.

18.06.2018 19:00
debata
Nová generácia Audi A1 má čo doháňať. Postavia... Foto: Audi
Audi A1 - maskované 2018 Nová generácia Audi A1 má čo doháňať. Postavia ju na platforme MQB A0, takže rozmermi sa dostiahne na VW Golf či Seat Ibiza.

Audi masívne obnovuje modelovú ponuku. Na svete je nové Audi A6, 5-dverové kupé A7 a len pred pár dňami sme tu mali úplne nové kupé Q8. To všetko stihlo Audi za menej než rok. A čoskoro dorazí druhá generácia Q3, ale aj A1. Je načase, veď najmenšie Audi všetkých čias to ťahá už ôsmy rok. To znamená, že je najstarším modelom so štyrmi kruhmi a navyše má v koncernovom košiari konkurentov v podobe podstatne modernejšieho VW Polo a Seatu Ibiza, postavených na platforme MQB A0. Novšia je dokonca aj Škoda Fabia.

Infotainment z vlajkovej lode Audi A8 umožní... Foto: Audi
Audi A1 - maskované 2018 Infotainment z vlajkovej lode Audi A8 umožní napríklad zadávanie cieľovej adresy písaním na displej.
K striedaniu stráží má prísť ešte tento rok. Vlastne ešte tento mesiac. Autosalón v Paríži si chce totiž Audi vyhradiť pre svetovú výstavnú premiéru úplne nového športového SUV Q8. Asi neprekvapí, že základy bude novinka zdieľať s Polom a Ibizou. Možno teda očakávať výrazne väčšie rozmery, najmä v oblasti rázvoru náprav, dĺžky a šírky. Hranica štyroch metrov bude iste prekonaná. Priestrannejší interiér dostane digitálny prístrojový štít a nové rozhranie, ktoré podobne ako vo vlajkovej lodi A8 umožní zadávanie cieľovej adresy písaním na displej.

Svojich súrodencov sa teda A1 pokúsi prekonať najmä v oblasti infotainmentu. Pod kapotou to už však príliš iné nebude. Počíta s trojvalcom 1,0 TFSI (85 kW), štvorvalcom 1,5 TFSI (110 kW) a v ostrej verzii S1 s motorom 2,0 TFSI (184 kW) z Pola GTI. Všetky benzínové motory budú vybavené filtrom pevných častíc. Objaviť by sa mohla aj mild-hybridná technológia s reverzibilným alternátorom a 48 V elektrickým okruhom. Okrem 6-stupňových manuálnych a 7-stupňových dvojspojkových prevodoviek DSG sa pre najvýkonnejšiu modifikáciu RS 1 pripravuje pohon oboch náprav quattro.

Diesel už pod kapotu nezavíta. V malých modeloch s nimi koncern VW nepočíta. A Audi A1 nebude výnimkou. Otvorená ostáva aj otázka trojdverovej verzie. Nebol totiž o ňu veľký záujem. Takže ak z ponuky vypadne, stratí zmysel aj prívlastok Sportback.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi A1
Články podľa značiek