GDV: Toto je 25 najviac kradnutých áut v Nemecku. Japonec až na koniec? Ani náhodou!

Štatistiky nemeckej asociácie poisťovní GDV ukazujú, že vkus dlhoprstých nemá ďaleko od toho zákazníckeho. Čiernemu trhu dominujú SUV. Aj preto výška škôd rastie. Prekvapujúci je tiež podiel japonských áut.

23.10.2019 06:00
debata (14)
V Nemecku skončilo v rukách dlhoprstých vlani... Foto: Youtube
Krádež auta v Británii V Nemecku skončilo v rukách dlhoprstých vlani „len“ 15 037 áut. Je to o 14 percent menej. Výška škôd však narástla.

Asociácia nemeckých poisťovní GDV (Gesamtverbandes der Deutschen Versicherungswir­tschaft), zverejnila štatistiky krádeží áut za rok 2018. A má relatívne dobré správy. Počet odcudzených áut medziročne klesol po rokoch negatívneho vývoja, spôsobeného dierou v systéme bezkľúčového odomykania, o 14 percent. Dlhoprstým skončilo v rukách „len“ 15 037 áut. Paradoxom ale je, výška škôd napriek tomu stúpla. Je to dané tým, že čierny trh kopíruje trendy toho legálneho. Najväčší záujem je o SUV. Tie sú drahšie a drahšia je aj následná likvidácia škôd. Nehovoriac o tom, že najlukratívnejšími „zákazkami“ sú pre zlodejov prémiové modely luxusných značiek. Napríklad BMW, Mercedes-Benz a Audi.

Ak chcete urobiť v Nemecku všetko pre to, aby... Foto: Mazda
Mazda CX-5 2016 Ak chcete urobiť v Nemecku všetko pre to, aby vám vaše auto zmizlo, kúpte si Mazdu CX-5 a zaparkujte ju v Berlíne.

Ale to neznamená, že o iné značky nie je záujem. Prekvapujúco častými účastníkmi rebríčka najkradnutejších áut sú Toyota a Mazda. S nemeckým prémiovým triom sa môžu smelo porovnávať. Najmä ak sa na krádeže nepozeráme cez celkový počet odcudzení daného modelu, ale z pohľadu pravdepodobnosti, že daný model majiteľ ráno nenájde na parkovisku. Štatistika totiž uvádza podiel krádeží na 1 000 poistených kusov. Inak by jej, samozrejme, vládli najpredávanejšie modely v Nemecku, napríklad z dielne Volkswagenu, pre ktoré sa rozhodnú státisíce Nemcov ročne. A to by nebolo spravodlivé. Ako to teda dopadlo? Veľké prekvapenie nájdeme hneď na pozícii číslo 1.

Prémiové a výkonné nemecké SUV, najmä tie s... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz-GLC63 S AMG-2020-1024-24 Prémiové a výkonné nemecké SUV, najmä tie s prívlastkom M či AMG, tvoria veľkú časť rebríčka.

Najväčšiu pravdepodobnosť krádeže totiž nevykazuje Mercedes-Benz či BMW, ale japonské SUV Mazda CX-5. Na tisíc poistených áut ich zmizne priemerne 15,4 kusov. To je viac ako v prípade druhého BMW X6 M (14,6 ). Rovnako šokujúca je tretia priečka, kde nájdeme ďalšie japonské SUV – Toyotu RAV4. Na 1 000 postených exemplárov pripadá 13,5 poistných plnení za krádež. Do prvej desiatky sa ešte zmestila plejáda hriešne drahých nemeckých prémiových modelov ako BMW X5 M, Mercedes-Benz ML53 AMG, Audi Q7, Audi RS6 Avant či mníchovská vlajková loď radu 7, ale aj britský Range Rover. Hybridná Toyota Prius+ na deviatej priečke je ďalšou japonskou raritou.

Skutočnou raritou štatistík najkradnutejších... Foto: Toyota
Toyota Prius+ - 2015 Skutočnou raritou štatistík najkradnutejších áut v Nemecku je hybridná Toyota Prius+. Vyšplhala sa až na deviatu priečku.

Samozrejme, nie každý model urobí v kase poisťovniam rovnaký škrt cez rozpočet. Kým priemerná škoda za Mazdu CX-5 je „len" 29 210 eur, za také BMW X6 M už musí poisťovňa uhradiť priemerne 65 630 eur. Absolútnym „kráľom“ vo výške škody je však Porsche 911 Turbo. Za každý ukradnutý exemplár vyplatili nemecké poisťovne pôvodnému majiteľovi astronomických 155 257 eur. Najrizikovejšou oblasťou Nemecka je pritom z pohľadu krádeží sever a najmä Berlín, kde vlani zmizlo 2 877 áut, čo predstavuje 3,1 odcudzeného vozidla na 1 000 poistených. Je to viac ako v celom Bavorsku (641 áut) a Bádensku-Württembersku (642 áut). Najrizikovejšie je teda v Nemecku vlastniť Mazdu CX-5 a parkovať ju v Berlíne.

Porsche 911 Turbo je síce v poradí až... Foto: Porsche
Porsche 911 Carrera - 2019 Porsche 911 Turbo je síce v poradí až dvadsiatym najkradnutejším modelom, no pre poisťovne predstavuje priemernú škodu až 155 257 eur.

GDV majiteľom áut radí, aby svoje vozidlá, pokiaľ je to možné, zaparkovali v garážach alebo aspoň na osvetlených miestach. A tiež aby si nenechávali vo vozidle žiadne cenné predmety. To môže lákať k vykradnutiu auta. Ako spresňuje polícia, zlodeji sa často uchýlia k rozbitiu okna len preto, že vidia na palubnej doske slnečné okuliare. Ich cena je pritom neporovnateľne nižšia ako cena za opravu vozidla. Tieto rady sú, samozrejme, platné nielen v Nemecku, ale v celej Európe, keďže zločin hranice nepozná.

Najkradnutejšie autá v Nemecku

Poradie Model Krádeže na 1 000 poistených Priemerná škoda
1. Mazda CX-5 15,4 29 210 €
2. BMW X6 M 14,6 65 630 €
3. Toyota RAV4 13,5 31 313 €
4. BMW X5 M50d 12,1 54 445 €
5. Mercedes-Benz ML63 AMG 11,8 65 695 €
6. BMW X6 (F16) 11,1 51 666 €
7. Audi Q7 9,5 29 678 €
8. Range Rover 8,7 57 822 €
9. Toyota Prius+ 7,7 22 750 €
10. – 11. Audi RS6 Avant 7,1 81 042 €
10. – 11. BMW 7 7,1 58 977 €
12. Mercedes-Benz GL 6,9 45 673 €
13. – 14. Toyota Land Cruiser 6,4 36 894 €
13. – 14. Toyota CH-R 6,4 26 726 €
15. BMW X6 (E71) 6,1 26 501 €
16. Porsche Cayenne 5,8 63 115 €
17. BMW X5 5,6 50 097 €
18. Mercedes-Benz S 5,5 55 904 €
19. BMW M3 Coupé 5,4 32 752 €
20. Porsche 911 Turbo 5,3 155 257 €
21. Ford Edge 5,1 39 925 €
22. – 23. Mazda 6 Wagon 5,0 26 252 €
22. – 23. Lexus RX 5,0 25 205 €
24. Audi A4 4,7 13 169 €
25. Mercedes-Benz Viano 4,6 24 650 €

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #Toyota #BMW #Audi #Mercedes-Benz #Mazda #krádeže áut #GDV
Články podľa značiek