Nemecko ovládli ‘diskontné‘ ceny áut. Zľavy sú do 50 %

Až z 50 % zliav na nové autá sa môžu tešiť nemeckí zákazníci. Koronakríza zosekala ceny na rozprávkovo nízku úroveň. Týka sa to najmä elektromobilov a plug-in hybridov. Ale mimo nie sú ani benzínové a naftové modely.

07.08.2020 06:00
debata (30)
Ceny áut v Nemecku padajú na rekordne nízku... Foto: Ľuboš Pilc
Renault Zoe Ceny áut v Nemecku padajú na rekordne nízku úroveň. Týka sa to najmä elektromobilov.

Už v apríli predpovedal analytik Centra automobilového výskumu (CAR) Ferdinand Dudenhöffer, že nemecký automobilový trh čaká vlna rekordných zliav. Jeho odhad, že ceny niektorých modelov môžu následkom koronakrízy dosiahnuť až 50 %, sa zdal trochu odvážny, no súčasná situácia ukazuje, že od pravdy nebol ďaleko. Podľa prieskumu inštitútu CAR klesli ceny tridsiatich najpredávanejších áut v Nemecku medziročne o 22,5 percenta. Jednoznačne najvyššie zľavy, a to až do výšky 50 %, sa týkajú čistých elektromobilov a plug-in hybridov.

Podľa Dudenhöffera sa na tom podieľa viacero faktorov. Prvým sú rekordné zľavy výrobcov, ktorí sa potrebujú zbaviť skladových zásob nahromadených áut, keďže dopyt klesol, znížená DPH, ktorou sa nemecká vláda snaží oživiť predaj nových áut, a po tretie, extrémne vysoké dotácie na elektrifikované modely. Podľa analýzy klesla pre koncového zákazníka cena elektrickej Škody Citigo iV z 24 990 na 13 089 eur. Viac ako 45-percentnú zľavu dostanete na elektrický Smart alebo Renault Zoe. A na elektrický e-Golf, ktorý ešte stále figuruje v ponuke predajcov, získate dokonca rekordných 53 %.

Zľavy však zasiahli aj klasické benzínové a naftové autá. Nie sú tak výrazné, ale priemerných 6 941 eur iste poteší. Dudenhöffer dokonca predpokladá, že trend zlacňovania bude pokračovať, pretože skutočné ekonomické následky pandémie sa na účtoch obyvateľov odrazia až v nasledujúcich mesiacoch. Zároveň však varuje, že tento trend môže mať aj negatívne dôsledky. Najmä čo sa týka extrémnej podpory predaja elektrických áut. Pretože z bonusov do výšky až 9 000 eur platia celých 6 000 eur daňoví poplatníci. Majitelia elektromobilov navyše využívajú zadarmo cestnú infraštruktúru a neplatia daň za elektrickú energiu.

Dudenhöffer varuje, že z tohto dôvodu môže Nemecko zakrátko čeliť dvom problémom – rastúcej závislosti trhu od dotácií a problémom s financovaním infraštruktúry. Túto dieru v rozpočte chce vláda v nasledujúcich rokoch zaplátať novou ekologická daňou z motorových vozidiel produkujúcich CO2. Tá však znevýhodní najmä zákazníkov s nižšími prímami, pretože majitelia dotovaných elektromobilov majú zväčša lepšie zárobky. Jednoducho, dotácie na elektromobily deformujú trh. Dudenhöffer i tak radí, že ak má dnes niekto peniaze na nové auto, mal by sa do konca roka rozhodnúť pre jeho kúpu.

Zdroj: Focus

Takéto zľavy sú dnes v Nemecku na elektromobily

Model Cenníková cena (€) Aktuálna cena (€) Rozdiel
Audi e-tron 50 quattro 69 100 51 117 –26,8 %
Audi e-tron Sportback quattro 50 71 350 52 943 –26,5 %
BMW i3 39 000 24 349 –39,0 %
Hyundai Kona EV 34 850 21 422 –39,9 %
Kia Soul EV Edition 7 33 990 20 856 –40,3 %
Mini Cooper SE 32 500 20 148 –39,6 %
Nissan Leaf Visia 29 990 18 478 –40,9 %
Opel Corsa E Selection 29 900 18 880 –38,7 %
Porsche Taycan 4S 105 607 97 239 –8,7 %
Renault Zoe Life R110 29 990 16 886 –45,4 %
Škoda Citigo iV 24 990 13 089 –50,6 %
Smart Fortwo EQ 21 940 12 579 –45,4 %
Tesla 3 Standars RWD Plus 45 015 37 400 –19,1 %
Tesla 3 Long Range Dual-Motor AWD 54 350 47 500 –14,4 %
VW Golf E 31 900 14 919 –53,7 %
VW e-UP! 21 975 11 243 –50,3 %

© Autorské práva vyhradené

30 debata chyba
Viac na túto tému: #predaj áut #Nememcko
Články podľa značiek