Lada Vesta Signature: Sedan pre ‘papalášov‘ skrachoval. Doplatil na ruskú náturu

Pokus ruského AvtoVazu presadiť sa v kruhoch štátnej správy či samosprávy skončil fiaskom. O predĺženú Vestu nebol záujem. Papaláši ostali pri Audi či BMW.

25.07.2021 18:00
debata (39)
V porovnaní s bežnou Vestou bola verzia... Foto: AvtoVaz
Lada Vesta Signature - 2016 V porovnaní s bežnou Vestou bola verzia Signature natiahnutá v oblasti dverí o 25 cm. Celková dĺžka tak narástla na 4,4 metra.

V roku 2016 sa tím konštruktérov Lady tajne venoval vývoju predĺženej verzie sedanu Lada Vesta. Vzniklo naozaj zaujímavé auto. V porovnaní so štandardnou verziou bol Signature natiahnutý o 250 mm na konečných 4 660. Presne o túto hodnotu sa predĺžil aj rázvor náprav (2 885 mm). Tým už mohol Signature konkurovať modelom strednej triedy, no najmä ponúknuť na zadných sedadlách podstatne viac priestoru. Pre kolená pasažierov pribudlo 200 mm. Zvyšných 50 sa stratilo tým, že dve samostatné zadné sedadlá posunuli tvorcovia vpred, aby mala posádka viac miesta nad hlavou. Konkrétne o 15 mm.

Dostatok súkromia zabezpečili zatmavené zadné... Foto: AvtoVaz
Lada Vesta Signature - 2016 Dostatok súkromia zabezpečili zatmavené zadné okná. O reprezentatívny vzhľad sa starali aj špecifické 17-palcové kolesá.
Renault - motor 1,0 TCe Čítajte viac Lady sa po rokoch dočkajú moderného motora. Ruský ale nebude

Ľahké nastupovanie zabezpečili predĺžené dvere a viac súkromia zas sklá s matnou fóliou. Cestujúci vzadu boli oddelení lakťovou opierkou a vysokou stredovou konzolou, ktorá obsahovala držiaky na nápoje, popolník, spínače vyhrievania sedadiel a dva USB porty. Pribudla tiež dvojzónová klimatizácia, tentoraz však nie pre pravú a ľavú, ale pre prednú a zadnú časť interiéru. Okná sa ovládali elektricky. Luxusnú atmosféru umocnilo kožené čalúnenie a chrómové doplnky. Zapracovalo sa aj na exteriéri. Tak napríklad Signature dostal skryté ostrekovače, odlišnú anténu a 17-palcové disky kolies.

Pasažieri vzadu mali o 200 mm viac miesta na... Foto: AvtoVaz
Lada Vesta Signature - 2016 Pasažieri vzadu mali o 200 mm viac miesta na nohy. Zmestili sa tam len dvaja, keďže dve sedadlá oddeľovala vysoká stredová konzola s držiakmi na nápoje a dvoma USB portmi.
Lada 4x4 Vision Concept - 2018 Čítajte viac AvtoVaz: Lada chystá až štyri novinky. Poznáme len jednu

Projekt predstavil tím konštruktérov v roku 2016 vtedajšiemu šéfovi Lady, Švédovi Bo Anderssonovi. A ten bol z nápadu manažérskej Vesty doslova nadšený. Videl v nej potenciál ako preraziť do ruských štátnych služieb a samosprávy s pohodlným a neporovnateľne lacnejším autom, ako ponúkala napríklad nemecká konkurencia. Lada Vesta Signature tak dostala jednoznačne zelenú a to bez akýchkoľvek obmedzení. Lenže Andersson asi celkom neporozumel ruskej náture. Na prvý pohľad skvelý nápad sa akosi neujal. Automobilka vyrobila skúšobnú sériu a dala ju do užívania predstaviteľom Samarskej oblasti.

Lada Niva - facelift 2020 Čítajte viac Lada Niva Bronto: Najdrahšia verzia sa vráti. Cenou ale stále okúzli

Auto sa síce páčilo, ale len keď bolo zadarmo. Len čo dostali štátne či samosprávne orgány možnosť míňať peniaze daňových poplatníkov, dali prednosť opäť zahraničným luxusným značkám. Z cudzieho krv netečie. Ruskí „papaláši“ sa k Veste Signature jednoducho otočili chrbtom. Žiadne ďalšie predĺžené verzie tak nevznikli. A podobne dopadol aj Bo Andersson. Človek, ktorý postavil na nohy rozkladajúci sa ruský podnik a doviedol do výroby nové modely Vesta a Xray, doplatil na nevyhnutné razantné zmeny vrátane masového prepúšťanie. Dostal sa do sporu s vtedy najväčším akcionárom, ruskou spoločnosťou Rostec a AvtoVaz musel opustiť. Nahradil ho dovtedajší šéf Dacie Nicolas Maure. Napokon, o situácii v Lade najlepšie informuje skvelý český dokument Švéd v Žigulíku.

Lada Vesta Signature - 2016
Lada Vesta Signature - 2016
+8Lada Vesta Signature - 2016

© Autorské práva vyhradené

39 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #Lada Vesta #Bo Andersson #Lada Vesta Signature
Články podľa značiek