Hľadáte jazdené SUV, ktoré veľa 'nežerie'? Toto je 5 so spotrebou do 5 litrov!

Vybrali sme päť SUV, ktoré majú nielen nízku spotrebu, ale v autobazároch sa predávajú aj za relatívne rozumné ceny.

17.10.2022 05:00
SUV Foto:
Do nášho výberu jazdených áut sme zaradili SUV s deklarovanou spotrebou pod 5 litrov a cenou pod 25 000 eur.
debata (11)

Popularita vozidiel SUV stále rastie. Takmer každé druhé nové auto (45,5 %) predané v Európe je SUV. Podľa analýzy spoločnosti Carvago dosahuje podiel SUV medzi predanými jazdenými autami na Slovensku 26,5 percenta a v prípade áut do piatich rokov dokonca 38,1 percenta.

Zákazníci najčastejšie uvádzajú ako dôvod kúpy SUV lepší výhľad, ľahšie nastupovanie, pocit bezpečia a univerzálnosť, pretože majú lepšiu svetlú výšku. Vyššia konštrukcia SUV však znamená väčší odpor vzduchu, a tým aj vyššiu spotrebu paliva – a to je pri aktuálnych cenách paliva naozaj dôležitý parameter.

Carvago Čítajte viac Predajte za najvyššiu ponuku! Carvago spúšťa originálny aukčný systém výkupu áut

Vybrali sme preto päť modelov SUV vo veku maximálne 5 rokov, ktoré vám možno nenapadnú ako prvé, ale pri kúpe alebo prevádzke nezruinujú vašu peňaženku a zároveň spĺňajú priestorové požiadavky štvorčlennej rodiny.

Do výberu nie sú preto zaradené menšie crossovery, ako napríklad Kamiq alebo Peugeot 2008. Začíname skôr s kompaktnými SUV, respektíve autami na hranici medzi crossovermi a SUV. Ako základné parametre vyhľadávania sme, okrem veku maximálne 5 rokov, stanovili cenu pod hranicou 25 000 eur, nájazd menej ako 100-tisíc kilometrov a výbavu, v ktorej sú minimálne parkovacie senzory a tempomat.

Pokiaľ ide o spotrebu, do výberu sú zaradené modely s priemerom na hranici 5 litrov. Väčšina z nich ešte bola homologizovaná podľa staršej a benevolentnejšej metodiky NEDC, takže reálne budú mať o niečo vyššiu než deklarovanú spotrebu, no stále patria k tým najúspornejším.

Vyššie uvedené kritériá sme zadali do filtra vyhľadávača jazdených áut Carvago, ktorý zobrazuje jazdené autá z niekoľkých európskych krajín. A toto je výsledok:

BMW X1 20d xDrive Steptronic

Výkon: 140 kW/190 k

Spotreba: od 4,9 l/100 km

BMW X1 (modelový rok 2016) Foto: BMW
BMW-X1-2016-1280-01 BMW X1 (modelový rok 2016)

BMW má vo všetkých ohľadoch mimoriadne účinné motory, ktoré v reálnej premávke dosahujú nízku spotrebu paliva, pokiaľ nejazdíte štýlom „brzda – plyn“. Autá vo zvolenej cenovej kategórii nie sú v stave „ako nové“ a nebudú oplývať extra výbavou, ale výber je stále slušný. Ak vám stačí nižší výkon, 118d je ešte úspornejšie (od 4,3 l/100 km) a so 110 kW (150 k) je výkonovo stále úplne postačujúce. Nezabúdajte však, že ide o prémiové auto. Tým chceme povedať, že možno ušetríte na palive, ale ceny niektorých dielov a hodinové sadzby autorizovaných servisov nebudú nízke.

V čase písania tohto materiálu vyhovovalo nastaveným parametrom 116 áut, najlacnejšie stálo 21 249 eur.

Na tomto linku nájdete aktuálne dostupné BMW X1 18d a 20d z ponuky rôznych európskych autobazárov tak, ako ich uvádza vyhľadávač.

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D

Výkon: 110 kW/150 k

Spotreba: od 5,0 l/100 km

mazda CX-5 (modelový rok 2017) Foto: Mazda
Mazda-CX-5-2017-1280-06 mazda CX-5 (modelový rok 2017)

Mazda rada robí veci „po svojom“. Napríklad vôbec nepristúpila na trend downsizingu, t. j. znižovania objemu najmä benzínových motorov a „doháňania“ výkonu preplňovaním, častokrát dáva prednosť spoľahlivejším atmosférickým motorom. A preto má aj diesel v našej ponuke objem 2,2 litra. Mazda má povesť spoľahlivého auta, ktoré navyše jazdí komfortne.

Pri Mazde treba mať na pamäti drobné „výstrelky“, pri ktorých sa však nejedná o nedostatok v pravom zmysle slova. Napríklad dotykový displej má obmedzenú funkcionalitu počas jazdy, pretože podľa Japoncov to nie je bezpečné.

V čase písania tohto materiálu vyhovovalo nastaveným parametrom 19 áut, najlacnejšie stálo 20 199 eur.

Na tomto linku nájdete aktuálne dostupné Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D z ponuky rôznych európskych autobazárov, tak ako ich uvádza vyhľadávač.

Nissan Qashqai 1.5 dCi

Výkon: 85 kW/115 k

Spotreba: od 3,8 l/100 km

Nissan Qashqai (modelový rok 2018) Foto: Nissan
Nissan-Qashqai-2018-1280-01 Nissan Qashqai (modelový rok 2018)

Japonský výrobca si pred rokmi ako jeden z prvých uvedomil, že vozidlá SUV nepotrebujú pohon všetkých kolies a ani terénne ambície, pretože ľudia ich kupujú z úplne iných dôvodov. Model Qashqai je preto považovaný za „mestské SUV“ a v Európe bol bestsellerom. Dnes čelí oveľa väčšej konkurencii a v rebríčkoch top 10 ho už zväčša nenájdete, ale je stále veľmi populárny najmä v južných krajinách. Do limitu spotreby paliva by sa zmestil aj s automatickou prevodovkou (4,4 l/100 km). Súčasná tretia generácia sa už nevyrába s naftovým motorom, na trh však prišla len minulý rok a medzi jazdenými autami sa zatiaľ vyskytuje len zriedkakedy.

V čase písania tohto materiálu vyhovovalo nastaveným parametrom 171 áut, najlacnejšie stálo 17 899 eur.

Na tomto linku nájdete aktuálne dostupné vozidlá Nissan Qashqai 1.5 dCiD z ponuky rôznych európskych autobazárov, tak ako ich uvádza vyhľadávač.

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi

Výkon: 96 kW/130 k

Spotreba: od 4,2 l/100 km

Peugeot 3008 (modelový rok 2017) Foto: Peugeot
Peugeot-3008-2017-1280-01 Peugeot 3008 (modelový rok 2017)

Podobne ako menší model 2008 a väčší 5008, ani tento Peugeot neponúka pohon všetkých kolies. Je v Európe dlhodobým hitom a vlani z hľadiska predaja prekonal dokonca aj VW Tiguan. Preto je ponuka jazdených vozidiel tohto modelu veľmi bohatá. V roku 2020 prešiel Peugeot 3008 faceliftom. Jeho vnútorná ergonómia, stelesnená konceptom „i-cockpit“ s malým volantom môže pri prvom vyskúšaní na niekoho pôsobiť nekomfortne, pravdou je však opak – len si treba naň chvíľu zvykať. Naftový motor s objemom 1500 cm3 je dynamický a jeho spotreba príliš nerastie ani v kombinácii s automatickou prevodovkou.

V čase písania tohto materiálu vyhovovalo nastaveným parametrom 68 áut, najlacnejšie stálo 20 999 eur.

Na tomto linku nájdete aktuálne dostupné vozidlá Peugeot 3008 1.5 BlueHDi z ponuky rôznych európskych autobazárov, tak ako ich uvádza vyhľadávač.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid

Výkon: 145 kW/197 k

Spotreba: od 4,9 l/100 km

Toyota RAV4 (modelový rok 2019) Foto: Toyota
Toyota-RAV4-2019-1280-03 Toyota RAV4 (modelový rok 2019)

Toto auto sa v bazároch veľmi neohreje – najmä ako hybrid s cenou, ktorú sme prednastavili ako maximálnu. Našim kritériám vyhovuje aj verzia s naftovým motorom (je súčasťou linku), no výhodou tohto modelu je prepracovaný hybridný pohon. Do cenového limitu sa nám vošli vozidlá predchádzajúcej generácie, ponúkané do roku 2018. Hybrid existuje aj vo verzii AWD s druhým elektromotorom na zadnej náprave, ale štandardom bola kombinácia 114 kW spaľovacieho motora a 105 kW elektromotora roztáčajúceho predné kolesá.

Tento typ pohonu sa nehodí do ľavého pruhu diaľnice alebo na horské cesty, ale o to viac je efektívny v meste, kde častejšie prichádza k slovu elektrická výpomoc a kde konvenčné spaľovacie motory naopak dosahujú najvyššiu spotrebu paliva. Zoberte do úvahy pri rozhodovaní sa aj to, kde s autom budete najčastejšie jazdiť. Ak chcete toto auto hlavne na dlhšie trasy, určite bude naftová veria lepšou a ekonomickejšou voľbou.

V čase písania tohto materiálu vyhovovalo nastaveným parametrom 5 áut (3 naftové a 2 hybridy), najlacnejšie stálo 20 599 eur.

Na tomto linku nájdete aktuálne dostupné vozidlá Toyota RAV4 Hybrid z ponuky rôznych európskych autobazárov, tak ako ich uvádza vyhľadávač.

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #jazdené autá #ojazdené autá #Carvago #jazdené SUV #úsporné SUV
Články podľa značiek