Škoda Fabia Junior: Najhoršiu Škodu z roku 2004 predávajú za 21 000 eur!

Tak toto sa tak ľahko nevidí. Na predaj je symbol „českej chudoby“ za cenu novej Octavie.

31.03.2023 18:00
debata (2)
Biela Fabia Junior pochádza z roku 2004. Má už... Foto: rajveteranu.cz
Škoda Fabia Junior - 2004 Biela Fabia Junior pochádza z roku 2004. Má už modernejší 3-valec 1,2 HTP s výkonom 40 kW, ale stále veľmi skromnú výbavu.

V roku 2001 predstavila Škoda veľmi zvláštne auto. Fabia Junior mala byť náhradou za pôvodnú Felicu, ktorá v tom roku práve končila svoju púť. Samozrejme, odchod Felicie znamenal, že zákazníci stratili možnosť kúpiť si novú škodovku za málo peňazí. Kým totiž Felicia štartovala na cene 229 900 korún, Fabia na novej koncernovej platforme začínala na 319 900 korunách. To bol obrovský skok. Škoda preto chcela ponúknuť model, ktorý by túto priepasť aspoň trochu zaplátal. A tak sa zrodila Fabia Junior. Nebolo to ale bezbolestné. Fabia Junior sa musela vzdať všetkého, čo by zvyšovalo jej cenu.

Škoda 1000 MBG - 1967 Čítajte viac Škoda 1000 MBG: Na predaj je unikátna tisícka. Jazdí ich len zopár

Na ulici ste preto tento mestský hatchback spoznali na prvý pohľad. Jasným znamením boli nelakované nárazníky a 13-palcové disky kolies bez puklíc. Takže krásou Fabia Junior rozhodne neoplývala. Sparťanský štýl sa preniesol aj do kabíny. Kým ste do nej ale nasadli, museli ste si odomknúť dvere kľúčom. A potom každé zvlášť, pretože čosi ako centrálne uzamykanie novinka nepoznala. Na dverách spolujazdca chýbal dokonca aj zámok. Na palubnej doske bola miesto schránky pred spolujazdcom len akási diera. Okná sa otvárali manuálne, zadná lavica bola nedelená a v kufri chýbalo dokonca plató, ktoré by zakrývalo to, čo v ňom prevážate. Zmenám sa nevyhla ani technika.

Detaily dokladujú, že auto je naozaj v stave,... Foto: rajveteranu.cz
Škoda Fabia Junior - 2004 Detaily dokladujú, že auto je naozaj v stave, akoby práve zišlo z výrobnej linky.

Junior si nemohol dovoliť koncernový 4-valec 1,4i. V Mladej Boleslavy museli siahnuť po staršom motore s rozvodom OHV z Felicie , ktorý mal korene ešte v Škode 1000 MB. No objem 1,3 litra zmenšili na jeden liter. Tým klesol aj výkon na skromných 37 kW. Bežná Fabia začínala na 50 kilowattoch. Zrýchlenie na stovku trvalo potom nekonečných 21,6 sekundy a ručička rýchlomeru sa zastavila už pri údaji 147 km/h, len kúsok vyššie nad diaľničným limitom. Veľa komfortu ste si neužili ani za volantom. Posilňovač riadenia neprichádzal do úvahy. Aj preto mala Fabia Junior väčší priemer volantu. Rádio? Klimatizácia? Zabudnite! Zato ste v juniorke našli aspoň rezervné koleso a airbag.

Tento podvozok veľa prachu, vody či blata veru... Foto: rajveteranu.cz
Škoda Fabia Junior - 2004 Tento podvozok veľa prachu, vody či blata veru nevidel.

Potom, ako Škoda „oholila Fabiu až na kosť, mohla zamieriť k zákazníkom za 229 000 korún, čo zodpovedalo cene starej Felicie. Ale pozor, táto cenovka platila len pre prvých 500 zákazníkov. Potom stúpla na o 20 000 Kč na 249 00 korún. Za príplatok 10 000 korún ste si mohli dopriať silnejší motor 1,4 i (44 kW). Napriek lákavej cenovej ponuke však Fabia Junior nikdy neurobila dieru do sveta. Zákazníci z nej jednoducho neboli nadšení. Toto auto bolo lacné a aj tak vyzeralo. Postupne sa preto Junior vytratil z ponuky. O to viac prekvapuje, že na internete sa objavil v ponuke exemplár Fabie Junior z roku 2004 s neuveri­teľnou cenou 500 000 korún, teda za 21 234 eur.

Škoda Forman - 1994 Čítajte viac Túto Škodu Forman vydražili v USA. Tipnete si za koľko?

To je cena, za ktorú si dnes môžete dopriať úplne novú Fabiu, Scalu, Kamiq a donedávna aj základnú verziu Octavie. Za touto asertívnou ponukou má stáť perfektný technický stav. Biely exemplár má totiž najazdených len 2 901 km, čo je za 19 rokov zázračne málo. Predávajúci deklaruje, že ide o prakticky nové auto, čo dokladá aj galéria. Jeho cenová predstava sa nám zdá ale i tak pritiahnutá za vlasy. Toto auto bolo už v čase vzniku len záplatou za Feliciu. Nemá žiadnu technickú výnimočnosť ani emocionálnu hodnotu. Nemení na tom nič ani fakt, že ide už o modernizovanú Fabiu Junior s 3-valcom 1,2 HTP (40 kW). Ako sa totiž neskôr ukázalo, tento motor mal vrodené technické chyby.

Škoda Fabia Junior - 2004
Škoda Fabia Junior - 2004
+5Škoda Fabia Junior - 2004

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda-Auto #Škoda Fabia Junior
Články podľa značiek