Pôvodne nešlo o zámer vyrábať čosi ako repliku úžasného športového sedanu britskej značky z roku 1959. Ian Callum, šéfdizajnér Jaguaru, si však vzal do hlavy, že svoj vlastný historický Mark II upraví pre potreby dnešných dní. Na pomoc si zavolal tých najlepších reštaurátorov zo spoločnosti Classic Motors Cars Limited. Po osemnástich mesiacoch prác bolo dielo hotové a automobilka ho spolu s pánmi z CMC prezentovala vlani v auguste.
Nie, nejde rozhodne o repliku. Základom je skutočný Jaguar Mark II, ktorý vlastnil Ian Collum a aj všetko ostatné na tomto aute má logo mačkovitej šelmy. Od svojho historického originálu sa však predsa len v mnohom líši a prekonáva ho výkonom, komfortom, spoľahlivosťou aj bezpečnosťou. Ortodoxní veteránisti by síce nad Callumovými zásahmi najskôr zaplakali, pravdou však je, že šéfdizajnér automobilky pristúpil k prestavbe veľmi citlivým spôsobom.
Jaguar Mark II by Callum pôsobí na prvý pohľad ako auto svojej doby, zachovaný je štýl aj dizajn. Svetlá výška sa však znížila o 30 mm a upravené sú aj nárazníky či sacie otvory. Podvozok používa 17-palcové disky s výpletom, úplne novú zadnú nápravu s nezávislým zavesením, nastaviteľné tlmiče, výkonnejšie brzdy a posilňovač riadenia. Všetky tieto zmeny robia z Jaguaru Mark II, ktorý bol mimochodom prvým športovým sedanom značky, podstatne modernejšie auto.
Zmenám sa nevyhol ani interiér s červeným čalúnením a drevenou palubnou doskou osadenou retro „budíkmi“ či výsuvným displejom výkonnej audiosústavy Clarion. Pod kapotou je síce opäť radový 6-valec, tentoraz však z modelu XK a prevŕtaný až na 4,3 litra. Výkon tým stúpol na 191 kW a krútiaci moment na 380 Nm. Túto energiu prenáša motor na zadné kolesá cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku. Bohužiaľ, dynamické vlastnosti nie sú známe.
Callumov nápad sa stretol s pomerne veľkým ohlasom, až takým, že do centrály Classic Motors Cars Limited začali prichádzať žiadosti, či by spoločnosť nevyrobila ďalšie exempláre. Záujemcovia dostali kladnú odpoveď. CMC oznámila, že vznikne celkom dvanásť kusov, pričom každý z nich bude upravený podľa požiadaviek budúcich majiteľov. Odlišné môžu byť prvky exteriéru, lak, kolesá, interiér aj pohonná jednotka.
V súčasnosti už spoločnosť pracuje na druhom Jaguare Mark II by Callum. Tentoraz s ľavostranným riadením, pretože je určený pre klienta v USA. Nebude to však lacná hračka. Za každý kus si nechá CMC zaplatiť od 350-tisíc až do 375-tisíc libier, teda od 473-tisíc do 510-tisíc eur.