V Daihatsu falšovali výsledky crashtestov a používali pri nich iné komponenty ako v sériových autách. Robili tak desiatky rokov.
Ešte do konca dekády má vzniknúť rad superluxusných elektromobilov novej britskej značky Forseven.
Samoriadiace autá majú nový problém. Čoraz častejšie sa stávajú terčom vandalov.
Šéf koncernu Ford Jim Farley prekvapil vyhlásením, že už dva roky pracuje mimo štruktúr automobilky malý vývojový tím, ktorý hľadá recept na lacné elektromobily.
Priemerné jazdené auto stálo v januári takmer 10-tisíc eur, malo najazdených 167 000 kilometrov a vek necelých 10 rokov.
V roku 2023 sa v Európe prvýkrát stal najpredávanejším SUV neeurópsky model a prvýkrát je to elektrické auto.
Škoda opäť pripomína premiéru modernizovanej Octavie. Prekvapením ale je, že sa uskutoční len virtuálne.
Elektromobily sú podstatne ťažšie ako bežné autá. Zvodidlá navrhované pred mnohými rokmi ich už zastaviť nedokážu. Vlastne ani spomaliť.
Zdá sa, že boj o prvé plne funkčné auto s autopilotom sa bude skôr než na cestách odohrávať na obežnej dráhe.
Podľa Talianov má francúzska vláda na koncern príliš veľký vplyv, čo sa odráža na podpore francúzskych značiek na úkor talianskych.
Ak niekto zháňa ojazdené auto a plánuje ho využívať prevažne v mestskej premávke, nie je na škodu zamerať sa spoľahlivosť jednotlivých modelov.
Sierru predstavil Ford v roku 1982. A bola to „bomba“. Zvlášť v socialistickom Československu, kde sa zatúlalo zopár kusov cez Tuzex.
Takýchto Rapidov sa veru veľa v inzercii neobjavuje. Ide totiž o kabriolet upravený v osemdesiatych rokoch.
Problémy s opravami nemajú len ruskí majitelia západných áut, ktorých výrobcovia po invázii na Ukrajinu opustili Rusko, ale dokonca aj tí, ktorí prešli na nové čínske značky.
Ohlásenú novinku Renault charakterizuje ako SUV, no pohľad na jeho siluetu dáva tušiť, že sa pozeráme na zvýšené kombi.
Ak Ford svoje európske aktivity manažuje rovnako, ako fabriku v Sarlousis, tak sa ani nemožno diviť, že to s ním ide dolu vodou.
Britská rada pre reklamu zakázala reklamy BMW a MG, pretože v nich hovorili o elektromobiloch ako o "vozidlách s nulovými emisiami" bez toho, aby uviedli, že ide výlučne o emisie vznikajúce počas jazdy.
Ešte tento rok by mal Hyundai uviesť na európsky trh malý elektromobil, ktorý bude možno ešte lacnejší ako Dacia Spring.
Na čosi také si zatiaľ netrúfajú ani elektrické veľmoci, akými sú Nórsko, Švédsko, Island či Kalifornia. Chudobná Etiópia áno!
Mercedes-Benz zvíťazil v Česku len druhýkrát v histórii. Napodobnil tak úspech modelu SLS AMG z roku 2011.
Vážne dopravné priestupky, ako je nadmerná rýchlosť alebo jazda pod vplyvom alkoholu, by mali znemožniť vedenie vozidiel v celej EÚ.
Monštruózny 16-valec v ňom ale už asi neuvidíme. Dohnať to má elektrifikáciou.
Športovo-úžitkové autá dosiahli vlani v Európe nový rekord. Viac ako každé druhé predané nové auto bolo práve SUV.
Čo by sa tak dalo ešte zlepšiť na systéme trojbodových bezpečnostných pásov, ktoré majú už 65 rokov?
Predaj elektromobilov v tomto roku v Nemecku zrejme klesne po prvýkrát od roku 2016. Nemcom sa nedarí ani pri budovaní dobíjacej infraštruktúry.