Ferrari vyvíja motocyklový dvojvalec. Myslí to vážne?

Chystá sa slávny výrobca superšportov z Maranella priviesť na svet prvý motocykel? Nemusí to byť úplný nezmysel. Motor už patentovaný má.

15.10.2014 16:00
Ferrari - motorka Foto:
Patentovaný motocyklový dvojvalec Ferrari sa má vraj vyznačovať minimálnymi vibráciami. (ilustračný obrázok)
debata

Automobilky sa v poslednom čase začínajú zaujímať o svet motocyklov oveľa viac ako kedykoľvek predtým. Samozrejme, s výnimkou BMW, ktoré vyrába motorky už od roku 1923, teda dlhšie ako autá. Lenže na svet prišli tento rok napríklad aj dva superbajky od britských spoločností Lotus a Ariel, ktorých chlebom je v prvom rade výroba puristických športových modelov. A pozadu nechce zostať ani Audi. Absenciu jednej stopy vyriešilo kúpou talianskej Ducati.

Podobne Fiat má záujem o kúpu talianskej legendy MV Agusta a vlastne aj celý koncern Piaggio s takými perlami ako značkami Aprilia či Moto Guzzi. A keďže Ferrari už je súčasťou koncernu Fiat/Chrysler (FCA), nemusia byť špekulácie o pláne motocykla so vzpínajúcim sa žrebcom až také scestné. Podporila ich nedávno aj informácia britského Autocaru o tom, že Ferrari prihlásilo vlastný patent na motocyklový motor. Má ísť o dvojvalec, ktorý dokáže minimalizovať vibrácie aj bez použitia vyvažovacích hriadeľov. To sa v takom superbajku nepochybne hodí.

Zatiaľ jediným motocyklom Ferrari je výtvor... Foto: Ferrari
Ferrari - motorka Zatiaľ jediným motocyklom Ferrari je výtvor Brita Davida Kaya z polovice deväťdesiatych rokov. Vznikol však len jeden jediný exemplár. Povolenie použiť logo Ferrari dostal od Pierra Lardi-Ferrariho, nemanželského syna zakladateľa spoločnosti.

Napokon nebolo by to prvýkrát, čo by sa maranellské logo objavilo na nádrži motorky. Len jedna z nich má však právo naozaj ho používať. Išlo o motocykel britského konštruktéra Davida Kaya so zákazkovým štvorvalcom DOHC (77 kW). Projekt z polovice deväťdesiatych rokov sa však skončil výrobou jediného exempláru s číslom rámu SF-01M, kde SF znamená Scuderia Ferrari, M motocykel a 01 poradové číslo série. Povolenie dostal Kay od Pierra Lardi-Ferrariho – nemanželského syna zakladateľa spoločnosti

Okrem toho sa projektom motorky Ferrari zaoberal aj nezávislý izraelský dizajnér Amir Glink. Ten odhalil svoje dielo roku 2008, no išlo len o nefunkčnú maketu. Zámer bolo použiť ako pohonnú jednotku 4-valec odvodený z legendárneho 12-valcu z Enza. Našťastie, nestalo sa. Ale o pár rokov môže byť všetko inak. Okrem patentu na motocyklový dvojvalec si totiž Ferrari dalo zaregistrovať aj názov Cavallino, čo znamená koník. Ak si to poskladáte, začne sa črtať obraz nového kráľa jednej stopy.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #motocykel
Články podľa značiek