Najúspornejší Peugeot 308 jazdí za štyri litre

Po novej vlajkovej lodi, limuzíne 508, prišiel Peugeot aj s modernizáciou omnoho významnejšieho modelu 308.

18.04.2011 06:29
Peugeot 308 Foto:
Peugeot 308
debata

Omladenie sa dotklo hneď vo všetkých troch karosárskych variantov – hatchbacku, kombi SW a kabrioletu CC. Ako to už pri faceliftoch býva, vonkajšie zmeny sú viac-menej kozmetické, ale tristoosmičke určite prospeli. Zachováva si totiž eleganciu, no trochu okresala svoje „barokové“ línie.

Zadné svetlomety dostali inú grafiku. Foto: Peugeot
Peugeot 308 Zadné svetlomety dostali inú grafiku.

Vidno to najmä na zmenšenej tlame nasávacieho otvoru a o čosi menších svetlách. Nové sú aj denné LED-diódy v bumerangovitom tvare, lemujúce hmlové svetlá. Kapotu zdobí nové logo.

Na kapote sa objavilo nové logo. Foto: Peugeot
Peugeot 308 Na kapote sa objavilo nové logo.

Zadné diódové svetlá pôsobia homogénnejšie, keďže dostali jednotné rubínové sfarbenie. Úpravy uzatvára inovovaný dizajn diskov kolies, chrómová lišta na zadnom veku a chrómované koncovky výfuku. Interiér a vybavenie všetkých troch verzií ostalo bez zmien.

Interiér sa nezmenil. Foto: Peugeot
Peugeot 308 Interiér sa nezmenil.

Hlavným cieľom modernizácie bolo zníženie emisií CO2. Úpravami exteriéru sa podarilo zlepšiť aerodynamiku. Koeficientom odporu vzduchu Cx 0,28 patrí Peugeot 308 na špičku triedy. Podarilo sa tiež zredukovať pohotovostnú hmotnosť. Priemerne o 25 kg. Peugeot si však nechal informáciu o tom, ako to dosiahol, pre seba. Verme, že nejde len o nahradenie rezervného kolesa lepiacou súpravou. Ďalší prínos majú nové 16-palcové pneumatiky s ultranízkym valivým odporom.

Aj kombi SW teraz vyzerá o niečo atletickejšie. Foto: Peugeot
Peugeot 308 Aj kombi SW teraz vyzerá o niečo atletickejšie.

Najväčší vplyv na nižšiu spotrebu má však nová technika pod kapotou. Peugeot 308 je po päťstoosmičke druhým modelom, ktorý využíva mikrohybridnú technológiu e-HDi. Tá spočíva v spojení naftového motora 1.6 HDi (82 kW) s reverzným (odpojiteľným) alternátorom a stop-štart systémom, ktorý vypína motor už pri rýchlosti 20 km/h. Alternátor s výkonom 2,2 kW zabezpečuje nielen rýchle štartovanie e-booster, ktoré potrebuje o 60 % menej času, ale tiež rekuperuje energiu pri brzdení a následne ju odovzdáva počas akcelerácie. Životnosť alternátora je až 600 000 štartovaní.

Novinkou v ponuke je úsporný Peugeot 308 e-HDi. Foto: Peugeot
Peugeot 308 Novinkou v ponuke je úsporný Peugeot 308 e-HDi.

Novinkou v porovnaní v Peugeotom je, že systém e-HDi môže byť okrem robotizovanej 6-stupňovej prevodovky spojený aj s klasickým manuálom. Kombinovaná spotreba tejto verzie je len 4,2 litra nafty a v spojení s robotizovanou prevodovkou dokonca len štyri litre. Ponuka ostatných motorov sa prakticky nezmenila. Výkonové spektrum siaha od 72 kW z motora 1.6 VTi až po 147 kW z preplňovaného 4-valca 1.6 THP pre vrcholovú verziu GTI.

Zmeny neobišli ani verziu CC. Foto: Peugeot
Peugeot 308 Zmeny neobišli ani verziu CC.

Peugeot 308 mal svetovú premiéru v marci v Ženeve a na Slovensku ho mohli vidieť návštevníci na autosalóne v Bratislave.

Kombi má základný objem kufra 470 l. Foto: Peugeot
Peugeot 308 Kombi má základný objem kufra 470 l.
Rozmery
Peugeot 308 hatchback SW CC
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4275/1815/1500 4500/1815/1555 4400/1815/1425
Rázvor náprav (mm) 2610 2710 2610
Batožin. priestor/nádrž (l) 350/60 470–1600/60 225–405/60
Technické údaje – benzínové motory
Motor 1.4 VTi 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 GTi
Zdvihový objem (ccm) 1397 1598 1598 1598
Max. výkon (kW/ot.) 72/6000 88/6000 115/6000 147/5500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 136/4000 160/4250 240/1400 255/1750
Max. rýchlosť (km/h) 182 195 214
0 – 100 km/h (s) 12,7 10,8 8,8
Spotreba na 100 km (l) 6,3 6,4 6,4
Technické údaje – naftové motory
Motor 1.6 HDi 1.6 e-HDi 2.0 HDi
Zdvihový objem (ccm) 1560 1560 1997
Max. výkon (kW/ot.) 68/4000 82/3600 110/3750
Max. krút. moment (Nm/ot.) 230/1750 270/1750 340/2000
Max. rýchlosť (km/h) 181 190 205
0 – 100 km/h (s) 12,4 11,4 8,9
Spotreba na 100 km (l) 4,2 4,2 5,1

.

debata chyba
Články podľa značiek